Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Domowe studio - startowy zestaw
Autor Wiadomość
sebapr 
Nowy


Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 08 Lut, 2014   

AndrzejM.Makuch napisał/a:
sebapr napisał/a:
octe funsport, ale ona nie ma możliwości doczepienia grida. Za to jest coś takiego:

Opis:
Cytat:
Ośmiokątny softbox 120cm w zestawie z plastrem miodu i podwójnym dyfuzorem.
jak jest plaster miodu - to o co biega?


No właśnie w sklepie mi zaproponowano inny (nie podałem tu linka) za 160 zł bez plastra miodu i bez możliwości doczepienia. Znalazłem ten gotowy zestaw z plastrem miodu i zaczałem się zastanawiać nad nim. Tyle że nie mam pojęcia (nie znalazłem ciekawych informacji) jak jest z jakością tego sprzętu z funsportu (powerlux). Quantuumy przynajmniej na fotkach wyglądają jakoś lepiej..

Tak w ogóle to zastanawiam się jednak nad tą octą. Faktycznie będę mieć parasolki (białą i srebrną) którymi mogę światło trochę rozproszyć. Oglądając różne setupy i filmy zaczynam coraz bardiej dostrzegać że jednak będzie brakować jakiegoś prostokątnego softboxa. Od znajomego mogę pożyczyć taki 60x90 do potestowania, zobaczę jak to wychodzi. Może jednak ten BD jednak do zestawu ale 70cm i cały komlet od razu. np jak tutaj:

http://fripers.pl/product...-FreePower.html

Szkoda, że nie biała. Nie mogę znaleźć takiego kompletu z białym BD :(
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






fancik 
Nowy
chyba coś już wiem



Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 27 Mar, 2014   

sebapr napisał/a:
Jeśli idzie o lampy to owszem te z serii !Up (Quantumy) są trochę tańsze ale parametry nieco gorsze. Na 2 lampach można oszczędzić 100 zł. Hmm Jak się kupiło aparat za 2300 i teraz zestaw za kolejne 1000-1500 to szarpnę się już na te 100 zł żeby dołożyć do nich, szczególnie, że to i tak jedne z tańszych lamp. Nie chodzi mi o to żeby koniecznie każdą złotówkę oszczędzić, ale też nie chcę przepłacać bez sensu do swoich warunków. Gdyby było jasne że na warunki domowe musi być lampa 600 W to pewnie kupiłbym taką jedną a następną za miesiąc. Ale skoro 200 są w zupełności wystarczające - dlatego taki wybór "na start". Jeśli idzie o statywy to po prostu jakieś przykładowe o wysokości 260 cm. Pewnie w zestawie pojawi się 3cia lampa za jakiś czas (zobaczę wtedy czy mocniejsza, czy słabsza itp) i może wtedy kupię tańszy niższy statyw. Te dwa przydadzą się do zabaw i kombinowania na początek.
Tak to sobie wszytko tłumaczę :) Piszę o tym wszystkim bo może komuś początkującemu przydadzą się takie przemyślenia nad którymi spędziłem ostatnich parę dni (i nocy).

Cały czas nieco zagadkowe jest dla mnie jeszcze jak je wygodnie wyzwalać.
Kupię lampy, rozstawie i... co dalej ? :) można je spiąć jakimś kablem, wyzwalać radiowo.. hmm... jeszcze tego nie ogarniam, może nie ogarnę póki nie zobaczę ;)
Czy np coś takiego (tylko przykład) się zda, ułatwi? :
http://www.cyfrowe.pl/wyp...yjny-dc-b-.html

Jeśli nie to co musiałbym dokupić i zrobić (z lampami i w aparacie) żeby to wszystko ze sobą współpracowało? (przypomnę, że mam aparat Nikon D5100)





witam
Może mi ktoś wykazać różnice pomiędzy lampą UP! 300 Ws a Move 300 Ws bo nie mogę się doszukać.
Sam mam dylemat jaką lampę kupić na początek do pomieszczenia ok 20 m aby współpracowała z systemową 430 exII
Myślałem o 200 Ws ale po waszych wypowiedziach skłaniam się do 300 Ws tylko co do modelu mam dylemacik co wybrać .
Chętnie poczytam jakiś rad kogoś doświadczonego w tej materii.
pozdrawiam Wojtek
 
 
Aka 
Nowy



Pomogła: 1 raz
Posty: 19
Wysłany: Sro 09 Kwi, 2014   

Co do lamp UP i Move, masz jeszcze podobną Pulse.

