Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Zakup mam nadzieje posłuży mi kilka lat, więc nie chce propozycji w stylu kup za 1500zł
Jak ma służyć dłużej to najnowszy Pentax K-70 powinien cię ucieszyć. Niedługo powinien pojawić się w Polsce a na razie : http://www.srsmicrosystem...amera-body.html
Jak nie - to KS2 też jest niczego sobie. Obiektyw najlepiej 18-50 - dłuższe są zwykle ciężkie i dość ciemne, a jak będziesz potrzebował np. portretówki czy czegoś dłuższego - to dokupisz stałkę albo dłuższy zoom w rodzaju 55-300 czy 70-300 - zwykle dają lepszy obrazek niż te uniwersalne spacerówki. No nie trzeba ich wszędzie targać. Z doświadczenia wiem że zdecydowaną większość zdjęć załatwia się zakresem 18-50 chyba że ktoś ma jakieś specjalne potrzeby... Ale to już zupełnie inna bajka.
[ Dodano: Czw 04 Sie, 2016 18:15 ]
pawel.18 napisał/a:
CANON EOS 70D +18-55 IS STM ale znowu tutaj słaby obiektyw tak?
Wcale nie taki słaby, poprzednicy może jakością nie rozpieszczali ale w tym się canon postarał. Tym razem w niczym nie ustępuje Pentaxom czy Nikkorom. Ale skoro już idziesz w ten pułap to bierz Pentax K-3 lub K-3II. Tyle że o ile w canonie czy nikonie dostajesz przeskok w jakości puszki i ergonomii oraz w postaci uszczelnień , to w Pentaxie z tego powodu możesz spokojnie zostać na niższym pułapie cenowym nie wchodząc w segment semipro, za to kupić Sigmę 17-50/2,8 razem z aparatem i mieć naprawdę fajny zestaw na start.
760D o 400zł droższy? Kurcze, u mnie to było niespełna £10
Andrzej.M. napisał/a:
za to kupić Sigmę 17-50/2,8 razem z aparatem i mieć naprawdę fajny zestaw na start.
Bo kolega zapomina wspomnieć jak to ze szklarnią systemową jest
Tak na serio to 760D jest fajną amatorską puszką, zapewnia prawie to wszystko co 70D łączenie z AF tracking podczas filmowania i ... no właśnie, to jest kolejny aparat mocno przygotowany pod filmowanie, a średniak fotograficzny. Jeśli chcesz dobrą puszkę wyłącznie pod fotografię z łatwo dostępnymi obiektywami to warto też patrzeć na Nikony. Pentaxy są świetne, uszczelnienia, stabilizacja, dobrze wyglądają w tabelkach w ocenie szumów na wyższych ISO, ale mają sporo takich drobnych problemików, które potrafią irytować amatorów, zwłaszcza tych, którzy chcą z czasem rozbudować system małym budżetem. Szkła systemowe to już oczywistość, że trzeba posiłkować się firmami trzecimi, tu niestety też ciężko kupić coś z drugiej ręki w okazyjnej cenie. Do tego dochodzi praktyczny brak wyzwalaczy lamp dla leniwych, czyli tak rozbudowany system działający w _TTL, że tylko określasz "z tej strony więcej o tyle..." i sam dobierze moc błysku wszystkich lamp, zapewniając optymalnie dobre naświetlenie. W takim C czy N, 3 lampowy zestaw o potężnej mocy GN58, dostaniesz poniżej 1500zł i jest w czym wybierać, bo jest co najmniej 7 producentów poza samym Canonem.
pawel.18 [Usunięty]
Wysłany: Pią 05 Sie, 2016
hmm a może na początek
CANON EOS 70D -3200zł
+
CANON EFS 18-55MM F3.5-5.6 IS STM, średnica filtra (mm): 58.00 -630zł
(Widziałem że jest też model takiego obiektywu różniąca się średnicą filtra (52mm) i kosztuje już 1300zł)
co myślicie o tym zestawieniu?
Po jakimś czasie pewnie obiektyw mógłbym zmienić/dokupić inny.
