Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Więc proszę, niech ktoś mi doradzi:) dobry aparat plus dobry obiektyw lub dwa:)
[ Dodano: Pią 24 Cze, 2016 19:23 ]
Nie chce jakiegoś amatorskiego "pseudo profesjonalnego" aparatu. Będę używała funkcji manualnych. Więc chce przeznaczyć pieniądze na aparat z dobrą ilością pikseli, możliwością wysokiego ISO. Głównie krajobrazy i bawienie się ostrością, przy robieniu zdjęć obiektom z w miarę bliskiej odległości (więc odpowiednia przesłona). Więc jaki aparat i jakie obiektywy?:) Dzięki
betisa84, a czy ktokolwiek starał się już ci powiedzieć jaką robisz głupotę?
Zadam ci dwa zasadnicze pytania.
1. Czy będziesz zarabiać na swoich zdjęciach, do tego tyle, by ten aparat szybko się zwrócił?
2. Czy wiesz jaka jest różnica między aparatami profesjonalnymi, a amatorskimi?
PS. Jestem profesjonalistą, 100% mojego dochodu pochodzi z fotografii, filmowania i sprzedaży używanego sprzętu fotograficznego, a używam "amatorskiego" 6D, do tego najczęściej z "nieprofesjonalnym" bo nie oznaczonym "L" obiektywem Canon 28-135mm.
Wojmistrz, nie zaglądajmy koleżance to portfela. Stać ją, to niech kupuje. Kto bogatemu zabroni. Jedyne, co trzeba uczulać, to odpowiedni podział posiadanych środków między korpus a optykę.
Więc jeszcze raz, betisa84: o ile nie zajmujesz się wymagającą reporterką, to do hobbystycznej i zabawowej fotografii większość z nas uważa, że ważniejsza jest optyka, a nie korpus. Na początku określiłaś, że na sam korpus przeznaczasz dyszkę. Pytanie zatem jest, czy nie okaże się, że na obiektywy nie zostanie np. kolejna dyszka, a znacząco mniej. Ja wolałbym kupić korpus klasy Canon 6D czy Nikon D610, czyli wydać około szóstki, a resztę środków przeznaczyć na optykę.
Teraz na co konkretnie wydać, to już naprawdę trochę trudno powiedzieć, nie znając lepiej Twoich potrzeb. Tak ogólnie to albo ciemniejszy uni-zoom, czyli konstrukcje typu 24-105 takiej czy innej firmy, takiej czy innej generacji. Albo opcja druga, iść w konkretniejszą optykę lepszej klasy i jasności. I niestety wagi. Wtedy można zacząć od standardowego 24-70. Canon kosztuje ósemeczkę. Tamron prawie czwórkę. W takich kwotach poruszamy się, kiedy chcemy mieć uniwersalną i jasną optykę do pełnej klatki. Oczywiście jest trochę tańszych szkieł, w szczególności stałoogniskowych, ale wtedy trzeba wiedzieć co się chce mieć. Canon 50/1.4 to ciut więcej niż tysiąc, portretowe 85/1.8 też niewiele więcej, setka makro to dwójka lub trójka, itd. Ale to są obiektywy stałoogniskowe, trzeba umieć nimi żonglować i przede wszystkim zakup dobrać do swoich potrzeb, których być może jeszcze nie znasz.
Dlatego może lepiej pomyśleć jednak o zestawie z podstawowym przedłużonym uni-zoomem, a następne zakupy odłożyć na potem?
To już dużo mi dało. Pewnie wybrałabym zatem Nikona d610 i do tego uniwersalny, ale jasny i lepszej jakości obiektyw jako podstawa. Powiedzmy do krajobrazów i uniwersalnych rzeczy.Nada się?
Jakieś opinie na temat 24-70? Jaka marka? Tańsze od Canona są dużo gorsze?
Jeśli krajobrazy i uniwersalne to może 16-35 f/4? Jest i w Canonie, i w Nikonie. Choć ten N wypadł dość słabo w teście.
betisa84 napisał/a:
I portretówka. Najlpesza 50-tka, stałoogniskowa?
50mm jest tanie, więc warto mieć i tak, ale na FF to dość szeroko, więc warto pomyśleć o 85mm f/1.8, bo też nie jest drogi. Jak chcesz wydać więcej, to polecam 135L, ale to w Canonie. Nie wiem czemu ciągle się nie odzywają nikoniarze, choć Pentax już był.
betisa84, to nie był atak na ciebie, tylko miało dać ci do myślenia, że może idziesz złą drogą. Lepszy i droższy sprzęt nie uczyni z ciebie lepszej fotografki.
Jako że nie wiesz jaka jest różnica w pytaniu drugim, to ci ją napiszę. Nie ma różnicy i zasugerowałem ci to w moim PS. Każdego aparatu może używać każdy. Jak kogoś stać to może sobie kupić do zabawy np Canona 1D X Mark II czy Nikona D5, ale jednak profesjonaliści często wybierają inne aparaty, takie jakie im konkretnie się przydają, równie dobrze może to być np Canon 1200D czy Nikon D3200. Jakość zdjęć jest niewspółmierna do ceny, bo jeśli najtańszy kosztuje np 1000zł a najdroższy 20000zł, to nie znaczy, że robi on też 20x lepsze zdjęcia. Nie! Robi może 50% lepsze zdjęcia, a czasem nawet amatorski aparat może robić lepsze zdjęcia, ale za to "pro" ma inną wytrzymałość na ewentualne uszkodzenia, uszczelnienia, względnie lepszą ergonomię itd. Co innego wybiera reporter redakcyjny, co innego fotograf ślubny, co innego do fotografii produktowej w studio, a jeszcze co innego do sportu itd. Tego czego na prawdę potrzeba, człowiek dowiaduje się w czasie pracy z aparatem i nie odda tego żadna porada na forum.
