Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
No właśnie to jest ta przepaść, że byle Canonem możesz nakręcić dowolny film i zrobić to na miarę no może nie hollywoodzkiej produkcji, ale na pewno na bardzo wysokim poziomie, a Pentaxem nakręcisz materiał na podobnym poziomie jak smartfonem czy zwykłym kompaktem, aczkolwiek film to sztuka i najpierw jest treść/przekaz a potem forma. Dla mnie przy składaniu materiału liczy się to, czy i jak się to montuje, jak radzi sobie z tym komputer i ile czasu potem renderuje film; jak naturalnie wygląda obraz i czy jak dam rzut z drugiej kamery to czy nie będzie gigantycznej (ciężkiej do unormowania) różnicy ostrości, jasności, plam itd.
Bez przesady - sam dobrze wiesz że to bzdura. Kilka modeli które filmują odrobinę lepiej - dając przy tym ogromne pliki do obróbki - nie dają ci prawa do takich uogólnień.
Wojmistrz napisał/a:
możesz nakręcić dowolny film
jak każdą inną lustrzanką a nawet bezlusterkowcem. To że wsadzili tam co nieco z produkowanych kamer filmowych - nie robi aż takiej wielkiejr różnicy zeby szermować takimi tekstami. Nadal ma on słabe strony - jak matryca o mniejszych dynamikach i rozpiętościach niż u Pentaxa czy Nikona O porównywaniu do filmowania smartfonami - cóż - bez komentarza...
Na wstępie napiszę, że odnoszę się do rozdzielczości FullHD i 24/25fps, czyli standardach, bo 50/60fps w filmie nie jest czymś normalnym, a 4K jako standard jakie jest każdy wie.
Andrzej.M. napisał/a:
Wojmistrz napisał/a:
że byle Canonem
Bez przesady - sam dobrze wiesz że to bzdura. Kilka modeli które filmują odrobinę lepiej - dając przy tym ogromne pliki do obróbki - nie dają ci prawa do takich uogólnień.
I tu się mylisz. Podstawowym wykładnikiem jakości obrazu filmowego jest poziom kompresji materiału czyli filmowa surówka. To na nim się pracuje, to go się odszumia i modyfikuje jak podobnie, jak robisz to ze zdjęciami. Sam wiesz, ze jak zapiszesz zdjęcie np w PS na jakości 10%, to będzie kicha, a jak na 70 czy 80% to jest nieźle i w razie czego jeszcze coś tam można z tym obrazkiem powalczyć. Tu jest podobnie. Nawet najgorsze Canony z oprogramowaniem firmowym wypluwają około 330MBpm czyli 44Mbps i to robią dla kompresji międzyklatkowej. Modele dwu i jedno cyfrowe można przełączyć na kompresję wewnątrzklatkową gdzie bitrate jest na poziomie 90-100MBps. Do tego dochodzi to, co używa większość filmujących Canonami czyli Magiczna Latarnia , która całkowicie wywala w kosmos opisane wcześniej parametry, bo możesz nagrywać praktycznie z taką szybkości, na jaką pozwala czytnik lub karta, u mnie jest to 40MBps. Przy tej szybkości, mogę pozwolić sobie na VideoRAW, gdzie w pliku zbiorczym mam zapisany w formie poklatkowej cały zestaw plików .dng i mogę postępować z nimi jak z każdym typowym plikiem .raw, a potem złożyć to w dowolnym programie do obróbki video jako film, a jakość? Zerknij do netu, masz sporo przykładów.
Należy też wspomnieć, że zaledwie jeden model filmujący nie spełnia oczekiwań i jest to 500D, za to jeden niefilmujący czyli 50D dostaje taką opcję w prezencie Następna sprawa, że co najmniej 26 z 44 czy 59% modeli lustrzanek Canona filmuje w FullHD, a Pentaxa jedynie 11 z 26
czyli 42% i co do jakości tych nagrań nawet mi się nie chce dyskutować.
Sam dobrze wiesz, że to nie bzdura (Wojmistrz wiele info w tym zakresie przedstawił), ale piszesz, by pisać... by legenda (aczkolwiek w fotografowaniu słuszna) Pentaxa, nawet po "otwarciu drzwi lodówki" - istniała i by nawet tam Pentaxa znajdywać...
