Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
hijax_pl, wiem. Ale Sunders, proponuje to jako jedyne szkło, z tego co rozumiem. Kolega Psychoflesz wyraźnie napisał, że 35/1,8 przekracza budżet, więc raczej Sundersowi nie chodzi o 50/1,8 plus jakieś inne szkło (kit lub 18-105).
Sunders, proponuje to jako jedyne szkło, z tego co rozumiem
komor, Psychoflesz wybiera między kitem a 50/1,8, czyli budżet nie przekracza 500pln/w takim wypadku 18-105 też odpada/, napisał że jest świadomy ograniczeń które stwarza stała ogniskowa i pyta który z tych dwóch będzie lepszy. To, że do portretu lepsza jest stałka jest chyba oczywiste Jasne też ,że do reportażu taka stałka nie jest dobrym wyborem. Obietywu dobrego do wszystkiego nie ma
Jeśli znasz coś lepszego za ok.500pln do wszystkich wymienionych przez Psychoflesza zastosowań, to jestem bardzo ciekawy co to jest
Sunders, ok rozumiem. Jakbym się miał upierać na te wszystkie zastosowania wymienione przez autora wątku to jednak bym się zdecydował na kita. Ale tak naprawdę wcześniej zrezygnowałbym z D90 bo kupowanie takiej fajnej puszki po to, żeby używać ją z kitem to jest dla mnie błąd. Jeśli miałby kupić samą pięćdziesiątkę, to życzę powodzenia w tej architekturze, modzie, itd. Oczywiście można, pewnie że można… Ale jest szansa, że w takiej kombinacji autor prędzej zniechęci się do fotografii, bo wydał tyle kasy, a ma tylko jedną ogniskową, ni to szeroką ni to wąską.
kupić samą pięćdziesiątkę, to życzę powodzenia w tej architekturze, modzie, itd. Oczywiście można, pewnie że można… Ale jest szansa, że w takiej kombinacji autor prędzej zniechęci się do fotografii, bo wydał tyle kasy, a ma tylko jedną ogniskową, ni to szeroką ni to wąską.
Istnieje też szansa, że zaciągnie kredyt na zooma albo drugą stałkę
Zdaje sobie sprawę że jeden obiektyw w dodatku stałoogniskowy nie wystarczy to wszelkich zastosowań, ale wybieram D90 w zestawie z dwoma wymienionymi obiektywami. Po jakimś czasie zamierzam kupić kolejny obiektyw Nikkor AF-S 70-300 mm f/4.5-5.6G IF-ED VR podobno jest to swojego rodzaju perełka w stajni nikona.
Na początek chce szkło które "zmusi" mnie do maksymalnej nauki co do kadrowania itp. Od jakiegoś czasu bawię się fotografią jak wpadnie mi w ręce Canon 400D.
Wiadomo że jeden obiektyw nie wystarczy, jakie obiektywy polecilibyście do tych zastosowań:
-portret
-moda
-macro
-reportaże
-architektura
podajcie po jednym obiektywie i jeden powód dlaczego ten a nie inny.
I co myślicie o obiektywie o którym wspomniałem wyżej ( Nikkor AF-S 70-300 mm f/4.5-5.6G IF-ED VR) w których kategoriach sprawdzi się najlepiej.
Zapomniałem dopisać wcześniej, marzy mi się jakiś obiektyw super tele - 500/800mm ale ceny są zaporowe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9