Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Sro 16 Wrz, 2009
krisv740 napisał/a:
słodkie pier.... nie!
zależy jak to rozumieć
viola, musisz pomyśleć, czy czasem nie powinnaś zmienić profili kolorów w swojej puszcze (da się tak w canonie? Wiem, że w nikonie z pewnością..) na jakiś bardziej Tobie odpowiadający.
viola, jesli chcesz miec kolorystyke na wydrukach w 99% taka, jaka widzisz, to:
- kalibracja monitora
- RAWy
- DPP albo LR+profil ACR
- profile labu i proofing
Canon nie robi cieplych zdjec, czasem widac lekkie przesuniecie w magente.
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Sro 16 Wrz, 2009
MC napisał/a:
Moge sie mylic, ale robie w jpg i LR bezproblemowo sobie radzi ze zmiana WB gdy jest taka potrzeba...
nie mylisz się, jednak w rawie masz większą kontrolę nad składowymi a balans to przy okazji.
viola [Usunięty]
Wysłany: Sro 16 Wrz, 2009
Do wszystkich widzę, że dyskusja się rozkręciła zatem kilka słów wyjaśnień.
Napisałam, że nie lubie być obrażana, bo tak się poczułam, gdy zostałam przyrównana do lenia i uzytkowników typu "jak-zmienic-zoom-z-poziomu-korpusu-w-lustrzance?-bo-da-sie-tylko-jak-kręcę-obiektywem". Stąd moja odpowiedź do MM.
Jeśli chodzi o pracę w RAW. Nie powiedziałam, że nie pracuję, powiedziałam, że nie lubię korzystam z LR, ale wolę pracować na JPG. Tak jak napisał MC czasem definiuję WB w LR dla JPG. Jednak zależy mi na tym, żeby tą czynność pominąć. Oj, to chyba nie takie trudne do zrozumienia, że człowiek chce zrobić zdjęcie i mieć dobrze oddane kolory bez konieczności grzebania w pliku
Ktoś napisał, że nie zna instrukcji, gdzie jest zapisane jak odjąć wartość z danego kanału - dziękuję za tę uwagę
Ktoś inny dodał, że canon ma przesunięcie w magenta - grrrrrrrr wolałabym system, który tego nie robi
Aaaaaa i nie narzekam na JPG non stop, ale tak jak ktoś napisał zależy mi na wysokiej klasy fotografii studyjnej, więc szukam powodów problemów i sposobów ich rozwiązań. Gdy nie poradziłam sobie sama, szukałam pomocy tutaj, ale teraz żałuję
Pozdrawiam wszystkich i życzę powodzenia w fotografii, fotografice, grafice, manipulacjach i jeszcze w milionach takowych
viola, moim bardzo skromnym i amatorskim zdaniem --> fotografia studyjna jest taka dziedzina, gdzie powinno sie robic wylacznie w rawach chociazby ze wzgledu na fakt, iz prace moga pozniej byc drukowane w duzych formatach i dbalosc o kazdy detal jest istotna. Poza tym w studio masz czas wszystko ustawic.
W przeciwienstwie do reporterki gdzie bardziej chyba liczy sie fotka obrazujaca dane wydarzenie niz jej perfekcjonizm obrobki.
Tak mi sie przynajmniej wydaje...
Ktoś inny dodał, że canon ma przesunięcie w magenta - grrrrrrrr wolałabym system, który tego nie robi
No jest jeszcze system, ktory przesuwa w zolc/zielen
Sprawa sprowadza sie do tego, ze przy swiadomej fotografii nalezy znac i miec na uwadze ograniczenia i jezeli sa nie do przyjecia, szukac jak je ominac. Niektore podane propozycje sa po prostu takimi pomyslami. I nie ma sie co obrazac, ze trzeba zrobic wiecej niz by sie wydawalo. Wszystko zalezy od osobistego progu tolerancji.