Tu masz parametry i szczegóły, może coś znajdziesz :) :

http://www.optyczne.pl/59...raz_Pulse_.html

http://www.optyczne.pl/6588-news-Lampy_Quantuum_Up!.html
 
 
fancik 
Nowy
chyba coś już wiem



Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 09 Kwi, 2014   

witam
Raczej liczyłem na jakąś bardziej konkretną poradę.
Ja wiem że są jeszcze inne lampy ... a im ich więcej tym wybór coraz trudniejszy.
Żeby było ciekawie myślę teraz o kupnie raczej drugiej lampy reporterskiej coś pokroju YONGNUO YN-560 II , gdyż pomieszczenie to używany pokój i myślę ,że może być problem z ustawieniem nawet jednej dużej lampy z softboxem.
Co wy na to może tu jakieś rady , może ktoś taki zestaw używa tzn. dwie lub trzy lampy reporterskie z parasolkami.
Byłbym wdzięczny za jakieś rady ....
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2014   

fancik napisał/a:
Co wy na to może tu jakieś rady , może ktoś taki zestaw używa tzn. dwie lub trzy lampy reporterskie z parasolkami.

Ja używam. Mam Canona 580EX II, 430EX II i YN560 (pierwsza wersja). Dopóki nie potrzebujesz pracować na mocno przymkniętym obiektywie i na dużym planie to całkowicie wystarczy. Zaletą jest mobilność (przy zastosowaniu modyfikatorów światła dedykowanych do lamp reporterskich) i możliwość użycia w plenerze, gdzie nie ma dostępnego zasilania. Wadą brak możliwości oświetlenia większego planu oraz kłopoty używania z mocno domkniętą przysłoną (praca lamp na pełnej mocy wydłuża czas gotowości do następnego strzału, pełna moc czasem już nie wystarczy, itd.).
 
 
fancik 
Nowy
chyba coś już wiem



Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2014   

witam
Dzięki za odpowiedź.
Jeśli chodzi o przysłonę to więcej niż 11 nie przymykam dlatego ciekaw jestem czy taki zestaw na dwie lampy da radę.( canon 430exII i np. YONGNUO YN-560 II ).
Canon sterowany zestawem Pixel King, a druga ma fotocelę.
A może na początek zostać przy jednej lampie ?
Jak wygląda współpraca jednej lampy błyskowej z np. Żarówka lampa świetlówka FOTO 85W=400W 5500K.
Odległość od ewentualnego modela 2.5 m max. 3m a scena do oświetlenia max 1.5 na 1m.
Mam jeszcze starą lampę AGFA cieniutka bo ma tylko liczbę przewodnią 17 ale na fotoceli można też podłączyć tylko czy to coś da .
Wiem że mogę sam sobie odpowiedzieć na niektóre zadane pytania ,ale wymagałoby to kupowania w ciemno ,a nie ma sensu kupowanie niepotrzebnych sprzętów.
Proszę o jakieś sugestie , to mój początek w tym temacie , więc się uczę i trochę czytam.
Pozdrawiam Wojtek
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2014   

fancik, osobiście nie jestem fanem fotografowania żywych ludzi światłem ciągłym, ze względu na kłopot z mrużeniem oczu. Mieszanie błyskowego z jakąś energooszczędną świetlówką może być problematyczne ze względu na różnice w temperaturze barwowej.

Aha, no i przysłona f/11 to jak dla mnie jest baaaardzo przymknięte. :) Co prawda w amatorskich zastosowaniach nie powinno stać na przeszkodzie użycie np. ISO 400 (jaki masz aparat?), co zwiększy „zasięg” lampy o kolejne 2 EV, ale na pewno będzie już ciężko, szczególnie ze słabszą 430EX II. To zresztą sam możesz sprawdzić, skoro już tę lampę masz – co uzyskasz na f/11 z pełną mocą tej lampy.
 
 
fancik 
Nowy
chyba coś już wiem



Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2014   

witam
Wartość przysłony 11 została użyta w kontekście zastanawiania się czy wystarczy mocy dwóch lamp (podanych) i w odpowiedzi na stwierdzenie cytat...................
"Ja używam. Mam Canona 580EX II, 430EX II i YN560 (pierwsza wersja). Dopóki nie potrzebujesz pracować na mocno przymkniętym obiektywie i na dużym planie to całkowicie wystarczy."

