Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wpadka Tokiny, nienajwyższa jakość wykonania Tamrona i jego serwis coraz bardziej utwierdzają mnie w unikaniu wchodzenia w sprzęt przeznaczony na APS-C/DX - no chyba, że dobry. Powoli zaczynam przekonywać się, że najlepszym wyborem w tym przypadku jest wejście w 2 szkła. Ideał na Canona to: EF-S 10-22 + 24-105 IS USM, z którym ma się
wszytko. Teraz mamy dwa worki. Szeroki kąt: EF-Sa 10-22, Sigmę 10-20, Tokinę 12-24, Canona 17-40 f/4L, Sigmę 17-35 i Tamrona 17-35 oraz kita. Standard: EF 24-85, EF 28-135 IS USM, EF 24-105 IS USM, EF 24-70 f/2.8L, Tamron 28-75. Możemy losować szkła z każdego worka i łączyć je w zestawy. Zależy nam na kasie to wariant ekonomiczny czyli kit plus T 28-75. Wygraliśmy w totka: EF-S 10-22 + 24-70 f/2.8L. Coś pośredniego: Sigma 10-20 + EF 28-135 IS.
Ponieważ znów pojawiły się wątpliwości odnośnie tego, że inaczej trzeba
traktować wyniki uzyskane na D200 a inaczej na 20D, pozwolę sobie zająć
sprawę w tej kwestii. W przypadku testów rozdzielczości wiemy jak
przeliczyć jedne wyniki do drugich i przez to bezpośrednio porównywać je
do siebie. To ów czynnik 7-8%...
Myślę, że niezależnie od tego, czy D200 ma więcej pixeli, słaby obiektyw zawsze będzie słaby. Takie przeliczanie uważam za bezcelowe, przecież wynik MTF50 = 40 dla 8mPix wyniesie 42-43 dla 10mPix. Różnica jest, ale raczej nie mająca większego wpływu na wynik. Jeśli ta Tokina jest słaba dla F2,8, to słaba pozostanie nawet podpięta do Eos-a 1D
Arv [Usunięty]
Wysłany: Sob 23 Cze, 2007
Arek napisał/a:
Wpadka Tokiny, nienajwyższa jakość wykonania Tamrona i jego serwis coraz bardziej utwierdzają mnie w unikaniu wchodzenia w sprzęt przeznaczony na APS-C/DX - no chyba, że dobry. Powoli zaczynam przekonywać się, że najlepszym wyborem w tym przypadku jest wejście w 2 szkła. Ideał na Canona to: EF-S 10-22 + 24-105 IS USM, z którym ma się
wszytko. Teraz mamy dwa worki. Szeroki kąt: EF-Sa 10-22, Sigmę 10-20, Tokinę 12-24, Canona 17-40 f/4L, Sigmę 17-35 i Tamrona 17-35 oraz kita. Standard: EF 24-85, EF 28-135 IS USM, EF 24-105 IS USM, EF 24-70 f/2.8L, Tamron 28-75. Możemy losować szkła z każdego worka i łączyć je w zestawy. Zależy nam na kasie to wariant ekonomiczny czyli kit plus T 28-75. Wygraliśmy w totka: EF-S 10-22 + 24-70 f/2.8L. Coś pośredniego: Sigma 10-20 + EF 28-135 IS.
Arek
I ja podczepiłbym tą wypowiedź na forum w charakterze zalążka FAQ o obiektywach.