Jesli sie upierasz przy JPG to jest funkcja bracketingu WB. Albo korekcji z poziomu puszki tinty. 3-5 zdjec i probnych wydrukow (cos a'la stykowka) i masz juz gotowe wlasne ustawienia, ktore pozwola sie zblizyc do swiadomie zamierzonego efektu. WB na szara karte jest ok tylko dla luminancji w okolicach 18%. Jesli charakterystyka danej matrycy jest inna w swiatlach, niz urzadzenia, ktore przenosi obrazek na papier, nalezy to skorygowac. Jak odcienie skory beda w zakresie 50% luminancji, moze sie zdarzyc tak, ze wyjdzie przesuniecie kolorow mimo poprawnie dobranego WB dla 18%. I to niezaleznie od systemu. Wtedy, znajac statystyczny rozklad luminancji w kadrze mozna pokusic sie o korekcje taka, zeby byla jak najbardziej trafiona dla zakresu najmocniej dominujacego.
Ale to takie moje dywagacje, kazdy zrobi jak lubi
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Sro 16 Wrz, 2009
MC napisał/a:
Tak mi sie przynajmniej wydaje...
tylko nie wszystkim siedzenie przy RAWie i obrabianie daje przyjemność można mieć nieskompresowanego rara i bezpośrednio oddać do go labu
dr11, jak Ty coś walniesz to od razu trzeba sięgać do podręczników żeby się dokształcać
No ale masz rację. Bez dwóch zdań... Dlatego właśnie lepiej jest robić w RAWie. Bo w przeciwienstwie do JPG daję to pełnię regulacji kolorystyki w postporcessingu. Na kompie. Przed wydrukiem.
viola [Usunięty]
Wysłany: Sro 16 Wrz, 2009
dobra, przekonaliście mnie - jak nie da rady z bracketingiem WB, to przekonam się do RAW'ów
ale jeszcze sprawdzę czy da się zrobić jakoś, gdzieś korekcji magenty - tak, żeby dążyć do idealnego JPG'a
edit: znalazłam cosik o 40d:
Balans bieli: Auto, światło słoneczne, cień, pochmurny dzień, światło żarowe, białe światło, jarzeniowe, błysk definiowany, ręcznie wprowadzana temperatura barwowa (2500-10 000 K), kompensacja: niebieski/bursztynowy +/- 9, magenta/zielony +/- 9, bracketing: +/- 3 działki, 3 klatki na wyzwolenie migawki, w zakresie niebieski/bursztynowy lub magenta/zielony
viola, to jest ręczne ustawienie balansu bieli. A działa to mniej więcej tak:
Jest jeszcze coś co nazywa się "Picture Style" (strona 63 manuala w wersji ang) Bo jakiś styl masz w użyciu skoro JPGa robisz. I w tylu regulujesz tonację pomiedzy czerwinią a żółcią
Ostatnio zmieniony przez hijax_pl Sro 16 Wrz, 2009, w całości zmieniany 1 raz
viola, jesli jeszcze cos moge zaproponowac, to jest taki program Canona - Picture Style Editor. Przyznam sie, ze odpalilem go raz, ale z tego, co pamietam, ma mozliwosc grzebania miedzy innymi w podstawowych ustawieniach kolorow. Nastepnie umieszcza sie taki styl w puszce, wybiera sposrod dostepnych i... obserwuje efekt
hijax_pl, w picture style jest kontrast, nasycenie itp. musze spróbować pomanipulować, troche już to robiłam, ale nie ma tam bezpośredniego odniesienia do kanałów. Trzeba zrobić różne kombinacje.
dr11 a to nie jest tak że Picture Style Editor wprowadzisz te same zmiany co w puszce? Po prostu na kompie jest to wygodniejsze?
viola [Usunięty]
Wysłany: Sro 16 Wrz, 2009
hijax_pl, no właśnie z tego co zaczęłam czytać, to chyba wygląda to podobnie... kurcze róznice po wporwadzeniu zmian w ustawieniach są bardzo subtelne...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11