Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Moje pytanie jest bardzo proste: mam Sony A100 z ob.kitowym 18-70. Podczas zdjec w gorach lub przy bardzo silnym swietle slonecznym niektore zdjecia sa przeswietlone, a kontrast jest dosyc niski. Abstrahujac od kiepskiej jakosci obiektywu, to czy filtr polaryzacyjny np hoya pro1 digital poprawi sytuacje? Z gory dzieki!
Jestem dosc początkującym fotografem - więc znawca ze mnie kiepski ( pstrykam od 4 lat ). Jednak co do fotografii górskiej to sie troche znam bo pół życia w górach spędziłem
W górach zawsze stosuję filtr UV lub polaryzacyjny.
Jakość zdjęć rzeczywiście rośnie.
Co do poprawy kontrastu to polarka ci pomorze ( ciemniejsze niebo, a na nich wyróżniające się szczyty i białe chmury ).
Co do prześwietlenia to w górach często to się zdarza.
Dlaczego?
Zapewne najwięcej zdjęć wykonujesz w południe czyli wtedy gdy światło jest beznadziejne, a słońce jest na 12 - pjawiają się flary i bliki itd.
Rada jet taka żeby zamyknąć bardziej przysłone lub skrócić czas naświetlania - wbrew temu co wskazuje światłomierz.
Polecam też stosowanie filtrów ND - ja używam x8 i zdjęcia są bardziej rzeczywste.
Uważaj tylko gdy robisz zdjęcia w porze zimowej - czyli np. w Tarach 8 miesięcy / rok. Wtedy jest masa śniegu. Promienie słoneczne padające centralnie z góry na śnieg są odbijane od pokrywy. Wbudowany światłomierz mierzy niestety światło odbite, a więc biała barwa śniegu + mocno odbite światło odbierane przez światłomierz nie odzwierciedlają rzeczywistego światła padającego. To zmyla światłomierz. Dlatego ten wskazuje krótszy czas naświetlania niż powinno się zastosować i powstaje tzw. efekt szarego śniegu.
Rada jest na to jedna : Zwiększ czas naświetlania - make it longer
Co do zakupu filtrów Hoya - jakość ich wykonania i działania za tą cenę jest bdb. według mnie. Jesli jednak masz więcej kasy to kup np. B + W dlatego, że jeśli przyjdzie do czyszczenia filtrów Hoya - załamka
Recpta na udane zdjęcia w górach:
Albo rano albo wieczorem trzeba pstrykać.
Bierzesz sprzęt ( w tym latarkę ), zrywasz sie rano, wracasz w nocy z latarką - czyli 11-12 godzin w górach i ogień.
P.S.
Te obiketywy co teraz dodoaja do Alphy 18-70 mm i 55 - 300 mm są aż takie kiepskie ???
Jak tak bardzo chcesz kupić Hoyę to kupuj, byle miała jak najwięcej powłok bo to jest istotne. Optycznie będzie ok, tylko jest naprawdę duży problem z czyszczeniem tego ustrojstwa. Sam mam wysoki model tej firmy i już wiem, że jak tego polara "zetrę" przy czyszczeniu to kolejny będzie się nazywał B+W albo Heliopan a z całą pewnością nie Hoya
Ta ponoc ma siedem, wiecej na cyfrowe.pl nie moge znalezc, a kosztuje 250zl, wiec chyba nie az tak duzo. Na drozsze mnie (jeszcze)nie stac, a potrzebuje bardzo, bo przy silnym sloncu tak jak dzisiaj, to zdjecia mi troche przeswietla i niebo wychodzi niezbyt ciekawie
a takie cos: B+W POL-CIR MRC 55mm? Kosztuje 270 zl i ponoc ma 11 powlok?
Jeżeli Ciebie stać to po prostu kupuj. Ja jestem przyzwyczajony do bodaj 16 powłok, ale widocznie na rozmiar 77mm robi się te filtry inaczej.
Co do prześwietleń to polar wszystkiego nie załatwi, po prostu przy pewnych warunkach pogodowych zdjęć się nie robi, fotograf musi zadbać o odpowiednią porę na robienie zdjęć (czytaj zadbać o światło).Polar daje najlepszy efekt wtedy, gdy słońce jest pod kątem 90 stopni w stosunku do osi obiektywu. Nie myśl, że przy słońcu z przodu lub tyłu efekty będą bardzo widoczne, choć rozpiętość tonalną zdjęcia polar moim zdaniem zwiększa.
Na przyszłość polecam jeszcze zakupić gradientową szarą połówkę Marumi (albo innej firmy).
Mam aparat Fujii s6500 i chciałbym do niego dokupić filtr polaryzacyjny.
Czytając powyższe wpisy zdecydowałem się na B+W, tylko zastanawia mnie jedna kwestia...
B+W Pol. kołowy MRC, 58mm napisał/a:
Filtry polaryzacyjne kołowe serii MRC to najwyższej klasy filtry, które w celu poprawy transmisji światła i uniknięcia odblasków mają naniesione wielowarstwowe powłoki ochronne odporne na wilgoć, kurz, zabrudzenia i zarysowania.
Umożliwiają one uzyskanie praktycznie wolnej od odbić transmisji wszystkich długości fal światła widzialnego, co pozwala zredukować refleksy na całej długości spektrum światła do minimum.
B+W Pol. kołowy MRC Slim, 58mm napisał/a:
Filtry polaryzacyjne kołowe serii MRC Slim to filtry charakteryzujące się takimi samymi parametrami optycznymi jak zwykłe MRC, ale posiadają cieńszą oprawę, co pozwala na uniknięcie winietowania zwłaszcza przy obiektywach szerokokątnych. Filtry te nie posiadają gwintu z przodu, jednak sprzedawane są w komplecie ze specjalnym deklem.
Z tego co tu napisali, to filtry w wersji Slim lepiej nadają się do obiektywów szerokokątnych. Tylko zastanawiam się, w jaki sposób go zamontować do aparatu, skoro nie ma gwintu... Nie będę miał z tym problemów i poradzę sobie z tym bez trudów?
A może nie ma większej różnicy, który z tych dwóch filtrów wybiorę?
Arv [Usunięty]
Wysłany: Nie 24 Cze, 2007 Re: Filtr polaryzacyjny
MC napisał/a:
\Podczas zdjec w gorach lub przy bardzo silnym swietle slonecznym niektore zdjecia sa przeswietlone, a kontrast jest dosyc niski.
MM: robiąc zdjęcia przy ostrym świetle (12:00) kontrast nie jest niski tylko zajebardzo wysoki. Zamiast półtonów jest tylko światło i cień.
Nie mam żadnego doświadczenia z Alfą ale efekt niskiego kontrastu pachnie mi raczej brakiem "tulipana".
MC: jeżeli nie używasz, to zainwestuj koniecznie w osłonę p. słoneczną.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14