Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: komor
Sro 20 Lut, 2013
UWAGA na reklamacje w sklepie FOTOAPARACIKI.PL
Autor Wiadomość
kozidron
[Usunięty]

Wysłany: Pon 25 Lut, 2013   

marcel1973 napisał/a:
dlaczego nie bierze udziału w tej dyskusji i nie odpowiedziała na żadne zadane jej pytanie :)


bo to forum ciągnie w dół :wink: coraz więcej doświadczonych na słupkach DxO teoretyków obniża poziom dyskusji. Ostatnio zauważam, że zaczynam się tu logować z przyzwyczajenia :wink:
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






Arek 
Redaktor



Pomógł: 289 razy
Posty: 14054
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 25 Lut, 2013   

kozidron napisał/a:
dobrze, że tam jest ta ikona, bo wolałbym nie być na jednej szali z "tamtym człowiekiem"


Aż tak źle Cię nie oceniam :)
 
 
siosio 
Maniak


Pomógł: 14 razy
Posty: 858
Wysłany: Pon 25 Lut, 2013   

ania1984

Podstawowe pytanie brzmi czy reklamowałaś na niezgodność towaru z umową (czy też z tytułu rękojmi - trochę podobne do niezgodności przysługuje tym, którzy kupili aparat na firmę), czy na gwarancję.

Jeśli na niezgdoność (bądź rękojmię), to za reklamację odpowiada sklep, jeśli na gwarancję - to gwarant - a więc najczęściej firma produkująca sprzęt.

Przy reklamacji na podstawie gwarancji - terminy rozpatrzenia reklamacji oraz terminy naprawienia sprzętu są jedynie instrukcyjne - więc zasadniczo nic nie znaczą oprócz tego, że dowiadujesz się ile większość reklamacji trwa.

Przy niezgodności towaru z umową sklep ma 14 dni na odpowiedź czy uznaje twoją reklamacje, czy nie uznaje jej. Po tym terminie jeśli sklep się nie wypowie, to uznaje się, że sklep uznał reklamację i musi wadliwy sprzęt naprawić albo wymienić na nowy, albo zwrócić gotówkę. Możesz żądać zwrotu gotówki albo wymiany na nowy sprzęt wolny o d wad (takie roszczenie zgłasza się podczas składania reklamacji, a nie w jej trakcie) - ale sklep prawdopodobnie i tak jedynie naprawi twój reklamowany sprzęt. Jeśli ci to nie pasuje możesz sklep pozwać ale i tak najprawdopodobniej przegrasz z uwagi na art 5 kodeksu cywilnego.

A ile trwa naprawa przy reklamacji na niezgodności towaru z umową, to już inna rzecz - nie ma w każdym razie żadnego obligatoryjnego terminu, że np. w ciągu 14 dni sprzęt musi zostać naprawiony - nie ma czegoś takiego.

Jeśli nie wiesz o tym, co ci napisałem , a co gorsza nie wiesz czy złożyłaś reklamację na niezgodność towaru z umową, czy z tytułu gwarancji to sama siebie wiń, za sytuacje, która cię spotkała. To, że w danym formularzu reklamacyjnym nie ma rubryki, w której zaznaczasz z jakiego tytułu reklamujesz nic nie oznacza - nie musi coś takiego być, co jednak nie zwalnia cię od tego abyś napisała z jakiego tytułu reklamujesz. Jeśli tego nie zrobisz to sklep prawdopodobnie przypisze za ciebie, że zgłaszasz reklamację z tytułu gwarancji - nie powinien tego robić (no chyba, że pisze o tym w regulaminie sklepu-ale to jest rzecz, o którą można się kłócić - czy rzeczywiście może tak zrobić), lecz odrzucić twoją reklamację z uwagi na brak określenia z jakiego tytułu reklamujesz sprzęt.

Ponadto sklep nie musi cię informować o tym jak przebiega reklamacja przy reklamacji z tytułu gwarancji - jeśli to robią to jedynie z uprzejmości.

Napisałaś, że w CSI dowiedziałaś się o statusie naprawy swojego sprzętu, więc o co chodzi, że nie możesz odzyskać sprzętu?