Fajną zasadą jest mieć 3x więcej kasy wsadzone w dobre obiektywy niż w korpusy. Korpusy strasznie szybko się starzeją, 2-3 lata i mają nową generację, za to obiektywy są prawie wieczne. Raz kupione, zadbane, serwisowane, potrafią działać tak samo poprawnie nawet po dwudziestu latach o ile nie przyjdzie ci na myśl zmiana systemu. Piszesz, że chciała byś się bawić ostrością, czy przypadkiem nie chcesz maniakalnie wycinać obiektów w głębi ostrości? Czy to o takie zabawy z ostrością chodzi? Tak samo obiekty z bliskiej odległości, czy nie chodzi o jakieś konkretne makro? Bo znowu co innego fotografować pudełka zapałek, a co innego oczy muchy. Tu na prawdę trzeba być precyzyjnym by nie stracić kasy na niepotrzebne obiektywy, zwłaszcza jeśli chcesz rzucić się od razu na głęboką wodę i zaawansowany drogi sprzęt.
Szkła proponuję albo 24-70 2.8 + 70-200 2.8, albo stałki:
C.24 1.4 L I lub najlepiej II , 50 1.4 (Sigma, Canon też obleci), 85 1.8 (budżetowe i dobre,
135 f2, tele - może być też 70-200 f4 L.
Teraz powinnam już umieć wyvbrać to co mi potrzeba.
Myślę że zainwestuje w Nikona d610 i do tego obiektyw 24-70. Poczytam posty a pro po którą markę najlepiej.
Niebawem wybieram się do Czarnego Lasu do Niemiec. Zamierzam porobić trochę zdjęć. Myślicie że powyższy obiektyw się nada? Czy fajnie by było zainwestować w jakiś bardziej szeroki obiektyw, lepszy do krajobrazów?
Dzięki
[ Dodano: Nie 26 Cze, 2016 13:12 ]
Poszukałam i znalazłam nikon d610 plus tamron 24-70 2.8 za 7830zł. Dobra cena?
Wybrałaś świetny zestaw i pewnie po powrocie z wojaży, sama będziesz mogła odpowiedzieć na pytanie, czy potrzeba ci czegoś innego. Podobnie jak kolega muzyk, uważam, że z zestawem 24-70/2.8 i 70-200/2.8 można zrobić cuda. Sam do niedawna posiadałem taki zestaw, a konkretnie Canona L pierwszej generacji oraz 70-200 bez stabilizacji. Obecnie poluję na okazyjną cenę Tamrona ponieważ ma stabilizację oraz czekam na paczkę z 70-200/2.8 L IS. Ja akurat pracuję z Canonami bo dodatkowo nimi filmuję, ale do samej fotografii Nikon jest nieznacznie lepszy.
Poszukałam i znalazłam nikon d610 plus tamron 24-70 2.8 za 7830zł. Dobra cena?
Jeśli to nowy sprzęt, to znaczy że lewy lub zepsuty. Jeśli używany, to pozostaje sprawdzić, czemu ktoś sprzedaje. Ja ostatnio zakupiłem Tamrona, ale 15-30 i uczę się korzystać z tak szerokiego kąta. Do krajobrazu moim zdaniem super, ale oczywiście jest to ogólnie mniej uniwersalny obiektyw niż 24-70.
Więc proszę, niech ktoś mi doradzi:) dobry aparat plus dobry obiektyw lub dwa:)
z pewnością nikona ma lepszą matrycę, przez co więcej da się wycisnąć ze zdjęcia.
betisa84 napisał/a:
Myślę że zainwestuje w Nikona d610 i do tego obiektyw 24-70. Poczytam posty a pro po którą markę najlepiej.
za to canon ma lepsze 24-70/2.8 od nikona, przynajmniej solidniejsze. Jeżeli miałbym wybierać między 70-200 canonowskim i nikonowskim, też wolałbym eLkę canona.
betisa84, Z takim dylematami spotykają się nawet profesjonaliści posiadający oba systemy i puszki z wyższej półki niż ta w którą ty celujesz.
Może przy takim podejściu rzeczywiście k1 bedzie najlepszy, przynajmniej bardziej amatoro odporny
Wojmistrz napisał/a:
Obecnie poluję na okazyjną cenę Tamrona ponieważ ma stabilizację
zamienił stryjek sikierkę na kijek, nawet przy filmowaniu a tym bardziej przy fotografii reporterskiej
Tamron obiektyw 24-70 2.8 dobry jest? Czy lepiej Nikona?
betisa84, tamron jest dobry optycznie ale af zauważalnie muli w stosunku do nikkora, optycznie są w miare zblizone. Niestety nikkor jest dość awaryjny, ja naprawiałem sam po zacięciu pierścienia zuma, instrukcja jak to robić jest na nikoniarze.pl a to było przed upływem gwarancji, niestety serwis nikona w polsce za profesjonalny nie jest ale to też masz na nikoniarze.pl
Tamrona uzywam dopiero 2 lata i nic się z nim nie działo, poza pierwszą kalibracją pod body.
betisa84, weź poprawkę, że ja ich obu uzywam przy pracy ciągłej, chłopakom z forum nikona, nikkor zacina się po około 2 latach, no ale mam tez kolegę z branży, który uzywa go intensywnie od 3 lat i nic mu się nie zacina więc reguły nie ma.
betisa84, na temat okazji i cen się nie wypowiadam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11