70D to świetna puszka, tylko nie wiem na jak długo wystarczy ci ciemne 18-55mm. Na plus muszę dodać że te szkło jest bezszmerowe i ultraszybkie - przygotowane pod filmowanie
pawel.18 [Usunięty]
Wysłany: Pią 05 Sie, 2016
to może polecicie mi jakiś obiektyw narazie do 800zł?:)
Kup 70d z tym 18-55 STM, jak nie stać na 18-135STM to będzie dobry wybór
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Pią 05 Sie, 2016
Wojmistrz napisał/a:
kolega zapomina wspomnieć jak to ze szklarnią systemową jest
A jak ci się wydaje że jest? Bo ja mam używam i jakichś problemów szczególnych nie widzę. A zajmuję się obecnie już zawodowo (wróciłem do fotografii zawodowej po 15 latach nieobecności z czego ostatnie 5 nadrabiałem zaległości cyfrowe i kompletowałem sprzęt).
Wojmistrz napisał/a:
uszczelnienia, stabilizacja, dobrze wyglądają w tabelkach w ocenie szumów na wyższych ISO, ale mają sporo takich drobnych problemików, które potrafią irytować amatorów, zwłaszcza tych, którzy chcą z czasem rozbudować system małym budżetem
Rozumiem że ten tekst można przypisać każdej marce tyle że po wycięciu stabilizacji i uszczelnień. Zapomniałeś dodać ergonomii - pokręteł, dedykowanych przycisków i trybów użytkownika takich ja są w puszkach typu D7x00 czy canonach 70D.
Wojmistrz napisał/a:
praktyczny brak wyzwalaczy lamp dla leniwych, czyli tak rozbudowany system działający w _TTL, że tylko określasz "z tej strony więcej o tyle..." i sam dobierze moc błysku wszystkich lamp, zapewniając optymalnie dobre naświetlenie.
Kolega jest albo tak zacofany albo celowo pomija fakty... To już oczywiste że w każdym systemie aby światło samo się dobierało musi pracować w P(I/E)-TTL najlepiej z firmową lampą które tanie nie są. Zwłaszcza lampy Master. Slawe są znacznie tańsze. I do każdego można użyć np. systemu Metz - i jedną lampą sterować pozostałe. Na sterowanie radiowe można zakupić nawet najprostsze chińczyki za 100-150 zł - tyle że O PTTL niezależnie od systemu zapominamy... Bo sterujemy w trybie manualnym. Można te wydać 200 $ na parę nadajnik -odbiornik firmy Acon i mieć radiowe HSS i P-TTL dla systemu. Więc niechże kolega bajek nie pisze.
pawel.18, Zostaw szkła za 800zł - w tej cenie to 35 albo 50/1,8 możesz kupić. Lepiej Od razu kup sobie Pentax KS2 z sigmą 17-50/2,8 Bo skoro można go z 18-50 WR wyrwać za 2799zł , http://fotozakupy.pl/prod...-WR-czarny.html to po lekkich negocjacjach ze szkłem sigmy za 4000 powinieneś wyjść ze sklepu. A sigma 17-50/2,8 nie dość że jest sporo jaśniejsza od wszystkich "zestawowych" to z pentaxem daje sporo szerszy kąt widzenia na 17mm a na dodatek żaden z obiektywów nie dorównuje jej ostrością. Chyba tylko stałki. To już masz porządny i aparat i obiektyw. Pozostaje ci ewentualnie zbieranie na coś dłuższego - np. znakomity 100mm/2,8 macro (jakość jak w canonowskim "L" odpowiedniku z paskiem tyle że za mniejsżą kasę) czy Tamron 90/2,8macro - obydwa świetnie nadają się i do portretów i do detali i do makrofotografii.
Jeśli makro cię nie pociąga a portret owszem - to fajnie spisują się 70/2,4 Ltd i 77/1,8 Ltd. Albo Sigma 85/1,4 czy jak ma być tanio a nie boisz się manuali Samyang 85/1,4(ok.1100zł)
Jak miałbym kupować Canona za takie pieniądze - to zdecydowanie wolałbym 80D z nową matrycą.
Pentax K-70 choć już jest w sklepach ( http://fotozakupy.pl/pol_...filter_instock= ) - to może jest jeszcze odrobinę za drogi (3200 samo body) i na obiektyw Sigmy ci może zabraknąć. Jeśli jednak byś się decydował mimo to - to ze składanym 18-50 WR bym polecał. Nawet jak kupisz kiedyś sigmę , będzie nadal idealny na piesze wycieczki , gdzie nie musisz się martwić że za dużo bagażu czy że przemoknie albo się zakurzy.