Nieznajomość prawa szkodzi - nikt nie ma obowiązku informować cię o twoich prawach - poza specjalnymi instytucjami stworzonymi w tym celu (ale najpierw musisz się do nich zwrócić) oraz prawnikami, którym musisz zapłacić za poradę prawną.

A to, że dostawałaś głupie odpowiedzi od pracownika Fotoaparaciki, nie ma większego znaczenia - nie jest to osoba, która musi cię informować o twoich prawach zwłaszcza, gdy nie złożyłaś reklamacji na niezgodność towaru z umową.
 
 
zwirek210 
Entuzjasta



Pomógł: 2 razy
Posty: 509
Skąd: Leżajsk/Kielce
Wysłany: Pon 25 Lut, 2013   

siosio Chyba trochę cię poniosło. Owszem technicznie masz rację w większości ale autorka tego tematu wcale nie uważa się za Prawnika ale korzystając z forum które do tego służy poddała swojej subiektywnej ocenie pracę jaką wykonuje firma Fotoaparaciki.pl
Oczywistością jest że mają 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji, ale forma odpowiedzi sprzedawców z fotoap.... pozostawia wiele do życzenia. Osobiście mógłbym im również przytoczyć kilka uwag ale nie ma sensu.
 
 
siosio 
Maniak


Pomógł: 14 razy
Posty: 858
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013   

Jak się nie zna przepisów dotyczących reklamacji, to nie należy brać się za reklamowanie. Nie trzeba być prawnikiem aby dostarczyć sobie niezbędną wiedzę w tym zakresie. Trochę wysiłku intelektualnego nikomu nie zaszkodzi.

Ponadto autorka postu nie wyjaśniła na czym polega, to iż w dalszym ciągu po otrzymaniu informacji od serwisu CSI o statusie naprawy swojego sprzętu, nie może go dostać z powrotem - niby co to ma oznaczać?

Ja jestem zdania, że w większości sytuacji wada sprzętu w okresie gwarancji jest winą producenta, a nie sklepu który go dostarcza na rynek. I jeżeli coś za długo trwa to jest to zazwyczaj wina autoryzowanego serwisu - który czasami długo się grzebie.
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013   

siosio napisał/a:
w większości sytuacji wada sprzętu w okresie gwarancji jest winą producenta, a nie sklepu który go dostarcza na rynek

Oczywiście, jednak zgodnie z ustawą odpowiedzialność ponosi sprzedawca i to do niego kierujemy swoje roszczenie. Serwis w tym przypadku jest tylko jego "podwykonawcą".
 
 
siosio 
Maniak


Pomógł: 14 razy
Posty: 858
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013   

MC napisał/a:
siosio napisał/a:
w większości sytuacji wada sprzętu w okresie gwarancji jest winą producenta, a nie sklepu który go dostarcza na rynek

Oczywiście, jednak zgodnie z ustawą odpowiedzialność ponosi sprzedawca i to do niego kierujemy swoje roszczenie. Serwis w tym przypadku jest tylko jego "podwykonawcą".


Ale tylko gdy wybieramy reklamację na niezgodność, albo rękojmię - przy gwarancji tak nie jest.
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013   

To oczywiste.
 
 
SeraphimLoki 
Nowy
Nitael



Posty: 14
Skąd: Opole
Wysłany: Sro 27 Lut, 2013   

siosio napisał/a:
Jak się nie zna przepisów dotyczących reklamacji, to nie należy brać się za reklamowanie.

Ahaaa. Czyli... jak mi sie spierdzieli sprzęt nie z mojej winy tylko produkt jest wadliwy i nie znam się na reklamacji(cokolwiek to znaczy, sprzedają wadliwe badziewie muszą wymienic i tyle, co tu jest do "znania się") to mam nie reklamować tylko kupic sobie nowe i liczyć na to że tym razem uda się kupic poprawnie dzialający sprzęt? Czlowieku to nie ma sensu.
 
 
siosio 
Maniak


Pomógł: 14 razy
Posty: 858
Wysłany: Sro 27 Lut, 2013   

SeraphimLoki napisał/a:
siosio napisał/a:
Jak się nie zna przepisów dotyczących reklamacji, to nie należy brać się za reklamowanie.

