Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Musisz poszerzyć horyzonty. Moja żona po 4 latach używania iPhone'a przesiadła się na Samsunga. I sobie chwali.
musisz poszerzyć horyzonty, twoja żona jest na marginesie statystyki, powinieneś coś o tym wiedzieć
ja nie mówie o takich twardogłowych, jak własnie lustruje Komora co prowadzą makowe blogi i inne pier_Doły i zycie oddza za "jabko" ja mówię o przecietnych uzytkownikach co chcą czerpać korzyści bądź traktują to jako urządzenie ułatwiające życie
Ps. nie polecam poszerzanie horyzontów na inne żony
no czyli prawie 4 do 5 razy drożej niż koszt wymiany samemu lub 2,5 raza drożej niż w serwisie niezrzeszonym.
Widziałaś gdzieś jakiś firmowy serwis producenta, który byłby tańszy od serwisów niezależnych? Porównania z samodzielną wymianą nawet nie będę komentował, bo to chyba dość oczywiste.
beata_k napisał/a:
Oficjalnie producent zaleca kupno nowego urządzenia.
Gdzie tak oficjalnie zaleca?
beata_k napisał/a:
Niech zgadne jestes uzytkownikiem, bo zapomniałeś dodać jakie są koszty AppleCare
Tak, jestem użytkownikiem, zadowolonym, AppleCare nigdy nie wykupywałem bo jest za droga, baterii nigdy nie wymieniałem, bo urządzenia tego typu szybciej zestarzeją się moralnie niż padnie bateria. Chyba że była wadliwa, co się oczywiście zdarza, albo ktoś bardzo źle użytkuje. Mojego starego iP 4 użytkuje ciągle jeszcze najmłodsza córka (9 lat), 4s katuje starsza córka (15 lat), a 3G już na definitywnej emeryturze. Mam go jeszcze na biurku do okazyjnego testowania stron internetowych, czy jeszcze na takim zabytku są uruchamialne i używalne. Niestety przyciski Home i Lock ledwo już chodzą, zdaje się typowe w tym modelu, a z najnowszym routerem Wifi bardzo słabo się dogaduje, choć teoretycznie mam włączone b/g/n, to jest problem z połączeniem się.
Widziałaś gdzieś jakiś firmowy serwis producenta, który byłby tańszy od serwisów niezależnych? Porównania z samodzielną wymianą nawet nie będę komentował, bo to chyba dość oczywiste.
ty, widzę zdajesz się nie rozumieć sensu zdania, 2,5 raza to odrobinę za dużo, 50% to w sam raz. Specjalnie dla Ciebie 0,5 czyli pół raza więcej to nie ma problemu, 2,5 raza więcej to przesada.
komor napisał/a:
Gdzie tak oficjalnie zaleca?
Nie ma żadnego stanowiska apple w tym temacie, apple nie porozmawiał jak do tej pory z żadnym dzienikarzem, rzecznik prasowy na Francje jest niedostepny, rzecznik na UK nie odpowiada na żadne pytania lub maile w tym temacie, dałeś się złapać jak młody. Przed siedzibą appel nie mozna zapytać o to nawet pracowników wyjedżających z parkingów do domów, bo w tej sprawie nie usłyszysz żadnego stanowiska.
CO innego w placówkach terenowej sprzedaży czyli sklepikach apple, tam usłyszysz kup nowy, bo bateri w serwisie apple nie opłaca się wymieniać.
W moim 4s bateria padła po 1,5 roku i nie mam tu na mysli padła i trup, tylko przestała trzymać na tyle żeby wyjść z nią do pracy. Widzę propaganda z cyklu, ża mam jeszcze jakies stare telefony apple i działają to typowe dla kogoś kto chce manipulować faktami.
Jaka jest uzytecznośc telefonu w którym bateria trzyma 4 godziny, nie mówię tu o jakiejkolwiek marce, tylko o twoim toku rozumowania. Bezwzględu na marke, uzytkownik potrzebuje czegoś co moze działać w terenie trochę dłużej niż zużyta bateria nawet w normalnym uzytkowaniu po 1,5 roku.
beata_k, najpierw piszesz o oficjalnym stanowisku Apple, potem jak pytam „gdzie”, to piszesz, że nie ma żadnego stanowiska, wnioskując z tego, że ja się na coś dałem złapać. To chyba sama się złapałaś…
Co do tego, czy serwis firmowy powinien być 50% czy 250% droższy od innych to oczywiście możemy sobie rozmawiać dowolnie długo, niestety większość firmowych części, serwisów i usług jest sporo za droga, nie tylko te od Apple. Mnie bardziej martwi coraz szybsze odpadanie urządzeń z Apple z grupy suportowanych. Bardziej to dotyczy co prawda oprogramowania, ale jest to coraz bardziej wkurzające, bo tego nie da się załatwić nawet płatną wizytą w serwisie. Ba, czasem nawet kupno nowego urządzenia nie załatwia sprawy.