Powodzenia w wyborze.
A jak ci się wydaje że jest? Bo ja mam używam i jakichś problemów szczególnych nie widzę. A zajmuję się obecnie już zawodowo (wróciłem do fotografii zawodowej po 15 latach nieobecności z czego ostatnie 5 nadrabiałem zaległości cyfrowe i kompletowałem sprzęt).
No właśnie, ty się zajmujesz tym zawodowo, interesujesz systemem i wiesz co czym zastąpić i jaki obiektyw kupić. Posiadacze systemów C i N liczą możliwe modele do wyboru w setkach, a nie dziesiątkach.
Andrzej.M. napisał/a:
Rozumiem że ten tekst można przypisać każdej marce tyle że po wycięciu stabilizacji i uszczelnień.
Nie, tylko Pentaxowi. Jak jest w pozostałych dwóch liczących się markach już opisałem.
Andrzej.M. napisał/a:
Zapomniałeś dodać ergonomii - pokręteł, dedykowanych przycisków i trybów użytkownika takich ja są w puszkach typu D7x00 czy canonach 70D.
Mylisz użyteczność z ergonomią. Już w innym temacie ostatnio się o to ściąłem i podam ten sam przykład. Co jest ergonomiczne? Klawiatura, które ma dodatkowe funkcje np ściszanie zgłaśnianie, odpalenie kalkulatora, poczty itd, czy klawiatura wyprofilowana, łamana i podniesiona do pozycji, w której nie zginasz nadgarstków? Akurat ergonomia Pentaxa nie należy do dobrych, za to użyteczna być potrafi, to fakt.
Andrzej.M. napisał/a:
Kolega jest albo tak zacofany albo celowo pomija fakty... To już oczywiste że w każdym systemie aby światło samo się dobierało musi pracować w P(I/E)-TTL najlepiej z firmową lampą które tanie nie są. Zwłaszcza lampy Master. Slawe są znacznie tańsze. I do każdego można użyć np. systemu Metz - i jedną lampą sterować pozostałe. Na sterowanie radiowe można zakupić nawet najprostsze chińczyki za 100-150 zł - tyle że O PTTL niezależnie od systemu zapominamy... Bo sterujemy w trybie manualnym. Można te wydać 200 $ na parę nadajnik -odbiornik firmy Acon i mieć radiowe HSS i P-TTL dla systemu. Więc niechże kolega bajek nie pisze.
Tryb master na lampie to jedno, a wyzwalacze _TTL to drugie. Chyba nie wiesz o czym piszesz. Od zawsze ludzie narzekali na tryb master i w każdym systemie, bo nawet wyłączony master trochę świeci i zostawia swój ślad na zdjęciach, dlatego kupuje się wyzwalacze. $200 za komplet RX/TX to nie to samo co 1500zł za komplet trzech całkiem porządnych lampa i wyzwalacz.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Pon 08 Sie, 2016
Wojmistrz napisał/a:
Jak jest w pozostałych dwóch liczących się markach już opisałem.
I tu się nie zgadzamy - jak zaczniesz zawodowo zajmować się fotografią a nie tylko okazjonalnym foceniem czym popadnie sam się przekonasz. Albo choć uważniej poczytasz posty innych kolegów. Nie ma systemu doskonałego i drobne niedoskonałości wszędzie wyłażą. Trzeba tylko o nich wiedzieć i umieć sobie mimo nich radzić.
Wojmistrz napisał/a:
Mylisz użyteczność z ergonomią.
Za encyklopedią PWN :
Cytat:
ergonomia [gr. érgon ‘dzieło’, ‘praca’, nómos ‘prawo’], antropotechnika, nauka o optymalnym przystosowaniu stanowisk, procesów i środowiska pracy do możliwości psychofizycznych człowieka, tak by nie tylko uchronić jego życie i zdrowie, lecz dać mu również możliwość jak najlepszego rozwoju osobowości...
Niczego nie mylę. Uchwyty Pentaxów mimo ich niewielkich rozmiarów są bardzo wygodne do tego stopnia że wystarczy trzymać je jednym palcem a resztę używać do obsługi pokręteł. Zwłaszcza że większość szkieł jest niewielkich rozmiarów i wagi . Ale nawet z takim klockiem jak Sigma 18-35/1,8 nadal można w ten sposób pracować. Jak paluszki słabe to dwoma można przytrzymać.
