Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Co do obaw o istnienie filmów (kilka postów powyżej) - to spoko, cyfrowe kompakty już wyparły film z rynku "pstrykaczy" i innych segmentów, z których mogły wyprzeć i teraz ostała się stała grupa nabywców, która utrzyma się długo - bo dotąd, dokąd nie będzie poniżej 2000 zł pełnoformatowych lustrzanek pasujących do niezniszczalnej i doskonałej optyki sprzed lat 80-tych. taki rynek nie da już kapitału na rozwój technologii materiałów światłoczułych ale pozwoli na kontynuację na stałym poziomie.
Również reszta chemii fotograficznej będzie nadal potrzebna - nic nie dorówna jakością i ceną odbitce na papierze fotograficznym, bez względu, czy naświetla się analogowo czy z JPG.
Na temat: Pentacon Six - porządnie wykonany, dobra, szklana matówka wygodna w ostrzeniu przez lupę, niestety podgląd 50x50 mm (z 55x55 mm obrazu z kliszy), wadą jest mocne bicie lustra, podobnie w Kievie 60. Kiev ma nowoczesną matówkę plastikową z klinem i rastrem, ostrzenie poza środkiem raczej niemożliwe, obraz jaśniejszy. Pryzmat dużo obcina. Lustro klapie mocno ale aparat tak duży i ciężki, że mniej odczuwalne. Prymitywny mechanizm przesuwu raczej niezawodny.
(w P-six jak go ktoś zmasakruje, to nakłada klatki, ja sam na takiego nie trafiłem)
Kiev 88 ma pełnoformatowy podglad i pryzmat też mało obcina, lustro zawieszone czterozawiasowo pracuje bez wstrząsu ale delikatne. Przesuw - zależy od szczęścia do kasety na film. Jak się spieszy i szarpie, to się może schrzanić.
Ja do średniego formatu preferuję matówkę szklaną trawioną - bezbłędnie się ostrzy w dowolnym miejscu, nie zaśmieca obrazu, co ułatwia kompozycję i dobrze oddaje bokeh.
W p-six najlepszy jest kominek, pryzmaty tragicznie ciężkie i ciemne - zło nie wiem, czy konieczne.
W 88 - pryzmat znośny, dobry na statywie.
Czy Biometar czy Wołna 3? Obydwa obiektywy bardzo dobre, różnią się niuansami, Biometar odporniejszy na flarę i ciut mniejsza dystorsja, Wołna ma odrobinę lepszą rozdzielczość po brzegach i chyba trochę lepsza w kolorze - ale to w granicach wachnięć filmów. Flektogon 4/50 ostry i mało "krzywi", Mir 3.5/45 bardzo ostry, szerszy kąt ale na zdjęciach z bliska widoczna dystorsja. Mir 45 ma tendencję do zacinania przysłony ale jest łatwo rozbieralny bez ingerencji w optykę (jednym płaskim śrubokrętem) i się to łatwo czyści, pozostałe obiektywy z "Arsenału" mechanicznie niezawodne, a w KZJ listki się lubią kleić a trudniej rozebrać.
Bardzo dobry jest konwerter 2x z "Arsenału" - małoobrazkowy tak samo. Używałem z Wegą 5,6/250 MC a małoobrazkowy z Kalenarem 2.8/100 i lepsze efekty niż z japońskich zoomów długoogniskowych. Zupełny brak dystorsji i niezauważalna aberracja chromatyczna.
No to kupiłem Gossena Digiflash. Gorszy od Leningrada nie będzie na pewno A do spota uzywam aplikacji pocket lightmeter na iphone i musze przyznac że dokładne to jest, choć niestety tylko od EV4 w górę. Co do aparatu zaś - po dlugich i cięzkich bojach - najpierw "rozkminkowych" a potem aukcyjnych stałem się posiadaczem Mamiyi RB 67 Pro SD wyposażonej w Sekora K/L 90/3,5, kominek i dupkę 6x7. I powiem tyle: ZACHWYT )) A ponieważ sprzedawca z eBay wyposażył mnie też w trzy rolki filmu niezwłocznie biore się do testowania - tylko jeszcze muszę płytke do statywu kupić - ale to drobiażdżek....
Najbliższe plany z kolei to jeszcze dwie dupki (6x7 i 6x4,5) i skaner. I może matowka z klinem jeśli takowa znajdę - ale to już całkiem inna historia ))
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9