Co do propagandy, to widać, że masz jakiś silny uraz po tym padłym 4s. Ja Ci tylko podałem, jak wyglądają moje statystyki. Twoje mogą być inne, jak już wspomniałem, zdarzają się uszkodzone, słabsze, itd. Jak wszędzie. Przecież to takie same akumulatory jak u innych producentów. Te same wady seryjne zresztą miewają.
beata_k napisał/a:
Jaka jest uzytecznośc telefonu w którym bateria trzyma 4 godziny
Żadna.
beata_k napisał/a:
Bezwzględu na marke, uzytkownik potrzebuje czegoś co moze działać w terenie trochę dłużej niż zużyta bateria nawet w normalnym uzytkowaniu po 1,5 roku.
Oczywiście, w pełni się z tym zgadzam. Wszystkie telefony i tablety w mojej rodzinie (Samsung, Apple) jak dotąd dają sobie z tym radę.
Droga beata_k, w latach dziewięćdziesiątych zacząłem pracować w serwisach AGD, RTV i komputerowych. Uwierz, przez 13 lat pracy w Polsce, sporo się nauczyłem o sprzęcie, zarówno jak go naprawić ale i jak może on zostać specjalnie popsuty. Mieszkając w UK, do niedawna współpracowałem z serwisami komputerowymi i sprzętu fotograficznego co nauczyło mnie, że jest tylko gorzej i coraz bardziej pazernie. Wymienić kondensatorek, proszę cię bardzo! Myślisz, że firmy nie kombinują "co jeszcze popsuć"? Powodzenia!
beata_k, najpierw piszesz o oficjalnym stanowisku Apple, potem jak pytam „gdzie”, to piszesz, że nie ma żadnego stanowiska, wnioskując z tego, że ja się na coś dałem złapać.
apple nie ma w tym temacie stanowiska, wymienia baterie dopiero po przegranym procesie w usa, jakie moze być stanowisko firmy która chowa głowe w piasek. W każdym sklepie apple dowiesz sie, że: lepiej kupić nowy produkt. Gdzie ci jest nie po drodze ze zrozumieniem tego?
komor napisał/a:
Co do tego, czy serwis firmowy powinien być 50% czy 250% droższy od innych to oczywiście możemy sobie rozmawiać dowolnie długo, niestety większość firmowych części, serwisów i usług jest sporo za droga, nie tylko te od Apple.
ty widać nie rozumiesz podstawy tej sytuacji i sie nawet nie dziwie po przeczytaniu tego co wypisujesz na innych stronach. Ta usługa jest za droga, co więcej tej usługi nie powinno być, bateria powinno się zmieniać samemu i tu jest podstawa tego czego ty nie mozesz ogarnąć. Natomiast tłumaczenie apple, ze zmienilismy kształt śrubek, żeby uzytkownik się nie skaleczył jest nierozsądne.
komor napisał/a:
Co do propagandy, to widać, że masz jakiś silny uraz po tym padłym 4s. Ja Ci tylko podałem, jak wyglądają moje statystyki. Twoje mogą być inne, jak już wspomniałem, zdarzają się uszkodzone, słabsze, itd. Jak wszędzie. Przecież to takie same akumulatory jak u innych producentów. Te same wady seryjne zresztą miewają.
nie rozumiesz albo nie chcesz, prawie każda bateria po 1,5 rocznym uzytkowaniu siłą woli ulega zużyciu, ja mówię o tym, że takiemu urządzeniu spadają walory użytkowe jeżeli zaczynasz martwiśc się czy bateria wystarczy ci na 1 dzien użytkowania. czy aż tak cięzko ci to zrozumieć?
komor napisał/a:
Oczywiście, w pełni się z tym zgadzam. Wszystkie telefony i tablety w mojej rodzinie (Samsung, Apple) jak dotąd dają sobie z tym radę.
