Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Już chciałem coś napisać, ale jaad75 i AM mnie ubiegli. Sigma 30/1.4 też ma dramatyczną LoCA, ale na zdjęciach za bardzo tego nie widać. Chyba, że fotografuje się tablicę testową lub ten focus chart na który często się powołujemy.
komor, póki nie widać - dobrze. Ja nie raz się zetknąłem z problemem LoCA w 85.
Pamiętam jak siedziałem pół dnia i odbarwiałem fiolety i zielenie z portretu C85/1.8, bo wyszły na ubraniu modelki - siakieś dodatki na jasnej płaszczyznie.
Kolejnym razem usuwałem przebarwienia, bo mi się w słońcu zachciało robić na 1.2 czy 1.4... Tu na szczęście mniej było roboty, niż na C85/1.8.
Moim zdaniem projektując szkło, warto zbalansować pare rzeczy. Tutaj myślę, że trochę niepotrzebnie wykręcono bajeczne MTFy, możliwe, że kosztem owej LoCA.
Ostatnio zmieniony przez dr11 Sro 08 Wrz, 2010, w całości zmieniany 1 raz
MC, powiedziałbym więcej - wkurza zawsze kiedy ją widać. Z Bogiem sprawa kiedy to tylko delikatny purple frindging ale jak się zieleń rozlewa za płaszczyzną ostrości to już bardzo niefajnie.
Najgorsze jest to że LoCA nie zanika po przymknięciu przysłony. Przynajmniej do f/2.8 - co zostało pokazane w teście. I to jest baaardzo niefajne..
Moim zdaniem projektując szkło, warto zbalansować pare rzeczy. Tutaj myślę, że trochę niepotrzebnie wykręcono bajeczne MTFy, możliwe, że kosztem owej LoCA.
Czy one takie bajeczne w porównaniu do Ciamcianga za tysiaka… O ile potrafię sobie wyobrazić, że projektując szkło świadomie podejmują decyzję czy wolą większą ostrość w centrum czy nieco gorszą, ale bardziej równomierną w obrębie kadru, o tyle nie wiem czy tej LoCA nie dostaje się „gratis” wraz z samą decyzją jaka jasność za jaką cenę. I być może coś jeszcze w rachunku jest. Choć skoro Canon 85L ma lepszą kontrolę nad LoCA (czy tak?) to w sumie przeczy to mojej tezie.
A tak w ogóle czemu jeszcze nikt nie napisał, że ten nowy Nikkor od strony soczewki przedniej wygląda zupełnie jak jakaś Sigma?
Porównując z C85/1.8 tak. Patrząc na różne zdjęcia i sprawdzając jak to wygląda np. na ukośnie położonej kartce z tekstem, to wydaje mi się, że jest lepiej, niż w N85/1.4G. Na 2.8 napewno. Na pełnej trzeba porównać a LensAlign'a nie mam
Czy one takie bajeczne w porównaniu do Ciamcianga za tysiaka…
A Samyang, to niby nie ma widocznej aberracji podłużnej? Tam to dopiero są oczojebne kolorki w bokeh...
BTW, jak komuś bardzo przeszkadza, to zgaszenie tych kolorków też nie jest żadną sztuką...
Mówię, że Samyang o "bajecznych MTF-ach Nikkora" też nie jest pozbawiony LoCA...
Nie jest i pewnie zadna 85-ka nie jest od nich wolna, ale samyang jednak nie generuje ich az tyle, co nikkor, a jest od niego duzo tanszy.
Czekamy jeszcze na pojawienie sie innego, zapowiadanego obiektywu. Jesli sigmie uda sie wypuscic obiektyw dobry optycznie i bez LoCA, to tanio nie bedzie po tym, co nikon pokazal. Moze byc nawet drozej (jak z 50/1.4). Tutaj jest tego (LoCA) zdecydowanie zbyt duzo. Pewnie zazwyczaj nie bedzie tego widac, jak nie widac tego na samplach pogladowych, ale nikt nam nie obieca, ze zawsze bedziemy mieli takie kadry. Czasem pojawia sie przeciez sceny kontrastowe i wtedy pozostanie walka z PS-em...
Swoja droga. Photozone testuje ostatnio poziom LoCA, moze i Arek by sprobowal dodac to do zestawu swoich standardowych procedur?
Ciekawe czy po prawidłowym skorygowaniu aberracji nie siada miodność bokehu. Może problemem nie jest korekcja LoCA tylko negatywne skutki tegoż, a w obiektywie portretowym raczej nie chodzi o super ostrość, tylko przede wszystkim o ładny obrazek, czyż nie?
komor, możliwe, że w konstrukcjach gaussa, sonnara tak, z drugiej strony 85L posiada soczewkę asferyczną a bokeh ma dość przyjemny.
Sigma 150 na przykład nie ujawnia LoCA wcale, ale to inna konstrukcja i w zasadzie, porównując do poprzednich, ciemnica (ale bokeh ma ok)
Nie jest i pewnie zadna 85-ka nie jest od nich wolna, ale samyang jednak nie generuje ich az tyle, co nikkor, a jest od niego duzo tanszy.
Generuje ich bardzo podobną ilość i w równie intensywnych kolorach, a mniej rzuca się to w oczy ze względu na niższy kontrast Samyanga.
P_M_ napisał/a:
Pewnie zazwyczaj nie bedzie tego widac, jak nie widac tego na samplach pogladowych, ale nikt nam nie obieca, ze zawsze bedziemy mieli takie kadry.
Kadry będziemy mieli takie, jakie sobie stworzymy...
P_M_ napisał/a:
Czasem pojawia sie przeciez sceny kontrastowe i wtedy pozostanie walka z PS-em...
Nie taka trudna w końcu...
komor napisał/a:
Ciekawe czy po prawidłowym skorygowaniu aberracji nie siada miodność bokehu.
Jedyny prawdziwy apochromat jakiego używałem, to 125 APO-Lanthar - bokeh miał bardzo miękkie, choć niezbyt wyraziste i mało charakterystyczne... Takie niemal "gaussowskie" rozmycie, które niektórzy wprost uwielbiają...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10