Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Jeśli ktoś ma jakieś żelazne argumenty za L'ką to poproszę, ale chyba najbardziej racjonalny byłby ten zestaw o którym napisałem ciut wyżej??
Zelaznym argumentem za L jest lepsze swiatlo (1.2 dla 50 i 1.4 dla 24) i pancerna konstrukcja, ale te argumenty nie przebija argumentu ceny, wiec chyba nie ma co dyskutowac.
Twoj wybor to chyba optymalne rozwiazanie: dobre, tanie i szybkie (tylko jedna strona na forum! )
to musisz sobie wypróbować każdy w danym oświetleniu i po prostu zapamiętać, stosować. ja np. w północnym oknie, przy białym suficie i błękitnych ścianach (światło dzienne, bez żarówek) ustawiam NIE światło dzienne, ale pochmurno. tak samo na dworze. a jeśli na zewnątrz jest pochmurno, to ustawiam cień nie lubię kolorów "automatycznych" i zawsze sobie ocieplam zdjęcia (...)
tomaszewski to trzaskasz te zdjęcia jako JPG?, generalnie przecież dla RAW zawsze można ustawić balans post factum a może się mylę?
jak robię zdjęcia "u cioci na imieninach" (kilkanaście razy do roku się zdarzy), to komu by się chciało zwykłe pstryki obrabiać?
Ja pracuję w Lightroomie, gdzie nie jest to problemem. Jak masz całą serię zdjęć z podobnych warunków oświetleniowych to przygotowujesz pierwsze, bawisz się WB i-co-tam-jeszcze, a potem robisz tylko Sync Settings na pozostałe zdjęcia, których może być 10 czy 100, robi się samo. Na tym można poprzestać, ewentualnie jak ma się większe wymagania to można potem jeszcze na te pozostałe zdjęcia popatrzeć i coś tam docyzelować w których trzeba.
ja mam PS3 i wywołuję w camera raw, a tam chyba się nie da (chyba się nie znam ). ale mimo wszystko dobrze jest, tak jak mówi Usjwo, mieć ten nawyk robienia jak najlepszych zdjęć prosto z puszki
Dzięki, za wskazówki. Wczoraj poeksperymentowałem trochę ze światłem i udało mi się uzyskać całkiem niezły efekt w przypadku odwzorowania barw, maksymalnie zbliżone do naturalnych. Ale.. jest jedno ale, jak fotografuję zabawki to luz z szumami, ale jak dziecko to już gorzej, bo jeszcze dwulatek nie usiedzi za długo. Czyli bez jasnego szkła, tudzież lampy nie ustrzegę się szumów. Lampa daje ten komfort, że odwzorowanie kolorów jest moim zdaniem w miarę poprawne a jakość pod kątem szumów i zatrzymania ruchu najlepsza a bawiłem się do tej pory z lampą wbudowaną zabezpieczoną dyfuzorem. Jak nauczę się korzystać z profesjonalnej lampy mam nadzieję efekty będą znacznie lepsze...
A co do mojego wyboru, na podstawie Waszych sugestii, macie jakieś uwagi, korekty, czy tego się trzymać?
w sumie to będziesz miał dosyć zbliżone ogniskowe - kadry.
ja bym zastąpił 28 czymś szerszym, np. Sigma 20/1.8.
mi brakowałoby w twoim zestawie szerokiego kąta. to przy dzieciach często się przydaje.
Przy dzieciach okolice 30 mm są już szerokie. Być może to kwestia mojego przyzwyczajenia do posiadanej trzydziestki, ale wydaje mi się, że z 20 mm byłoby już za szeroko lub za blisko trzeba by podchodzić. Ale to jest moje odczucie.
ja z kolei jestem przyzwyczajony do 18mm i 0,3m odległości od nosa efekt - extra
a ty, Seba_wse, jaką ogniskową najczęściej fotografujesz dzieci? chodzi mi raczej o te szersze niż węższe.
Zależy od sytuacji, ale minimalna ogniskowa to właśnie okolice 30, częściej 50 i więcej. Więcej wtedy, gdy jest taka sytuacja gdy powinienem bardziej się "wtapiać" w otoczenie i nie odwracać uwagi obiektywem przy nosie;) W sumie jak się tak bardziej zastanowić, to coś poniżej 30mm przydaje się chyba przy fotografowaniu całych pomieszczeń, wnętrz kościołów itp. Mnie na "wycieczkach" bardziej interesują krajobrazy, ale raczej w węższej perspektywie, wolę "czepić" się szczegółu niż pejzażyk na którym widać wszystko i nic. Architektura też raczej zewnątrz niż w środku. Ale to wynika z moich preferencji, ileś tam już dość poważnych muzeów zwiedziłem, ileś katedr, łącznie z tymi najważniejszymi, więc osobiście mam sentyment raczej do fotografowania tego co jest na zewnątrz budynków, co powinno oddawać "klimat" danego miasta lub "zakątka" przyrody.
Co do fotografowania dzieci, to nie fotografuję zazwyczaj tak, że za 30 lat będzie widać jakie miałem meble, podłogi itd, staram się aby większość kadru zajmowała mała postać lub od powyżej pasa do lekko ponad czubka głowy. Nie chcę oglądać otoczenia - placu boju i całego bałaganu a tylko uwiecznioną małą postać, jej zatroskane czasem miny a czasem filuterne. Na tym się właśnie skupiam.
Zdjęcia z bliska wychodzą chyba nieco zniekształcone, duży nos i policzki, małe uszy:) Efekt niezły, ale dla kilku zdjęć spoko, ale nie na cały album:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 9