Nie możesz się chyba pogodzić z tym, że po tym jak wprowadzono funkcję filmowania do lustrzanek i po tym, jak wówczas przy pomocy 5DII Vincent Laforet jako pierwszy nakręcił tym modelem(czyt.: APARATEM DO FOTOGRAFOWANIA...)film, Canon ze swoimi lustrzankami, nawet tymi XXXD/XXD, w kwestii filmowania ma się całkiem dobrze i pozwala na uzyskiwanie, czy to z ML, czy bez, bardzo dobrych efektów.
Nie możesz się chyba pogodzić z tym, że po tym jak wprowadzono funkcję filmowania do lustrzanek
Chłopcy - coś mi się wydaje że mocno przesadzacie z tym filmowaniem... Jak na potrzeby amatorsko-rodzinne większości - to co jest w każdym aparacie - jest zupełnie wystarczające, tak jak obróbkal ogranicza się głównie do wstawienia "czołówki" i wycięcia czy sklejenia ujęć w jedno. I podłożenia dźwięku. I to jest chyba max tego co się robi. ML i jego możliwości zapewne wykorzystuje parę procent bardziej zaawansowanych użytkowników aspirujących do bycia filmowcem albo "kamerującym ślubniaki" . Na to trzeba czasu i sprzętu których pracujący amator najczęściej nie ma.
Wojmistrz napisał/a:
czy 59% ...czyli 42%
statystyk się znalazł...
Wojmistrz napisał/a:
Podstawowym wykładnikiem jakości obrazu filmowego jest poziom kompresji materiału czyli filmowa surówka.
Powiem ci tak - za chwilę dyskusję rozwiniemy że najlepiej by każdy aparat filmował w 4K - tak jakby jakiemuś amatorowi ten format był absolutnie konieczny. Podczas gdy prawda jest taka że potrzebują go co najwyżej zawodowcy. Jak chcesz możesz udowadniać że się mylę ... Powodzenia.
ML i jego możliwości zapewne wykorzystuje parę procent bardziej zaawansowanych użytkowników aspirujących do bycia filmowcem albo "kamerującym ślubniaki" .
A ile procent osób korzysta z lepszego DR matryc N i P w stosunku do C? I na jakiej podstawie wysnuwasz te procenty, jedne i drugie…
By pisać "zapewne" powinieneś był być przeprowadzić jakąś miarodajną ankietę.
Nie, moim zdaniem się muzyku mylisz. Zapewne jest słowem kluczem i oznacza tu: "nie mam pojęcia jak jest, ale sobie tak myślę, że tak właśnie jest" (bo np. z jakiegoś powodu mi tak myśleć akurat teraz wygodnie, albo cokolwiek innego). Tu akurat Andrzej bardzo ładnie i uczciwie wprowadził słowo zapewne, dzięki któremu całość jest jasna i czytelna.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Pon 11 Kwi, 2016
komor napisał/a:
A ile procent osób korzysta z lepszego DR matryc N i P w stosunku do C?
Pytasz o procenty? Powiem ci - 100% osób posiadających wymieniony przez ciebie sprzęt Pentaxa i Nikona! Nawet jeśli nie mają o tym pojęcia - mają większą pojemność tonalną i nawet popełniając błędy mają lepsze zdjęcia niż ich koledzy używający C. Większa rozpiętość tonalna to również większa elastyczność... i tolerancja na błędy.
Ja mam wrażenie chociaż mogę się mylić że duża część aparatów które mają 4k zgrywają obraz z całości matrycy nie omijając pixeli jak to ma np w HD. Mam takie wrażenie przy moim lx100
Powiem ci - 100% osób posiadających wymieniony przez ciebie sprzęt Pentaxa i Nikona!
Bardzo celna i trafna riposta. Gratuluję. To teraz powiedz mi jeszcze, ile procent osób filmujących korzysta z lepszej jakości materiału z Canona. Założę się, że odpowiedź będzie inna niż 100%, bo przecież różnica niewielka, a w sumie to kto by zauważył…
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11