Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Obsluguje, w photoshopie cs4 dodalem profile i dziala normalnie tak jak z lightrooma (nie wiem jak sie tam dodaje profile ale przypuszczam ze automatycznie sie same dodaja) bez dodanych profilow oczywiscie wygladaja gorzej.
Swoja droga ja mam problem w druga strone zdjecie sRGB na aRGB wyglada lepiej niz na sRGB a teoretycznie nie powinno... powinno byc to samo.
Lary, skoro bawisz się CS4 to powiem tak. Wyeksportuj z LR zdjęcie w TIFF i przestrzeni ProPhotoRGB. Otwórz tego TIFFa w PS, pobaw się soft-proofem zmieniając profile docelowe.
Jeśli nadal nie widzisz różnicy - wrzuć tu na forum to zdjęcie. Bo coś mi się mocno wydaje, że nie ma ono takiego zakresu by użycie AdobeRGB widocznie zmieniało ludzką percepcję...
Cytat:
Swoja droga /.../ zdjecie sRGB na aRGB wyglada lepiej niz na sRGB a teoretycznie nie powinno... powinno byc to samo.
A właśnie że nie. Ten sam kolor w różnych przestrzeniach jest inaczej reprezentowany. Np czerwony jest zapisany tak:
ProPhotoRGB: 122, 57, 45
AdobeRGB: 152, 48, 58
sRGB: 177, 44, 56
[ Dodano: Wto 18 Maj, 2010 06:34 ]
sigmiarz napisał/a:
w rawach też są profile.. ziooom
Tak - ale zapisane w szeroko pojętym Exifie
LR leje na to ciepłym ... i robi po swojemu
d.prowadzisz [Usunięty]
Wysłany: Wto 05 Paź, 2010
Lary napisał/a:
@sigmiarz - Jpeg w windowsowej przeglararce (windows 7).
Przeglądarka windowsa sprowadza wszystko do sRGB
Ustaw na ekranie i w photoshop przestrzeń sRGB, otwieraj i obrabiaj swoje zdjęcia w tej przetrzeni bo i tak w 99,9% przypadków będziesz je oglądał i prezentował właśnie w niej.
d.prowadzisz, to porada dokładnie odwrotna do częściej tu goszczącej, żeby zdjęcia obrabiać w najszerszej możliwej przestrzeni i dopiero generując pliki do sieci używać przestrzeni sRGB.
Ustaw na ekranie i w photoshop przestrzeń sRGB, otwieraj i obrabiaj swoje zdjęcia w tej przetrzeni bo i tak w 99,9% przypadków będziesz je oglądał i prezentował właśnie w niej.
To najgorsza rada jaką można dać osobie używającej szerokogamutowego monitora...
Jeśli jest robione w AdobeRGB, to o ile ma być prezentowane w węższej przestrzeni, to chyba obrabiać w węższej, a jeśli będzie prezentowane w tej samej (AdobeRGB), to przestrzeni bym nie zmieniał.
Mylę się?
Obrabiać warto w najszerszej możliwej, jako że w takiej sytuacji wszelkie efekty obróbki nie są przycinane do wynikowego przedziału na każdym kroku. Wzrasta dokładność obliczeniowa, a przecież komputery to głupie urządzenia potrafiące tylko i wyłącznie przesuwać w tą i z powrotem bity....
To takie samo zagadnienie jak operacje stało i zmiennoprzecinkowe.
Używając zupełnie innej skali można się odnieść do problemów prognozy pogody. Tzn dokładność obliczeniowa algorytmów kontra dokładność pomiarowa danych zbieranych przez stacje meteo. Kiepskie dane wejściowe powodują nieprzewidziany rozjazd doskonałych algorytmów. Dlatego nam się numeryczne prognozy średnio sprawdzają. Efekt motyla
Wracając na ziemię...
Obrabiamy w najszerszej możliwej, przed zakończeniem robimy sobie softproofa w docelowej
Mam wątpliwości czy można tu zastosować analogię do zagadnienia dokładności obliczeń numerycznych. Od samego przejścia do szerszej przestrzeni zmienia się ilość cyfr znaczących, długość słowa maszynowego na którym prowadzone są obliczenia?
Ostatnio zmieniony przez Marian Wto 05 Paź, 2010, w całości zmieniany 1 raz
Z RGB do LAB przechodzimy chyba z zupełnie innych powodów niż w przypadku przejścia z SRGB do AdobeRGB?
Przejście z RGB do LAB jeśli jest konieczne, bo pozwala na coś niemożliwego w RGB, nie budzi wątpliwości.
Ale z sRGB do RGB, jak celem jest prezentowanie w sRGB? Nadal nie rozumiem.
Coś się nie rozumiemy. Model koloru to jak jednostka temperatury: Kelvin, Celsjusz, Fahrenheit czy Rankin - opisują to samo ale w ciut inny sposób.
W ramach tego samego modelu opisu koloru (np RGB) mamy różne skale, np te wspomniane już: sRGB, AdobeRGB, ProPhoto. To tak jak różnica między termometrem okiennym a lekarskim, nie mówiąc już o specjalizowanych (laboratoryjnych)
Marian napisał/a:
Ale z sRGB do RGB, jak celem jest prezentowanie w sRGB? Nadal nie rozumiem.
Dlatego bez sensu jest dywagować o istotności zapisu koloru w procesie obróbki zdjęcia w PhotoShopie (czy innym szopie) gdy dane wejściowe są już przycięte.
W aparacie wybierać od razu docelową przestrzeń. Jeśli ma to być sRGB, to ją ustawić.
Jeśli natomiast chcecie się majstrować w PS, to z kolei lepiej od razu w aparacie ustawić najszerszą przestrzeń, więc AdobeRGB, bo chyba tylko taki jest wybór.
Rozszerzanie przestrzeni w PS wydaje się więc nie mieć sensu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10