Ahaaa. Czyli... jak mi sie spierdzieli sprzęt nie z mojej winy tylko produkt jest wadliwy i nie znam się na reklamacji(cokolwiek to znaczy, sprzedają wadliwe badziewie muszą wymienic i tyle, co tu jest do "znania się") to mam nie reklamować tylko kupic sobie nowe i liczyć na to że tym razem uda się kupic poprawnie dzialający sprzęt? Czlowieku to nie ma sensu.


Cóż, możesz tak postąpić jak piszesz albo zapoznać się z przepisami dotyczącymi reklamacji i zareklamować. Nie ma sensu robić coś o czym nie ma się pojęcia i wymagać aby inni wszystko nam objaśniali i służyli pomocą. Jak chcesz korzystać ze swoich praw to najpierw musisz je poznać.
 
 
kozidron
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   

siosio napisał/a:
Nie ma sensu robić coś o czym nie ma się pojęcia i wymagać aby inni wszystko nam objaśniali i służyli pomocą.


siosio, zajrzyj do wątku pomagamy, tam jest takich ludzi mnóstwo, co więcej spora część z nich chce jeszcze na tym zarabiać albo już od dawna na tym zarabia. Ludzie biorą się za różne dziedziny nawet bez podstawowej wiedzy w temacie a później wesoło dzielą się swoimi doświadczeniami na różnej maści forumach :smile:
 
 
Fatman73 
Bywalec



Pomógł: 7 razy
Posty: 181
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 12 Mar, 2013   

Pierwszym aparatem jaki kupiłem w Fotoaparaciki.pl był Nikon D3. Jeden z pierwszych egzemplarzy sprzedanych w naszym kraju. Zadzwoniłem, zapytałem czy mają (nie mieli), na kiedy mogą mieć (na piątek). Zamówiłem i w umówiony piątek pojechałem po aparat. Obsługa miła, odebrałem, zapłaciłem, wyszedłem.

Jakiś czas później kupiłem u nich lampę, obiektyw.......... co jakiś czas jakiś drobiazg. Zawsze miło, zawsze bez problemu -no może nie zawsze szybko, bo zwykle sklep był pełny klientów ;-)

Pierwszy raz korzystałem z ich serwisu kiedy miałem problem z D7000. Właściciel dokładnie opisał mój problem, przy mnie dzwonił nawet do serwisu. W ciągu trwania reklamacji pracownik sklepu dzwonił do mnie trzy razy, informując mnie o postępie tej procedury.
Trzeci telefon był z informacją, że mogę sprzęt odebrać.

Przyjechałem, odebrałem, potestowałem -niestety okazało się, że problem istnieje nadal. Ponowna wizyta w sklepie z informacją, że sprzęt nienaprawiony i absolutnie zero problemu. Właściciel sam zaproponował, że w takim razie spróbujemy serwisować aparat w niemieckim serwisie. Zajął się tym osobiście. W czasie trwania reklamacji, tym razem dzwonił do mnie właściciel -dwa razy. Raz, że serwis już się zajął aparatem, drugi raz, że nie stwierdzili wady i odsyłają go. Oraz z informacją żebym się nie przejmował, bo będziemy walczyć dalej.

Wielokrotnie byłem świadkiem jak załatwiane są reklamacje w tym sklepie. Zawsze było w pełni profesjonalnie. Wielu moich znajomych kupuje tam sprzęt nie ze względu na ceny, tylko właśnie ze względu na serwis i to jak sklep załatwia wszelkie reklamacje. Wolą zapłacić czasem więcej i jechać wiele kilometrów, specjalnie do nich.

Dlatego ze zdziwieniem przeczytałem pierwszego posta w tym wątku. Nie będę nawet próbował tego tłumaczyć, ale po prostu myślę, że powstało jakieś kosmiczne nieporozumienie.

Nie będę ukrywał, że obecnie wchodząc do tego sklepu mówię "cześć chłopaki", i w odpowiedzi słyszę "cześć Rafał" -po prostu znamy się już dosyć długo. Jednak proszę mi wierzyć -moje słowa są prawdą, pisałem uczciwie. Zresztą wszelkie informacje są w sieci, są do przeczytania w moich postach.

Mam nadzieję, że sprawa zostanie szybko i pozytywnie wyjaśniona.

Pozdrawiam
Rafał Głębowski
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 10