Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Z tego co dzisiaj poczytałem, to tylko Yongnuo YN-622C ma synchronizację z krótkimi czasami. Czy ktoś może to potwierdzić ?
Tak ma, ale nie tylko on.
Wydaje mi się że trochę błądzisz, poczytaj o:
-najkrótszym czasie pełnego otwarcia
-synchronizacji z czasami krótszymi od czasu pełnego otwarcia
-Przedbłysk pomiarowy.
-fotocela na drugi błysk
dizba, pod pojęciem „synchronizacja z krótkimi czasami” zwykle kryje się HSS, High Speed Sync, czyli praca lampy błyskowej poniżej czasu X, czyli minimalnego czasu synchronizacji lampy błyskowej, który jest cechą charakterystyczną dla danego modelu aparatu i w przypadku większości lustrzanek jest w okolicach od 1/160 do 1/250 s. Czasy krótsze niż ten nominalny czas X są określane właśnie mianem HSS, czyli synchronizacji z krótkimi czasami.
Skoro lampę reporterską testowałeś w automacie, to też Dżozef ma rację, że najwyraźniej nie wiedziałeś o przedbłysku pomiarowym. Czy mylimy się i ustawiłeś fotocelę na drugi błysk?
Czy mylimy się i ustawiłeś fotocelę na drugi błysk?
Na drugi i na pierwszy.
komor napisał/a:
najwyraźniej nie wiedziałeś o przedbłysku pomiarowym.
Zapomniałem o tym w ferworze walki z lampami i ze sobą, mam grypę. Zamiast leżeć w łóżku chciałem pomóc obcemu człowiekowi, który zrezygnował z przyjazdu, a zostałem postawiony do tablicy.
PS jestem totalnym fotoamatorem, żyję z mechaniki.
Dizba: Tylko nie zrób ze mnie potwora, który się umawia i nieprzyjeżdża na spotkanie Dałem Ci info dzień przed spotkaniem :>
- - -
Tak więc wróciłem Wykonałem testy synchronizacji C60D i C6D z jedną lampą CY600K z softboxem:
a] po kablu
b] przez fotocelę
c] radiowo
Oto poczynione testy:
Canon 60d - synchronizacja: kabel - przysłona: 4.5
synchronizuje dobrze od 1/80 i wolniej
Canon 60d - synchronizacja: lampa wbudowana + fotocela - przysłona: 3.5
synchronizuje dobrze od 1/250 i wolnej - IDEALNIE !
Canon 60d - synchronizacja: radiowo wyzwalacz FW-1B - przysłona 4.0
synchronizuje dobrze od 1/100 i wolniej
Canon 6d - synchronizacja: kabel - przysłona: 3.5
synchronizuje dobrze od 1/80 i wolniej
Canon 6d - synchronizacja: radiowo wyzwalacz FW-1B - przysłona: 3.5
synchronizuje dobrze od 1/80 i wolniej
- - -
Tak więc jedynie przez wpudowaną lampę i fotocelę synchronizacja jest poprawna, szybka.
Efekty synchronizacji radiowej i po kablu są prawie takie same.
Powyższe efekty są ocenione na moje oko. Oglądając wykonane zdjęcia stwierdziłem, że synchronizacja jest poprawna przy powyższych czasach.
Jeśli możecie to obejrzyjcie je wszystkie i oceńcie przy jakiej szybkości Waszym zdaniem synchronizacja jest poprawna.
Może ja trochę przeginam z moją oceną ?
Każde zdjęcie ma nazwę adekwatną do szybkości synchronizacji z jakim je wykonałem i dopisana jest moja ocena, czy przy danej szybkości synchronizacja jest poprawna.
Szkoda jednak, że nie przyjechałeś. Jak zmieniałeś czas, to powinieneś zmieniać przysłonę. Ja bym zmienił oznaczenie dobrze o 2 zdjęcia. A jak zasłoniłeś lampę wbudowaną w 60D ?
Synchronizacja po kablu 1/60 czy 1/80 s??? Co to za kabel i jak podpięty? 6D ma port PC, 60D nie ma, więc pewnie adapter przez gorącą stopkę?
Popatrzyłem na zdjęcia i moim zdaniem jednak przesadziłeś. Tzn. przykładowo zdjęcia z folderu canon 6d - kabel - 3.5 – na 1/160 rzeczywiście na dole jest nieco ciemniej, ale dla 1/125 jest OK. Jasność w kolejnych zdjęciach rośnie, bo chyba miałeś spore światło zastane, a przysłona tylko f/3.5.