W takim razie ile to jest mocno przymknięty obiektyw, abym dobrze zrozumiał tę wypowiedź.
Wcale nie jest moim celem praca tylko na takiej przysłonie ,osobiście używam większych wartości tzn. bardziej otwartego obiektywu .
Mój aparat to canon 50D i całkowity brak obiektywów ze znakiem L.....
pozdrawiam Wojtek
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2014   

Jak 50D to ISO 400 można spokojnie użyć zarówno hobbystycznie jak i do jakiejś fuszerki za pieniądze, jeśli wymagania nie są wygórowane. Reasumując, przy małym budżecie polecam dokupienie jednej czy dwóch YN560 II i zainwestowanie w radio, jeśli jeszcze nie posiadasz. To daje dużą wygodę i swobodę, która jest ważna szczególnie przy pracy z żywym modelem.
 
 
cybertoman 
Optyczny
AmatorFotografowania



Pomógł: 11 razy
Posty: 2906
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2014   

Po skompletowaniu zestawu:
2 * (YN 565/568 + statyw + softbox + radio + lampka LED jako pilot) + akumulatorki (16 do lamp + 3 radio) + ladowarki

kupilem zestaw
2 * (100Ws z wbudowanym radiem + statyw + softbox) + energon En-350.

Kupilem co prawda okazyjnie, ale nawet biorac pod uwage "normalne" ceny, to ten drugi zestaw nie dosc, ze jest tanszy, to jest o wiele bardziej przyjazny w uzytkowaniu. Kupujac sukcesywnie speedlighty i akcesoria do nich odnosi sie wrazenie, ze jest to w miare tanio vs zestaw lamp studyjnych, za ktory placi sie od razu. Ale to tylko wrazenie. Takze oszczedzanie na statywach msci sie predzej czy pozniej. Komfort pracy to jednak istotny element radochy w tej calej zabawie.

Ale jedna systemowa lampe warto jednak miec na wyposazeniu.
 
 
fancik 
Nowy
chyba coś już wiem



Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2014   

witam
Przyznam szczerze że dopiero teraz jestem w kropce co mam kupić .
Może zacznę od początku....
Ma to być domowo-amatorskie studio do portretów , ewentualnie całej postaci małego dziecka, z naciskiem na amatorskie nie zarobkowe( przynajmniej tak myślę teraz).
Powierzchnia do oświetlenia 1.5m na 1.0m , a odległość 2.5 m max 3.0 m
Co posiadam
Canon 50D ,obiektywy o świetle od 2.8 i więcej ale bez wodotrysków.
Kilka statywów i jedną białą parasolkę.
Zestaw Pixel King jeden nadajnik i jeden odbiornik.
Lampa canon 430 exII i dwa dyfuzory na lampę.

Miałem zamiar na początek dokupić jakąś lampę studyjną np. Quantuum Up! 200 lub 300 do tego nieduży softbox lub parasolki.
Następnie był pomysł że zamiast dużej lampy studyjnej dokupić manualną reporterską i wyzwalać ją przez fotocelę.
A może na początek , darować sobie kupowanie lamp i próbować tylko z jedną którą mam.
Dlatego szukam porady u osób które mają wiedzę , i potrafią mi zasugerować jaką drogą iść , aby mi to nie znudziło się już na początku z powodu problemów z zakupem odpowiednich akcesoriów.

Mam też Wielką prośbę , aby czytać wcześniejsze wpisy .
Jeszcze raz dziękuję za już i oczekuję na więcej .
Wiem że i tak ja będę musiał sam zdecydować co kupić ,ale myślę że właśnie po to jest takie forum aby szukać pomocy u bardziej doświadczonych, bo chyba wasza wiedza nie jest jakimś tabu ...
Pozdrawiam Wojtek
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 11 Kwi, 2014   

cybertoman napisał/a:
Kupujac sukcesywnie speedlighty i akcesoria do nich odnosi sie wrazenie, ze jest to w miare tanio vs zestaw lamp studyjnych, za ktory placi sie od razu. Ale to tylko wrazenie.