fajnie, że twoja grupa docelowa to córki i rodzina, pewnie pomiary robiłeś w godzinach szkolnych
[ Dodano: Nie 11 Paź, 2015 19:52 ]
Cytat:
Wymienić kondensatorek, proszę cię bardzo! Myślisz, że firmy nie kombinują "co jeszcze popsuć"? Powodzenia!
gdybys się tym bardziej interesował, nie sypałbys ogólników. Samsung i LG w swoich telewizorach stosuje własnie takie zagranie, tanie, proste i skuteczne. Nie trzeba być finezyjnym, żeby znaleźć sobie firme, która na starcie nie uwala projektu, nie trzeba też szukać w chinach. Mimo to jest mnóstwo marek które nie postarzają produktu, bądź które z założenia tego nie robią.
Pewnie że czym większa miniaturyzacja tym trudniej uzytnikowi wydłużyć żywotność, ale po tym jak modułowo mozna naprawić hifimana, stwierdzam, że ci się nie chce szukać.
Się naogladałeś a i tak niewiele z tego wynika.
beata_k, to nie ogólniki. Każda firma chce zarabiać i nie opłaca jej się robić niezniszczalnego sprzętu. Musi się popsuć lub odpowiednio szybko zestarzeć moralnie byś go wymienił. Pozostań przy swoim zdaniu, nikt ci nie broni, ale ja będę nadal ostrożny podczas zakupów.
beata_k, pozwól, że nie będziemy schodzić do poziomu „czego ty nie mozesz ogarnąć” i skupimy się bardziej na argumentach merytorycznych.
beata_k napisał/a:
W każdym sklepie apple dowiesz sie, że: lepiej kupić nowy produkt. Gdzie ci jest nie po drodze ze zrozumieniem tego?
Ale co tu jest do rozumienia? W poprzednich postach już pisałem, że sprzedawcy w sklepach to bardzo różne rzeczy sugerują kupującym, byle sprzedać więcej towaru. Natomiast nieprawdą jest, że baterii nie da się wymienić, albo Apple tego nie umożliwia.
beata_k napisał/a:
i sie nawet nie dziwie po przeczytaniu tego co wypisujesz na innych stronach
Na jakich innych stronach? Niewiele się udzielam na innych forach poza Optycznymi.
beata_k napisał/a:
Ta usługa jest za droga, co więcej tej usługi nie powinno być, bateria powinno się zmieniać samemu
Jest za droga, już to ustaliliśmy. Samemu zmieniać? Nie każdy ma zdolności do rozklejania zaklejonych na stałe urządzeń. A rozwój i miniaturyzacja urządzeń mobilnych idzie w tę stronę, że dawniejsze rozwiązanie z osobną klapką z tyłu i wyjmowalną baterią odchodzi do lamusa. Samsung też w to idzie, jak wiesz. Ma to swoje zalety (rozmiary, sztywność, szczelność) jak i wady – niemożność łatwej wymiany baterii. Jeśli chodzi o tablety i smartfony to akceptuję ten kompromis, bo tu rozmiary i wydajność baterii mają pierwszeństwo nad serwisowalnością. Natomiast bardzo nie podoba mi się ten trend w laptopach, gdzie Apple robi to samo, powodując, że nowe retinowe Macbooki są jednorazówkami bez możliwości późniejszej rozbudowy pamięci i innych komponentów, a serwisowalność sprowadza się do wymiany całych modułów. Owszem, fajnie, że nowe laptopy są coraz cieńsze i lżejsze, ale to moim zdaniem za drogi sprzęt i użytkowany przez zbyt długi okres czasu, żeby zamieniać je na jednorazówki.
beata_k napisał/a:
nie rozumiesz albo nie chcesz, prawie każda bateria po 1,5 rocznym uzytkowaniu siłą woli ulega zużyciu
Ja to doskonale rozumiem, ale odniosłem wrażenie, że od firmy Apple wymagasz, żeby jednak sprzeciwiła się prawom fizyki. Jeżeli w Twoim telefonie po 1.5 roku pojemność baterii pozwalała na tylko 4 godziny funkcjonowania, to oznacza po prostu, że trafiłaś na felerną baterię i gdybyśmy mieszkali w USA czy zachodniej części UE to prawdopodobnie po wizycie w Apple Store wyszłabyś z wymienioną za darmo baterią. W Polsce zapewne można tylko o tym pomarzyć. Pomijając fakt, że większość telefonów Apple chyba jednak sprzedaje się w telekomach, a nie sklepach Apple. To ma tę wadę, że zwykle obie strony umywają ręce, Apple pokazuje palcem na sprzedawcę, czyli telekom, a telekom pokazuje palcem na Apple.
