Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Piszę jedynie, zwracając uwagę, że w pewnym sytuacjach z kartki sobie bieli nie ustawisz.
Kod:
Trzeba pomierzyć barwę głównego źródła światła: reflektorów albo słońca, w zależności od tego czy przy sztucznym czy dziennym świetle pracujemy.
Reflektory są ciągle takie same - fakt. Kiedy jednak zawodnik stoi na zielonej podłodze jest zielonkawy, kiedy atakuje i skacze nad pomarańczową podłogą robi się pomarańczowy. Nie wspomnę o tym, że jak LCD walnie na niebiesko to robi się kuku
dawid_gaszynski, no ale przecież balans bieli to określenie kolorystyki liuminanta. Co ma z tym wspólnego czy się stoi na trawie czy na pomarańczowej podłodze? Panele LED w tym przypadku tworzą mieszane światło, ale od tego właśnie jest RAW aby takim sytuacjom zaradzać
A odnosząc się do mojego cytatu dodam tylko tyle, że programy tworzące profile są na tyle "mądre" aby wytworzyć jeden uniwersalny obliczony na bazie kilku różnych źródeł światła. W internecie często można spotkać określenie "dual-illuminant"
Jak to co ma podłoga do rzeczy ? Owszem - od trawy światło się nie odbija, ale od sztucznej podłogi na sali już tak. Kiedy zawodnik stoi na zielonym jest trupio blady, na pomarańczowym robi się czerwony jak burak. Wiem co mówię, bo taki problem ma każdy kto robi zdjęcia na wrocławskiej Orbicie. Stąd moje pytanie - co wtedy ?
Edit : ja Cię tu nie atakuję, żeby była jasność. Tylko daję taki temat. Co zrobić w takiej sytuacji.
dawid_gaszynski, no to już Ci odpowiadam. Różnimy się w podejściu: ja staram się w fotografii oddać to co widzę, tak jak widzę - Ty natomiast starasz się sprawić aby kolor skóry niezależnie czym i jak oświetlony był kolorem skóry.
Ale ale.. Jak na koncercie jakimś muzycy są oświetleni światłem czerwonym i niebieskim próba sprowadzenia kolorystyki do naturalnej skóry zniszczy nastrój. Co lepsze? Zależy od tego co chcemy na zdjęciu przekazać.
Ale ja nie mówię o koncercie gdzie stoi niebieski i czerwony reflektor walący widocznym snopem światła tego koloru. Skupmy się na sytuacji, którą dałem.
Mówię o tym, że na meczu w zależności od podłoża, które odbija światło zawodnik jest albo ładnie, realnie oddany, albo jest purpurowy albo trupio blady.
Rozumiem, że kiedy fotografujesz powiedzmy aktora na deskach w czerwonym świetle absurdem jest próba zmiany na naturalny kolor skóry, ale tu - w sytuacji zmiennej warto korygować jednak kolor. Stąd moje rozważania, stąd moja lekka ironia na temat cudowności kartki papieru do łapania balansu
Stąd moje rozważania, stąd moja lekka ironia na temat cudowności kartki papieru do łapania balansu
Ech.. przecież nikt nie powiedział że pomiar WB możliwy zawsze i wszędzie. Dałeś przykład gdzie jest to trudne, ale nie jest to przykład który pokazuje że pomiar WB jest z założenia bez sensu
Równie dobrze możemy ironizować nad zasadnością korzystania ze studyjnych lamp błyskowych podczas wyścigu kolarskiego
Stąd moje rozważania, stąd moja lekka ironia na temat cudowności kartki papieru do łapania balansu
Akurat ta "kartka" byłaby tu najlepszym rozwiązaniem, pod warunkiem, że przyczepiłbyś ja do koszulki zawodnika...
W każdym razie wstępny balans bieli ustawiony do temperatury światła głównego jest tu dobrym punktem wyjścia, a decyzję, czy zafarby z odbić niwelować i czy robić to globalnie, czy lokalnie można podjąć później.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10