Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: goltar
Sob 17 Paź, 2009
Koła samochodu
Autor Wiadomość
FotoTomek 
Rozmowny
Foto w błoto



Pomógł: 6 razy
Posty: 422
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 14 Paź, 2009   Koła samochodu

Rzućcie okiem na to zdjęcie:

Zdjęcie zrobione jest na szkoleniu kierowców na specjalnym torze. Nawierzchnia jest bardzo śliska (specjalna farba polana wodą). Samochód ostro hamuje. Przyjrzyjcie się kołom tego samochodu. Górna ich część jest rozmazana, jakby w ruchu, a dolna jakby się nie ruszała. Skąd takie zjawisko? Ma ktoś jakiś pomysł?

[ Dodano: Sro 14 Paź, 2009 15:48 ]
Coś się nie wkleiło.
Jeszcze raz.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






mavierk 
Temu Panu już podziękujemy
never knows best



Pomógł: 93 razy
Posty: 7364
Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Sro 14 Paź, 2009   

bo góra koła się kręciła, a spód nie, to jedyne sensowne wytłumaczenie :]
 
 
palindrom 
Optyczny
inaczej



Pomógł: 23 razy
Posty: 1144
Skąd: Wrocław, PL
Wysłany: Sro 14 Paź, 2009   

Co więcej, jest ono prawdziwe gdy przełożymy "kręcenie się" na "ruch postępowy względem jezdni".
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 14 Paź, 2009   

FotoTomek, a ja zapodam teorie taką ;)

Jak wiadomo w takich sytuacjach włącza się ABS powodujący impulsowe działanie hamulca. Migawka, a w zasadzie jej szczelina przesuwa się pionowo więc.. załapała na części zdjęcia koła podczas ruchu i podczas zatrzymania jednocześnie ;)
 
 
SlawGaw 
Optyczny



Pomógł: 48 razy
Posty: 1886
Wysłany: Sro 14 Paź, 2009   

hijax_pl, mi bardziej pasuje wersja palindrom'a, czas synchronizacji w 400D to 1/200 a tu czas 1/250 więc ta szczelina to kawał szczeliny.
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 14 Paź, 2009   

Po pierwsze to niemożliwe żeby koło się tak zachowywało.. nie jest przecież z gumy - ruch obrotowy jest stały w każdym punkcie.
To co napisał palindrom jest OK, ale na fotografii środek koła powinien być ostry, a im dalej od niego - tym większa nieostrość. Tutaj natomiast górne pół koła jest nieostre, dolne zaś ostre.

Po drugie, co ma wielkość szczeliny do częstotliwości pracy ABSu? Podejrzewam że robiąc serię 10 zdjęć hamującego samochodu, to... trzeba mieć trochę szczęścia żeby tak trafić - ale nie jest to niewykonalne ;)
 
 
SlawGaw 
Optyczny



Pomógł: 48 razy
Posty: 1886
Wysłany: Sro 14 Paź, 2009   

hijax_pl, ten samochód to Fiat, skąd wiesz że ma ABS?
hijax_pl napisał/a:
środek koła powinien być ostry

nie koniecznie, środek koła porusza się tak samo jak klamka w drzwiach a one są tak samo nie ostre.
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 14 Paź, 2009   

SlawGaw napisał/a:
hijax_pl, ten samochód to Fiat, skąd wiesz że ma ABS?

A dlaczego mam zakładać że nie ma? ;)

SlawGaw napisał/a:
hijax_pl napisał/a:
środek koła powinien być ostry

nie koniecznie, środek koła porusza się tak samo jak klamka w drzwiach a one są tak samo nie ostre.

No chyba nie do końca zrozumiałeś moją poprzednią wypowiedź ;) Nie mówiłem o TYCH kołach...
 
 
RB 
Temu Panu już podziękujemy


Pomógł: 203 razy
Posty: 6186
Wysłany: Sro 14 Paź, 2009   

hijax_pl napisał/a:
Po pierwsze to niemożliwe żeby koło się tak zachowywało.. nie jest przecież z gumy - ruch obrotowy jest stały w każdym punkcie.
To co napisał palindrom jest OK, ale na fotografii środek koła powinien być ostry, a im dalej od niego - tym większa nieostrość. Tutaj natomiast górne pół koła jest nieostre, dolne zaś ostre.


Wybacz, ale palindrom ma zwyczajnie racje. Twoje myślenie byłoby prawdziwe gdybyś był obserwatorem poruszajacym się ruchem postępowym wraz ze środkiem koła.
Jako, że jestes obserwatorem związanym z asfaltem :-) to dla Ciebie nieruchoma jest chwilowa oś obrotu, którą jest miejsce styku koła z asfaltem. I tyle. Nic tu żadne teorie o hamowaniu impulsowym... właśnie dlatego środki kł sa nieostre. A o jakich INNYCH kołach piszesz to ja nie wiem.

Po prostu w naszym układzie odniesienia koło kręci się zawsze wokół miejsca styku z asfaltem...
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 14 Paź, 2009   

RB, no nie... nie mogę się nie zgodzić z Toba...

Ale mogę zapytać dlaczego pół koła jest ostre od dołu? Dlaczego dokładnie PÓŁ?
 
 
tupisac 
Rozmowny



Pomógł: 4 razy
Posty: 320
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro 14 Paź, 2009   

Nie jest równo pół na pół, jest tam gradacja.

A co do teorii gradacji to może rysunek. Koła w istotnej części są nomen-omen z... gumy.

 
 
mavierk 
Temu Panu już podziękujemy
never knows best



Pomógł: 93 razy
Posty: 7364
Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Sro 14 Paź, 2009   

przecież napisałem, a Wy mi nie wierzycie.. :mrgreen:
 
 
tupisac 
Rozmowny



Pomógł: 4 razy
Posty: 320
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro 14 Paź, 2009   

Ja nie tylko wierzę ale i popieram Twoją teorię rysunkiem :)
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 14 Paź, 2009   

mavierk, dziś zostałeś moim bohaterem narodowym. Palindrom też, ale on jest zawodowiec, to się mniej liczy :)

Ja też kombinowałem o tej szczelinie migawki, ale auto w tej sytuacji porusza się zbyt wolno żeby to jakoś mi zadziałało.
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 14 Paź, 2009   

OK... Teorie rozumiem, praktykę też... choć nadal jakoś do mnie nie dochodzi że taki to da efekt na zdjęciu... No cóż - człowiek się całe życie uczy :)

Na swoje usprawiedliwienie powiem że jestem z wykształcenia specjalistą od teleinformatyki ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10