Przy jeszcze cięższych (70-200/2,8 czy 200/2,8 lub 300/4) trzeba normalnie trzymać i choćby dla lepszej stabilizacji podeprzeć drugą ręką. Guziki i pokrętła są tak rozmieszczone że nie ma problemu z ich obsługą bez odrywania oka od wizjera. Wizjer informuje o wszystkim co robimy z podstawowymi parametrami pracy aparatu. Obraz w wizjerze jest jasny i czytelny. podobnie jak informacje w nim wyświetlane . Dla wygody można włączyć dźwięki informujące o różnych wykonywanych czynnościach. Przyciski i pokrętła jak zawsze mają swoje miejsce i nawet jak zmieniają miejsce w kolejnym modelu to w łatwy do opanowania sposób. Oczywiście - komuś kto przyzwyczaił się do canona nie będzie łatwo - bo tam jest zupełnie inna logika ich rozmieszczenia. Dla przykładu - biorąc do ręki Pentaxa można od razu go włączyć i zrobić nim zdjęcie. canona trzeba włączyć drugą ręką...
Tak w canonie jest od kiedy pamiętam - włączanie po lewej - ot tak ma od 40 lat... Jakiś inżynier mańkut nad tym czuwa czy jak?
Wojmistrz napisał/a:
bo nawet wyłączony master trochę świeci i zostawia swój ślad na zdjęciach, dlatego kupuje się wyzwalacze.
No to jak zwykle nie wiesz o czym piszesz... Wyzwalacze radiowe kupuje się głównie z powodu ich zasięgu i braku konieczności "widzenia się" lamp Master i Slawe. Co do świecenia Mastera, nie miałem jeszcze problemów z jego światłem - toż wystarczy ustawić go na 105mm i skierować na slawe , chociaż wolę go wykorzystywać z modyfikatorem na kablu.
Wojmistrz napisał/a:
1500zł za komplet trzech całkiem porządnych lampa i wyzwalacz.
Pewnie że nie to samo, bo porządna lampa systemowa tyle kosztuje. Taka z HSS i PTTL. Do takich "porządnych" o jakich piszesz wystarczy podstawowy radiowy Phottix z 3-ma odbiornikami za 200zł. Też mam ...
może i racja ale...
Ja bym brał najtańszy aparat i resztę dał na obiektywy. Dać 4100zł za zestaw z obiektywem:
pawel.18 napisał/a:
18-55 IS STM
to moim zadaniem zły pomysł...
Pomyśl co ci da drogi aparat, a co ci da drogi obiektyw.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Pon 08 Sie, 2016
pawel.18 napisał/a:
CANON EOS 70D -3200zł
Kiepski pomysł.
Puszkę o podobnych cechach ( uszczelnienia,ergonomia, trwałość) tyle że bez drugiego wyświetlacza , za to z lepszą matrycą (szerszy zakres dynamiczny i kolorystyczny, mniejsze szumy) kupisz taniej, a zostanie ci na lepsze szkło - to właśnie zestaw szkło plus matryca dają obrazek a nie napis na korpusie. Poza tym 70D nie jest już wcale najnowszym modelem. Zresztą - nowość ma sens gdy niesie jakieś rzeczywiście nowatorskie rozwiązania nieobecne wcześniej. Jednym słowem - gdy ma coś czego nie można zrobić za pomocą innego wcześniejszego aparatu. Tak jak postępem było wypuszczenie 5D - pełnoklatkowej puszki, czy Pentax K-3II z funkcją Pixel Shift - dzięki której szczegółówość obrazu na matrycy 24Mpix jest jak z 98Mpix. Tę samą funkcję Pentax włożył do K-70. (to funkcja przeniesiona ze średnioformatowych aparatów jak Pentax 645Z i obecna już w 3 modelach K : K-3II, K-1(FF) i K-70)
Zresztą - nowość ma sens gdy niesie jakieś rzeczywiście nowatorskie rozwiązania nieobecne wcześniej. Jednym słowem - gdy ma coś czego nie można zrobić za pomocą innego wcześniejszego aparatu. Tak jak postępem było wypuszczenie 5D - pełnoklatkowej puszki, czy Pentax K-3II z funkcją Pixel Shift - dzięki której szczegółówość obrazu na matrycy 24Mpix jest jak z 98Mpix.
