Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Podpowiem ci jedno - po co komu ostrość na nieskończoności w pokoju mającym 7-10m ?
Ja hiperfokalnej nie sugerowałem, ale używam zwykle f/8 żeby mieć dobry kompromis między sweet-spotem obiektywu (ostatnio zwykle bliżej f/5.6 niż f/8) a głębią ostrości wystarczającą, żeby się z tym za mocno nie kłopotać. Ostrość ustawiam gdzieś na średni plan, nie na hiperfokalną.
Chciałbym się podpiąć pod wątek nie zaczynając kolejnego.
Chcę fotografować wnętrza, na początku głównie realizacje zaprzyjaźnionych projektantów / architektów wnętrz - służbowo.
Prywatnie - architektura, krajobrazy, trochę portretów (tutaj nie mam problemu z wyborem obiektywu).
Miałem już wybrane wszystko od budżetu po sprzęt aż do dzisiaj (Canon eos 6d, sigma 12-24 lub Canon 16-35).
Przeszedłem się do jednego mądrego sklepu aby pobawić się sigmą 12-24 na pełnej klatce i wdałem się w rozmowę z ciekawym sprzedawcą. Opowiedziałem mu moje zamiary a ten zaczął mi odradzać zakup pełnej klatki (Canon 6d) ze względu na cenę, na to że aps-c nie musi być gorsze od pełnej klatki do tego typu fotografii. W cenie 6d i canona / sigmy (około 10.000) można mieć zapewne znacznie więcej bo i monitor i statyw i pewnie wiele więcej.
Sam obecnie pracuję w handlu i doceniam starania sprzedawcy że zamiast wcisnąć mi jak najszybciej tą sigmę bądź canona 16-35 i eosa 6d, ten jednak sprawiał wrażenie zaangażowanego w pomoc niedoświadczonemu klientowi zupełnie nie zwracając uwagi na swój zysk.
Mam teraz dylemat, obecnie swoje umiejętności oceniam w skali 1-10 na 3/4 ale wiem że chciałbym się tym zająć i powoli z dodatkowej formy zarobkowej i hobby przekształcić w główne źródło dalej bazując na wnętrzach i architekturze.
Poproszę o poradę, pomoc doświadczonych forumowiczów / fotografów czy faktycznie nie warto inwestować teraz w pełną klatkę i zamiast tego wejść w lepsze aps-c i większą ilość szkieł i akcesoriów.
Mój budżet to okolice 10.000 na sam aparat i obiektyw.
Dodatokowo posiadam statyw i 50mm 1/8.
Sam obecnie pracuję w handlu i doceniam starania sprzedawcy że zamiast wcisnąć mi jak najszybciej tą sigmę bądź canona 16-35 i eosa 6d, ten jednak sprawiał wrażenie zaangażowanego w pomoc niedoświadczonemu klientowi zupełnie nie zwracając uwagi na swój zysk.
Hehe… A jaki inny system Ci zaproponował? Jeśli nie FF, to pewnie warto patrzeć na Nikona, a nie Canona, ze względu na lepszą matrycę i brak filtra AA, np. D7200 i wtedy np. Sigma 8-16.
Sam obecnie pracuję w handlu i doceniam starania sprzedawcy że zamiast wcisnąć mi jak najszybciej tą sigmę bądź canona 16-35 i eosa 6d, ten jednak sprawiał wrażenie zaangażowanego w pomoc niedoświadczonemu klientowi zupełnie nie zwracając uwagi na swój zysk.
Hehe… A jaki inny system Ci zaproponował? Jeśli nie FF, to pewnie warto patrzeć na Nikona, a nie Canona, ze względu na lepszą matrycę i brak filtra AA, np. D7200 i wtedy np. Sigma 8-16.
Nie zaproponowali nic konkretnego, polecili zmianę zdania z FF na apsc
Tak zasadniczo, mając czas, dobry statyw i głowicę z możliwością ustawienia punktu nodalnego, wystarczy nawet ten 50/1.8 i możesz zrobić panoramę o dowolnym kącie widzenia i niemal dowolnej rozdzielczości. Wybór sprzętu dotyczy tu bardziej kwestii wygody pracy. Szersze szkło to mniej kombinowania. Wyższa rozdzielczość puszki, to mniej sytuacji gdzie musiałbyś coś zszywać. Mi też się wydaje, że APS-C do tych zastosowań starczy.
dragossani, ale fotografia wnętrz to nie tylko – lub moim zdaniem nie przede wszystkim – panoramy. Zdjęcia wnętrz robione ultraszerokim kątem wyglądają zwykle bardzo atrakcyjnie, powiększając optycznie wnętrza lub co najmniej polepszając ich wygląd. Zbiegi linii, przerysowanie perspektywy, tego chyba nie da się podrobić panoramą, a w każdym razie moim zdaniem nie ma sensu.