Ale co tu jest do rozumienia? W poprzednich postach już pisałem, że sprzedawcy w sklepach to bardzo różne rzeczy sugerują kupującym, byle sprzedać więcej towaru.
ja nie mówię o PL bo tu sie cuda dzieją, polityka jest taka, że sprzedawcy proponują zakup nowego telefonu, to masz dokładnie opisane przez ludzi którzey pracowali w apple, własnie tych od ifix.
Apple wymienia baterie "samo od siebie" dopiero po przegranym procesie w usa, widać tobie nawet się nie chciało sprawdzić, bo apple nie przegrało procesu, ponieważ do niego nie doszło! Tobie i tak mozna pisac byle, co, bo nie czytasz i nie rozumiesz.
Natomiast doszło do ugody zanim doszło do procecu i tak naprawdę baterie wymienia się także w europie dopiero po ugodzie. Apple pewnie nie chciało mieć więcej pozów i ewentualnego procesu.
Nie wiem jak twoim zdaniem powinno się wymieniać baterie ale moim zdaniem powinno to być tak skomplikowane jak wymiana baterii w pilocie od tv, jak widać ty masz inne zdanie.
Przecież nikt ci nie zabrania
komor napisał/a:
Jest za droga, już to ustaliliśmy. Samemu zmieniać? Nie każdy ma zdolności do rozklejania zaklejonych na stałe urządzeń.
czy ty naprawdę udajesz taką kalekę, czy nie chciało ci się zajrzeć na ifix? To są byli pracownicy apple, oni pokazuja jak za 7$ zrobić to w prosty sposób to nie jest magia
komor napisał/a:
Ja to doskonale rozumiem, ale odniosłem wrażenie, że od firmy Apple wymagasz, żeby jednak sprzeciwiła się prawom fizyki.
ależ nie, konstrukcja tej baterii jest dość podobna do tych z htc, jakim cudem miałby działać inaczej. Różnica jest taka, że w htc da się to zrobić normalnie, co więcej w telefonach o podwyższonej wytrzymałości także a własnie tam powinno być to trudniejsze.
komor napisał/a:
że trafiłaś na felerną baterię i gdybyśmy mieszkali w USA czy zachodniej części UE to prawdopodobnie po wizycie w Apple Store wyszłabyś z wymienioną za darmo baterią.
ta, za darmo, dobre. Baterie w smartfonach po intensywnym uzytkowaniu przecietnie po 1,5 roku trzymają lekko o połowe krócej, tu sie nikt cudów nie spodziewa, tyle że nieiwlu producentów jest aż tak bezczelnych żeby twierdzić iż zmienili końcówkę śrubki żeby uzytkownik się nie skaleczył
beata_k, prowadzisz jakąś dziwną krucjatę z wiatrakami. Nie odnosiłem się w ogóle do procesu o którym raz piszesz, że był, potem że nie był, bo stanęło na ugodzie. Apple miało wiele procesów i wiele ugód, w ogóle się do tego nie odnoszę bo po co. Ważne jest, że baterie można wymienić w ich serwisie, wbrew temu co napisałaś na początku.
Dalej ciągniesz bez sensu temat sprzedawców. Nie wiem co nowego jeszcze można o tym napisać.
Z porad iFixit korzystam od paru lat, ale raczej do komputerów. Po samodzielnym rozkręceniu iPhona 3G i uszkodzeniu uszczelki dałem sobie z tym spokój, choć z trzymaniem śrubokręta czy lutownicy specjalnych problemów nie mam. Jeśli według Ciebie to jest takie proste i bezproblemowe to czemu nie wymieniłaś sobie sama baterii w iPhonie 4s tylko wylewasz tutaj żale? Wiele osób powierza takie operacje fachowcom, czy to autoryzowanym, czy nie, ale wolą sami nie grzebać. Serwisów zajmujących się wymianą baterii – także w produktach Apple – nie brakuje.
beata_k napisał/a:
ta, za darmo, dobre
Tak. Za darmo. Tak działa handel po tamtej stronie Odry.