Podobnie w canon 6d - radiowo wyzwalacz FW-1B - 3.5, moim zdaniem tylko 1/160 ma nieco ciemny dół.
Lampa w C60D nie była niczym zasłonięta, ale nie ma takiej opcji żeby ona tak rozświetliła scenę, że od 1/250 sychronizacja jest idealna. To nie dzięki niej. Po prostu przez fotocelę C60D synchronizuje się tak szybko. Niestety nie mam lampy systemowej do C6D żeby sprawdzic synchro przez fotocelę.
Światła zastanego podczas robienia zdjęć nie było. W pokoju było ciemno, w lampie włączona żarówka modelująca.
- - -
Spójrzcie jeszcze na te trzy zdjęcia:
https://www.sendspace.com/file/qxtykc
Wykonane były tak:
Canon 6d - synchronizacja: radiowo wyzwalacz FW-1B - przysłona: 3.2
Ja je widzę tak:
c6d - radiowo wyzwalacz FW-1B - przyslona 3.2 - 1-100 sciemnienie na dole [LEKKIE]
c6d - radiowo wyzwalacz FW-1B - przyslona 3.2 - 1-125 ciemny pas
c6d - radiowo wyzwalacz FW-1B - przyslona 3.2 - 1-160 ciemny pas
To jest ten sam sprzęt, który używany był do testów, które wrzuciłem powyżej. Różni się jedynie miejsce. Nie jest to już biała ściana.
Co Wy na to ?
Akurat tutaj nie zrobiłem zdjęcia na 1/80, ale widać po efektach, że dopiero na 1/80 niebyłoby ściemnienia na dole, które jest lekko widoczne na czasie 1/100.
Jeszcze nierozgryzłem tego dlaczego zależnie od miejsca wykonywania fotografii ściemnienie u dołu zdjęć jest bardziej lub mniej widoczne. Na białej ścianie podczas testów było je mniej widać.
ELBE, trochę nie tak wykonałeś te testy, bo co innego ciemne na dole a co innego akceptowalne niedoświetlenie itd.
Powinieneś wyświetlać jedną scenę, dokładnie tą samą, czyli najlepiej aparat na statywie, ze względu na stojącą lampę, której miejsca nie zmieniasz podczas fotografowania. Unikniesz w ten sposób ewentualnych różnic w świetle. Zasadniczo wybrał bym dłuższą ogniskową i starał bym się uzyskać obraz ze środka padającego błysku. Kolejna sprawa, to ustawienia. Niedorzecznym jest jedynie zmiana czasu. Jeśli wydłużasz czas o 1/3EV, to i o tyle samo powinieneś przymknąć przysłonę, bo celem jest sprawdzanie prawidłowego naświetlenia kadru. Obecnie tylko skrajne szybkości zdają się być źle doświetlone, praktycznie we wszystkich przypadkach, a reszta jest akceptowalna.
Nie masz kogoś blisko kto ma jakiś YN603, 605, 622?
Mogę wykonać testy jeszcze raz na statywie.
Co do ogniskowej mam tylko jeden obiektyw do C6D: Sigma 50mm 1.4 ART.
Do C60D mam Kita 18-55.
Dizba posiada YN603C więc ewentualnie testy u niego mogłyby być wykonane.
Możecie napisać jak dobierać przysłonę do czasu aby naświetlenie było poprawne ?
Tzn. jakie powinny być stosowane przysłony do czasów 1/80, 1/100, 1/125, 1/160, 1/200, 1/250 ?
Wykonam wtedy testy na takich ustawieniach jakie podacie.
Światła zastanego podczas robienia zdjęć nie było. W pokoju było ciemno, w lampie włączona żarówka modelująca.
Skoro zastanego nie było, to czemu im krótszy czas, tym ciemniejsze ogólnie zdjęcie (pomijając ściemnienie na dole)? Może jednak należy spróbować na wyższej przysłonie, np. f/8, żeby na 100% odciąć zastane i pilota z lampy.
Wojmistrz napisał/a:
Kolejna sprawa, to ustawienia. Niedorzecznym jest jedynie zmiana czasu. Jeśli wydłużasz czas o 1/3EV, to i o tyle samo powinieneś przymknąć przysłonę, bo celem jest sprawdzanie prawidłowego naświetlenia kadru.
Nie zgadzam się. Moim zdaniem ISO 100, domknięcie f/8 dla każdego czasu, oczywiście do tego odpowiednia energia błysku, żeby dobrze naświetlić kadr dla f/8 i zmieniamy tylko czas.