Wszystko oczywiście zależy od tego jaki mamy zamysł na te zdjęcia, lub jakie są potrzeby klienta. Panoramy czy wirtualne wycieczki to też silny segment, ale zależy do czego, dla kogo.
Dragossaniemu chyba nie o to chodzi.
"Panorama" to nie tylko zdjęcie panoramiczne. Poniższe zdjęcie jest złożone z czterech innych - ułożonych jak szachownica - i udaje coś w rodzaju ultraszerokiego kąta.
Generalnie wchodząc w apsc raczej kupujemy obiektywy pod apsc prawda?
Pytam bo powiedzmy że się uda i w przyszłości potrzeba będzie lepsze body, to automatycznie idzie za tym zmiana całej szklarni.
W przypadku gdy teraz wezmę pełną klatkę ten problem znika. Pojawia się jednak inny - cena szkieł ale to jestem w stanie przełknąć.
Chodzi mi też o to czy Canon 6d i jego jedyny punkt krzyżowy jest w stanie zrobić ostre zdjęcia całego kadru we wnętrzu. 80D posiada takich punktów 45.
Może mylę pojęcia i nie zdziwię się że tak jest więc wyprowadźcie mnie proszę z błędu jak coś źle pojmuję.
GDY85, do robienia fotografii wnętrz autofocus może być całkowicie zepsuty, zarówno w aparacie jak i obiektywie. Byle się pierścień do manualnego ustawiania ostrości dało prawidłowo obracać ze skutkiem…
T.B., oczywiście, że tak właśnie zrozumiałem rozumowanie dragossaniego, jak piszesz. Ale we wnętrzach, gdzie ściany relatywnie blisko, trudno jest bez straty jakości łączyć takie zdjęcia. I po co.
Generalnie wchodząc w apsc raczej kupujemy obiektywy pod apsc prawda?
W zakresie ogniskowych ktore Cie interesuja, czyli szeroki kat, jest to rozsadne rozwiazanie. Oczywiscie mozesz kupic szerokie obiektywy pod FF (EF), ale beda duzo drozsze. Przy tele juz to nie jest takie wazne. Ten wspolczynik 1.6 odgrywa wieksza role w tych najszerszych szklach.
GDY85 napisał/a:
Chodzi mi też o to czy Canon 6d i jego jedyny punkt krzyżowy jest w stanie zrobić ostre zdjęcia całego kadru we wnętrzu.
Ten punkt krzyzowy w 6D jest bardzo czuly i radzi sobie nawet w marnym swietle, wiec we wnetrzach sie sprawdzi.
GDY85 napisał/a:
zrobić ostre zdjęcia całego kadru we wnętrzu.
Ostrosc calego kadru nie jest zalezna od punktu AF, tylko od przeslony. Autofocus ma ustawic ostrosc dokladnie w wybranym punkcie. Mozna nawet powiedziec ze im mniejszy to obszar tym lepiej
Odwzorowanie można wybrać przy montażu. Nie tylko panoramę - rektlinearne też. Oczywiście przy ciasnych wnętrzach jest to trudniejsze, dlatego wspomniałem o wygodzie. Myślę że APS-C i dobrze skorygowane szkło UWA zrobi wystarczającą robotę w 90% przypadków, a zszywanie ograniczy się do tych nielicznych sytuacji, gdy będzie potrzebna jakaś super rozdzielczość. Zawsze można dać aparat w pionie i machnąć serię od prawej do lewej. Obędzie się bez D810 czy 5DS. Była tu zresztą niedawno dyskusja o przewagach FF i akurat w szkłach UWA nie ma jakiejś miażdżącej przewagi pełnej klatki. Pod APS-C jest sporo dobrze skorygowanych, szerokich szkieł. No chyba że ktoś ma ambicje do zabawy z TS, ale to osobny temat z całym spektrum możliwych rozwiązań (vide).
Dziękuję wszystkim, którzy przez ostatnie kilka postów udzielali się i byli pomocni.
Oczywiście uwagi bardzo się przydadzą, w wolnej chwili wieczorem przeczytam cały temat o przewagach FF nad APS-C.
Co do hiperfokalnej, od wczoraj próbuję podjąć temat jednak mam problem z czytaniem ze zrozumieniem bo nie bardzo mi się to klei ale wiem że jest to bardzo istotna kwestia więc potrzeba pojęcia jej jest raczej kluczowa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 12