Chciałbym także odnieść się do cytowanej wyżej wypowiedzi Arka. Wygląda na to że to prawda nie ma na razie idealnego zamiennika kita. Podział na dwa obiektywy jest rozwiązaniem dobrym ale połowicznym bo jednak zachodzi konieczność częstej wymiany szkła. Może jednak opatrzność (czytaj firma Canon) zrobi nam niespodziankę. Jeśli mamy odpowiednik EF17-40f4.0 w postaci EF-S 10-22 ; mamy odpowiednik EF28-135IS w postaci EF-S 17-85IS ; mamy odpowiednik 24-70f2.8L w postaci EF-S 17-55IS (wiem to trochę naciągane) ; no i mamy odpowiednik kita EF 28-90 w postaci kita EF 18-55 to może Canon zlituje się nad nami i zrobi odpowiednik pod APS takich obiektywów jak EF 24-85 f2.5-4.5 lub (co byłoby najpiękniejsze) EF 24-104 f4.0 IS. Taki EF-S 16-65 F4.0 IS. Logika by wskazywała żeby coś z odpowiedników tych dwóch obiektywów powstało. Podczas ostatniej akcji zwrotów gotówki Canona do do EF-S 17-85 była dopłata prawie 500 pln może pozbywają się go przed wprowadzeniem nowego modelu. Może warto czekać? Tylko proszę nie pisać że nadzieja jest matką ...[/quote]
Odświeżam wątek, bo zrobiliśmy upgrade testu o zachowanie na matrycy Canona 20D. Wyniki ciekawe więc tym bardziej polecam kliknąć w link z początku tego wątku i zagłębić się w lekturze.
Wyniki wersji dla Canona faktycznie zaskakują Gdyby nie ta aberracja Ciekawy jaki wpływ na poziom rozdzielczości ma jakość poszczególnych egzemplarzy tej Tokiny...
Odświeżam wątek, bo zrobiliśmy upgrade testu o zachowanie na matrycy Canona 20D. Wyniki ciekawe więc tym bardziej polecam kliknąć w link z początku tego wątku i zagłębić się w lekturze.
Arek
Czytam sobie testy, oglądam tablice i chyba już wiem dlaczego Canon 17-55/2.8 IS USM jest drogi. Jeśli ktoś nie planuje FF to chyba warto dozbierać 1.5kpln i mieć sprzęt dający pełne zadowolenie.
Jest drogi, bo Canon zobaczył, że wyszedł mu zgrabny obiektywik, który jest lepszy od konkurentów i znajdzie się wystarczająco dużo zasobnych fra..., przepraszam, klientów, którzy zdecydują się za niego przepłacić. Ja też chętnie bym wydał na ten obiektyw powiedzmy ze 2500 zł. Być może jak będę miał wolne 3500 to jednak zdecyduję się przepłacić, żeby mieć IS i f/2.8, ale jeśli tak, to zrobię to ze świadomością, że przepłacam i z ciężkim sercem. I na tym właśnie bazuje Canon To takie moje skromne zdanie, ale nie oni przecież pierwsi i nie ostatni z taką polityką...
Jest drogi, bo Canon zobaczył, że wyszedł mu zgrabny obiektywik, który jest lepszy od konkurentów i znajdzie się wystarczająco dużo zasobnych fra..., przepraszam, klientów, którzy zdecydują się za niego przepłacić. Ja też chętnie bym wydał na ten obiektyw powiedzmy ze 2500 zł. Być może jak będę miał wolne 3500 to jednak zdecyduję się przepłacić, żeby mieć IS i f/2.8, ale jeśli tak, to zrobię to ze świadomością, że przepłacam i z ciężkim sercem. I na tym właśnie bazuje Canon To takie moje skromne zdanie, ale nie oni przecież pierwsi i nie ostatni z taką polityką...
Tani nie jest, ale jest bardzo dobry. Ma stabilizację, co kosztuje, jest ostry w środku i dobry na brzegu, nie ma wtopy z aberracją, USM nie robi łaski, obudowa solidna. To raczej w naszych warunkach zakup na lata.
Odświeżam wątek, bo zrobiliśmy upgrade testu o zachowanie na matrycy Canona 20D. Wyniki ciekawe więc tym bardziej polecam kliknąć w link z początku tego wątku i zagłębić się w lekturze.
Arek
Wstawcie jakieś próbki z tego Canona .
Krzysiek
[ Dodano: Wto 04 Mar, 2008 ]
Chciałbym ponowić prośbę o wstawienie sampli z tej tokiny i Canona przez opyczne.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10