Wojmistrz napisał/a:
Zasadniczo wybrał bym dłuższą ogniskową i starał bym się uzyskać obraz ze środka padającego błysku.
Z tym się zgodzę. Do testu lampa blisko białej ściany, ale tak, żeby cały kadr był wypełniony błyskiem. Skoro mamy tylko 50mm dla pełnej klatki to oczywiście będzie nieco szerzej, ale nadal robiłbym test jak najwęziej jak się da.
Skoro zastanego nie było, to czemu im krótszy czas, tym ciemniejsze ogólnie zdjęcie (pomijając ściemnienie na dole)
Nie wiem. Testy robiłem w nocy. Oświetlenie domowe wyłączone. Włączona była jedynie żarówka modelująca w lampie + błysk. Moc błysku przez cały czas była taka sama. Ustawienia aparatu również. Jedynie na zdjęciach przedstawiających kobietę było światło zastane + lampa CY600 z włączoną żarówką modelującą.
Wszystkie testy robione były na ISO50 w C6D i ISO100 w C60D.
Zdjęcia podczas standardowej pracy wykonuję na dość niskich przysłonach w zakresie od 2.8 do 3.5 by uzyskać rozmycie za pierwszym planem. Dlatego chcę uzyskać poprawną synchronizację z lampą dla tych przysłon. Nie będę robił zdjęć w pracy na przysłonach takich jak 8. Fotografuję ludzi. Testy oczywiście mogę wykonać na przysłonie 8, ale takie przysłony nie przydadzą mi się w pracy.
[ Dodano: Wto 02 Lut, 2016 12:16 ]
Dlatego chcę doprowadzić do właściwego naświetlenia sceny na przysłonach od 2.8 do 3.5 bo tylko na takich obecnie fotografuję.
[ Dodano: Wto 02 Lut, 2016 12:20 ] https://www.sendspace.com/file/qxtykc - Zdjęcia z tego linka idealnie obrazują problem jaki mnie trapi podczas pracy. Zdjęcia mają ściemnienie na dole. Przysłona 3.2. Na takiej chcę fotografować. Co zrobić aby ściemnienia na dole nie było ? Na tę chwilę widzę dwie możliwości: obniżenie czasu synchronizacji radiowej i po kablu do 1/80. Druga opcja to spróbować w C6D synchronizacji lampą systemową i fotocelą bo dało to bardzo szybką synchronizację na C60D.
Testy robiłem w nocy. Oświetlenie domowe wyłączone. Włączona była jedynie żarówka modelująca w lampie + błysk. Moc błysku przez cały czas była taka sama. Ustawienia aparatu również. (…) Wszystkie testy robione były na ISO50 w C6D i ISO100 w C60D.
No to być może to światło modelujące było na tyle silne, że przy tych przysłonach i czasach jednak brało udział w ekspozycji.
ELBE napisał/a:
Zdjęcia podczas standardowej pracy wykonuję na dość niskich przysłonach w zakresie od 2.8 do 3.5 by uzyskać rozmycie za pierwszym planem.
Jasne, ale chodzi tylko o test. Trzeba wyeliminować wszystkie pozostałe zmienne, żeby znaleźć co jest przyczyną tak złych czasów synchro. Jeśli będziesz robił na czasach typu 1/80 i małych przysłonach to i tak zaczniesz się borykać z problemem łapania światła zastanego i pilotów w ekspozycji.
Tak czy owak przydałoby się przetestować inne radio, coś czasów, kiedy 6D było na rynku. Najniższe ISO, przysłona f/8 (lub inna taka, żeby bez lampy była czarna klatka) i zmieniamy tylko czas. Energia błysku lampy odpowiednio wysoka, żeby wyraźnie było widać kiedy pojawia się czarny pasek.
Dobra, dzięki za wskazówki ! Poczynię kolejne testy. Sprawdzę synchro C6D z lampą radiowo za pomocą 'Yong Nuo 603C' + C6D u Dizby. Sprawdzę też na statywie.
Jeszcze to >>>
Możecie napisać jak dobierać przysłonę do czasu ? Piszecie, że jeśli wydłużam czas to powinienem przymknąć obiektyw. Jaka tu jest zasada ? Tzn. jakie powinny być stosowane przysłony do czasów 1/80, 1/100, 1/125, 1/160, 1/200, 1/250 ? Może jakiś dobry artykuł, instruktaż o tym ktoś posiada ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9