Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
W żelowaniu lamp chodzi o zbalansowanie temperatury oświetlenia lub uzyskanie efektów kolorystycznych. Jeżeli ustawisz WB na żarowe (~3200K), to błysk będzie miał kolor niebieski, dokładnie tak jak światło dzienne wpadające przez okno. Jeśli ustawisz WB na flash (~5500K), to światło żarowe będzie pomarańczowe, ale błysk będzie w przybliżeniu wyrównany temperaturowo z dziennym itd. Można to oczywiście twórczo wykorzystać...
jaad75,
a zastosowanie kilu lamp z softbox jako doświetlenie?
bez filtrów
nie znam się ale jak zrozumiem jakiś temat, to nawet jeśli nigdy nie wykorzystam, to mam komfort psychiczny WIEDZY
Softbox zmiękcza światło, ale nie zmienia jego temperatury barwowej, więc jeżeli chcesz mieszać żarowe z błyskowym, to dalej masz problem. Poza tym softbox służy raczej do świecenia kierunkowego - część ma nawet specjalnie przedłużone krawędzie dla łatwiejszej kontroli kąta rozsyłu (nie mówiąc już o tym, że stosuje się specjalne ograniczniki typu grid, które powodują jeszcze większe zwężenie kąta). Tutaj chodzi o szerokie wypełnienie, więc strzelanie przez parasolkę będzie znacznie lepszym rozwiązaniem. Są też modyfikatory typu Halo, które w zasadzie wyglądają jak parasolka shoot-through, ale lampa zamknięta jest w czymś w rodzaju softboxa i dzięki temu światło nie ucieka do tyłu. Nie sądzę jednak, by w tym przypadku tego typu wynalazki były konieczne. Generalnie odbijanie lampy od jasnej ściany za plecami fotografa, czy nawet sufitu powinno wystarczyć, tyle, że trzeba uważać na zafarb w przypadku ścian innych niż białe (znowu dobrze mieć różne żele korekcyjne)...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9