Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
witaj Belkot 77 ,dzieki ,poprawie .
jaki proponujesz na wieczorne foty ,
myslalem ze jasny 24 bedzie ok ?
robilem troche C10-22 przystanie i mosty wieczorem- srednie efekty ,
krzywi brzegi ,lecz jak znajdziesz krzywa linie obiektu to nie podpadnie
Pomógł: 8 razy Posty: 490 Skąd: Miasto świętej wieży
Wysłany: Pon 19 Mar, 2012
inquirindo, Do zdjec nocnych nie ma znaczenia czy masz obiektyw jasny czy nie bo i tak robisz ze statywu. Co do krzywienia brzegow dto sie nazywa znieksztalcanie geometryczne i kazdy obiektyw szeroki ja ma. Jeden wieksza drugi mniejsza. Niestety nie znam sie ktory obiektyw z szerokokatnych ma najmniejsza. Moze inni pomoga. Wiem natomiast ze jak 10-22 ustawisz na 22 to znieksztalcanie sa malo widoczne i mozna spokojnie focic. Oczywiscie idac tym tropem im wezszy obiektyw tym mniejsze znieksztalcanie. Czyli uzywajac 50mm nie bedzie ci napewno krzywic brzegow. Pytanie czy jest wystarczajoco szeroko by zlapac ujecie?
Reasumujac. Powiedz jakie masz problemy przy zdjeciach nocnych to latwiej bedzie pomoc. Jestem pewien ze wiekszac z nich nie jest spowodowana obiektywem ale technika
Ostatnio zmieniony przez belkot77 Pon 19 Mar, 2012, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 8 razy Posty: 490 Skąd: Miasto świętej wieży
Wysłany: Pon 19 Mar, 2012
Cytat:
10-22 jak na taki kąt ma naprawdę małą dystorsję.
To prawda ale mam taki obiektyw i wiem ze znieksztalca strasznie brzegi. Wlasnie sobie dotyczalem na optycznych:
"Jeśli pod pojęcie dystorsji podciągniemy wszelkiego rodzaju zniekształcenia geometryczne (nie tylko zakrzywienia linii) to sytuacja jest już diametralnie inna. Z lekcji geografii pamiętamy być może mapę świata stworzoną w odwzorowaniu gnomonicznym, w którym wszystkie południki i równoleżniki są liniami prostymi. O ile w okolicach równika i zwrotników zniekształcenia powierzchni kontynentów i państw były niewielkie, to zawsze raziły monstrualne rozmiary na przykład położonej blisko bieguna Grenlandii, która na zwykłym globusie wyglądała inaczej.
U Canona 10–22 mm (szczególnie dla 10 mm) jest podobnie jak w tej mapie. Linie są wciąż zachowane jako proste, lecz na brzegach powierzchnie płaszczyzn ustawionych nierównolegle do matrycy są mocno zniekształcone. Żeby nie być gołosłownym posłużymy się przykładem. Przed drzwiami umieściliśmy aparat i wykonaliśmy trzy zdjęcia. Za każdym razem aparat znajdował się w takiej samej odległości od ściany. W pierwszym przypadku był ustawiony idealnie na wprost drzwi, w drugim przesunęliśmy go nieco w prawo zachowując równoległość płaszczyzny matrycy i płaszczyzny drzwi, a w trzecim ustawiliśmy aparat pod niewielkim kątem do drzwi. Efekt widać od razu. Powierzchnia drzwi została poważnie zniekształcona. Stanie się tak z każdym obiektem umieszczonym z dala od centrum kadru, dlatego mówienie, że Canon EF-S 10–22 mm pomimo tego, że dysponuje szerokim kątem, nie wprowadza zniekształceń geometrycznych jest pewnego rodzaju nadużyciem."
belkot77, dystorsja to co innego, na nia moga tak samo cierpiec obiektywy szerokokatne jak i teleobiektywy. obiektywy typu UWA (ultra-wide angle, tzw rektilinearne) po prostu oferuja takie specyficzne odwzorowanie rzeczywistosci, ze po bokach juz sie wszystko rozjezdza (a jesli dodatkowo cierpia na dystorsje to juz sie cuda potrafia dziac). mozna to umiejetnie wykorzystac jak i mozna zdjecie spaprac i wtedy taki widoczek bedzie draznil ludzkie oko. to nie wina obiektywu tylko fotografujacego
belkot77,wydaje sie ze jasniejszy bylby lepszy ,
50mm nie zlapie np.mostu bo nie cofne sie ,gdyby nawet to juz nie to .test z drzwiami jest sprawdzony , w pomieszczeniach trzeba uwazac, zle ustawiony moze popsuc ujecie.
efekt rybki to i na grupowych portretach baja jesli fociaz ich ustawi ,
z obiektami jest gozej , stoja twardo .Dlatego trzeba sie tez dopasowac do krzywizny obiektu np.mostu.
Moronica uwzglednila to w wypowiedzi .
Pomógł: 8 razy Posty: 490 Skąd: Miasto świętej wieży
Wysłany: Wto 20 Mar, 2012
inquirindo napisał/a:
belkot77,wydaje sie ze jasniejszy bylby lepszy
zasada jest prosta jak masz kase i chcesz ja wydac to zawsze kupuj najlepsze obiektwy bo sa na lata.
Jezeli uwazasz ze potrzebny ci jasny obiektyw do zdjec nocnych to sie mylisz.
Uwazam ze obiektywem 10-22 zrobisz dobre zdjecia nocne.
Jezeli chcesz wiedziec jakimi obiektywami sa robione dobre zdjecia nocne to wejdz na nasze zdjecia - zdjecia nocne i wybierz zdjecia jakie ci sie podoba i spytaj autora czym to zrobil. To chyba bedzie najlepsza porada dla ciebie.
uwazam tak o jasnych , poniewaz wiekszosc sugestii sprowadza na tor stalki podczas konwersacji i to ja pytalem , pomomo tego jestem otwarty by doswiadczyc .
bede ponawial te nocne foty obecnym szkielkiem , beda lepsze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 9