Nie wrażenie ale fakt. :) Jak ma się budżet od razu oraz – co ważniejsze – sprecyzowaną wizję tego, do czego chce się dojść, to można kupić od razu. Ale kto ma sprecyzowaną wizję? Ja nie widzę nic złego w tym, żeby kupować stopniowo, poznawać sprzęt i uczyć się go wykorzystywać. Oczywiście oferta się zmienia, jeśli teraz dostępne jest w miarę tanie zasilane akumulatorowe, to należy może zmienić mój tok myślenia. Jak ja decydowałem się na pierwsze speedlighty, to nie było za bardzo takich wynalazków, w każdym razie w znośnych dla mnie cenach.
Zestaw na speedlightach ma jeszcze tę zaletę, że przeciętnie zbudowany facet może cały ten majdan ponosić chwilę po parku, szukając z modelką fajnego miejsca na foto. Sprzęt studyjny plus akumulatory – to może być już trochę problematyczne, jak w zabawie nie uczestniczy więcej osób. Więc tradycyjnie jak w większości naszych porad na tym forum – wszystko zależy dla kogo i do czego. :)

fancik napisał/a:
Przyznam szczerze że dopiero teraz jestem w kropce co mam kupić .

Musisz samodzielnie podjąć decyzję co jest dla Ciebie ważniejsze, my przestawiamy Ci tylko dostępne opcje oraz ich ewentualne wady i zalety. Jeśli nie zamierzasz łazić z modelkami do parku, to małe speedlighty tracą sporo ze swego uroku. Niedrogi, niewielki, stacjonarny sprzęt typu Quantuum Up! czy Move może być lepszą opcją. Tylko dla małego pomieszczenia nie brałbym nic silniejszego niż 300 Ws. Szkoda, że Jaad gdzieś zaginął w boju, bo pewnie zaraz by zweryfikował czy dobrze kombinuję.
W zasadzie sam kontempluję właśnie zakup dwóch Move 300 plus parę akcesoriów bardziej studyjnych niż mobilnych. Ale wcale nie oznacza to, że pozbędę się nabytych już speedlightów.
 
 
Tutejszyn 
Optyczny


Pomógł: 54 razy
Posty: 2954
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 11 Kwi, 2014   

Mam jedną lampę studyjną, 180 Ws i teraz już nie pamiętam, co zdecydowało o jej zakupie. Chyba tylko większa wygoda w stosowaniu modyfikatorów... 180 Ws do "używanego" pokoju wystarcza, jednak całość jest mimo wszystko dość duża i zajmuje miejsce. W moim fotografowaniu/nie-fotografowaniu zaletą jest mały rozmiar lamp reporterskich, tak jak tutaj, dwa skoncentrowane błyski w karkołomnych ustawieniach (zwłaszcza oświetlenie nóg..)

 
 
fancik 
Nowy
chyba coś już wiem



Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 12 Kwi, 2014   

witam
Ok właśnie na takich odpowiedziach mi zależy.
Pierwszym pomysłem było kupić lampę studyjną, ale ona razem z odpowiednio dużym softboxem może sprawić trochę kłopotów w zwykłym pokoju.
Lampy reporterskie wydają się być bardziej uniwersalne ( minusem jest zasilanie).
Oczywiście sa mniejsze i razem z softboxem mniej przestrzeni potrzebują.....tak mi się wydaje.
Cały czas rozpatrujemy użycie tylko w pokoju ok 18 m normalnie używanym , więc mniejsza moc lampy reporterskiej chyba nie przeszkadza.
Czekam więc na wasze głosy , co wybrać na początek do takiego amatorskiego studia.
Lampę np.Quanntum UP! 200 WS ( 300WS) , czy YongNuo YN-560II .
Oczywiście kazda z nich miałaby współpracować z Canonem 430 exII poprzez Pixel King.
pozdrawiam Wojtek
 
 
Tutejszyn 
Optyczny


Pomógł: 54 razy
Posty: 2954
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 12 Kwi, 2014   

fancik napisał/a:
Czekam więc na wasze głosy , co wybrać na początek do takiego amatorskiego studia.
a nie lepiej podjąć męską decyzję? Przecież nikt za Ciebie nie wybierze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10