Ważne jest, że baterie można wymienić w ich serwisie, wbrew temu co napisałaś na początku.
widzę czytanie ze zrozumieniem to nie jest twoja mocna strona. Baterie, apple wymieniałam dopiero po zawartej ugodzie w usa. Ja akurat zmieniałam telefon zanim do tego doszło, nie miałam czasu czekac na to jak sprawy się potoczą. Serwis ifix zaczął swoją działalność wcześniej, własnie ze wzgledu na to, że appel nie wyminiał tych baterii wcześniej. Dla mnie wymiana baterii powinna byc prosta jak wymiana paluszków w pilocie, ty widać jestes odmiennego zdania, co przestaje mnie dziwić, wynika to pewnie z tego, że masz małą styczność z innym sprzetem.
komor napisał/a:
Z porad iFixit korzystam od paru lat, ale raczej do komputerów. Po samodzielnym rozkręceniu iPhona 3G i uszkodzeniu uszczelki dałem sobie z tym spokój, choć z trzymaniem śrubokręta czy lutownicy specjalnych problemów nie mam. Jeśli według Ciebie to jest takie proste i bezproblemowe to czemu nie wymieniłaś sobie sama baterii w iPhonie 4s tylko wylewasz tutaj żale?
Ależ kto napisał, że nie wymieniłam, oczywiscie ze tak ale niestety po zakupie telefonu innej marki. Normalna dyskusja o tym jak producenci próbuja na nas wymusić zakup nowego towaru przez zaprojektowanie go w taki sposób jak np. baterie na stałe to nie są żale, tylko dyskusja. No chyba, ze juz nie wolno dyskutować, bo ty tak mówisz?
Cytat:
Tak. Za darmo. Tak działa handel po tamtej stronie Odry.
teraz twoim zdaniem apple wymienia baterie za darmo, bo trudno za Tobą nadążyć
widzę czytanie ze zrozumieniem to nie jest twoja mocna strona.
Widzę, że dalej wolisz sypać epitetami, a nie skupić się na merytoryce…
beata_k napisał/a:
Baterie, apple wymieniałam dopiero po zawartej ugodzie w usa.
…dlatego teraz albo wskaż mi gdzie napisaś wcześniej, że baterię wymieniłaś po ugodzie, albo przeproś za pitolenie bez sensu. Ja tego nigdzie w tym wątku nie widzę, więc Twoje insynuacje o czytaniu ze zrozumieniem zachowaj dla siebie.
beata_k napisał/a:
Serwis ifix zaczął swoją działalność wcześniej, własnie ze wzgledu na to, że appel nie wyminiał tych baterii wcześniej.
Serwis iFixit it został założony w 2003 roku, czyli na 5 lat przed powstaniem iPhona. Jeszcze jakieś inne rewelacje chcesz nam tu objawiać?
Edit pomyliłem się w odejmowaniu, 4 lata przed iPhonem (2007 rok).
Musisz poszerzyć horyzonty. Moja żona po 4 latach używania iPhone'a przesiadła się na Samsunga. I sobie chwali.
musisz poszerzyć horyzonty, twoja żona jest na marginesie statystyki, powinieneś coś o tym wiedzieć
Niekoniecznie, możliwe, że w Polsce ludzie przywiązują się do brandów gdzie za urządzenie trzeba zapłacić średnią krajową, ale w krajach gdzie praca jest wyżej wyceniana elektronika użytkowa rzadko jest wstrząsem dla budżetu jak dla przeciętnego Polaka. Jednak z monitorami, a szczególnie prof. to zupełnie inna sprawa, te wydatki są większe i dużo od tego zależy, jeśli ktoś poważnie traktuje swoją pracę i go stać powinien kupić lepsze, to chyba oczywiste. Szczególnie, że trudno o bezpośrednie alternatywy jak wśród telefonów, jest Eizo, prof. Nec'i, pracowałem kiedyś na Lacie, ale czy są lepsze od Eizo ? Zależy które. W kontekście monitorów dyskusja opiera się na bardziej wymiernych danych, mało w tym miejsca na "kwestia gustu" o co nietrudno w przypadku telefonów.
Panowie chyba dość tej czczej dyskusji .Pytanie dotyczyło jaki Monitor Eizo CS czy CX ? Mnie też interesuje odpowiedź , a nie takie" dyskusje" nie na temat.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10