Wstrząsające. Ten Pixel-Shit to widzę został nowym bohaterem dla naszego pentaksowego fan-boya. Tyle ma innych ciekawych cech ten system, a kolega Andrzej ciągle mówi akurat o tej najmniej przydatnej dla większości z nas…
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Pon 08 Sie, 2016
Wojmistrz napisał/a:
Co jest ergonomiczne?
Jeszce dodam za PWN:
Cytat:
Zadaniem ergonomii jest optymalizacja metod pracy, systemów jej organizacji, a także warunków materialnego i psychospołecznego środowiska pracy; stosowanie zasad ergonomii wyklucza lub redukuje w stopniu, w jakim to jest możliwe, wszelkie czynniki ryzyka zdrowotnego, mogącego wynikać zarówno z rozmaitego rodzaju nadmiernych obciążeń, jak i z niedociążenia (np. monotonia pracy); większość teoretyków wyróżnia ergonomię korekcyjną — zajmującą się poprawą zauważonych nieprawidłowości na już istniejących stanowiskach pracy, oraz ergonomię koncepcyjną — zajmującą się projektowaniem układu człowiek–praca, zgodnego z wyżej przedstawionymi zasadami; niekiedy tę działalność określa się jako „ergonomię systemów”, zawężając określenie „ergonomia koncepcyjna” tylko do sfery działań konstruktorów i projektantów przemysłowych; ergonomia jako dyscyplina nauki zaistniała w praktyce w okresie II wojny światowej, kiedy dostrzeżono skutki niedopasowania nowych technik militarnych do możliwości mających je obsługiwać operatorów; w Polsce od 1977 działa Polskie Towarzystwo Ergonomiczne, będące członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Ergonomicznego.
Czy zatem ergonomiczny będzie kilogramowy obiektyw Canona czy raczej Pentaxowy "naleśnik" ważący 300g? Zwłaszcza dla kogoś kto idzie w góry... 755g canona 70d czy 678g Pentaxa KS2 ? 159g canona 50/1.8 STM czy 122g Pentaxa DA50/1,8? A może Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS STM ze swoimi 205g jest bardziej ergonomiczny niż Pentax HD DA 18-50 mm f/4-5.6 DC WR RE ważący 158g? tu 50g tam 67g i mamy dodatkową tabliczkę czekolady(czytaj porcję energii) czy po prostu mniej targania pod górę... Dla mnie - osoby która trochę się jeszcze rusza i trzyma swoją wagę w normie ale swoje lata ma - takie rzeczy mają znaczenie. Nie lubię się męczyć targaniem zbędnych kilogramów a Ty? Tu porównałem sprzęt amatorski ale w moim przypadku to już różnice są 200g na korpusie (7D mkII vs K-3II)... Jeśli zdarza ci się pieszo chodzić ze sprzętem wiesz jak każde 10dkg waży.
[ Dodano: Pon 08 Sie, 2016 17:19 ]
komor napisał/a:
tej najmniej przydatnej dla większości z nas…
No pewnie - po co kupować FF? Dla mnie ma akurat znaczenie i jak sądzę dla wielu amatorów którym czasem się marzy rozdzielczość i kolorystyka FF np. przy krajobrazie , architekturze czy martwej naturze. Bo do amatorskiej "reporterki" to co oferują obecne amatorskie lustrzanki jest w zupełności wystarczające.
[ Dodano: Pon 08 Sie, 2016 17:21 ]
komor napisał/a:
pentaksowego fan-boya.
Pozdrawiam canonowego fan-boya.
[ Dodano: Pon 08 Sie, 2016 17:22 ]
komor napisał/a:
najmniej przydatnej dla większości z nas…
Mam rozumieć że schizofrenia postępuje?
[ Dodano: Pon 08 Sie, 2016 17:22 ]
komor napisał/a:
Tyle ma innych ciekawych cech ten system
Cieszy mnie że też zauważyłeś.
pawel.18 [Usunięty]
Wysłany: Pon 08 Sie, 2016
Najprawdopodobniej kupie Canona 7D mark II.
Akurat znajomy fotograf sprzedaje bo leży zbędny. Dziękuję za pomoc Panowie;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14