Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Bardzo dobry rysunek. Pokazuje wprawdzie tylko brzeg kola.
Gdybys mial cos takiego tylko ze np. z trzema punktami na malym okregu i trzema wykresami
to byloby juz naprawde wszystko jasne i mozna by bylo zamknac temat
Allan, bo to jest droga punktu, który jest dalej niż promień okręgu. Przykład - koła kolejowe stykają się z szynami częścią wyprofilowaną do wewnątrz. Natomiast "wystaje" jeszcze kawałek, zapobiegający wykolejeniu. Niebieska krzywa może (z lekką przesadą) reprezentować obracający się punkt na kole, który właśnie leży na brzegu owego zrębu.
Rozumiem, czyli niebieska krzywa reprezentuje tzw matematycznie wartosc "urojona"
jesli przynalezy do kola samochodu bo jej obrot musialby odbywac sie na dole przez moment pod powierzchnia jezdni
i wszystko co ma wiekszy promien od srodka kola do powierzchni styku.
Panowie.... ja już sam nie wiem co powiedzieć na ten temat
Edmun, weź kawałek patyka i pomachaj nim, najlepiej tak, żeby rękę trzymać możliwie w jednym miejscu. Zobacz, która część patyka wydaje Ci się najbardziej rozmazana. Przypadek z kołem jest całkiem podobny z tym, że w miejscy ręki jest asfalt.
Usjwo, wszystko prawie dobrze, tylko nie określiłeś układów odniesienia, dla rozważań oraz trochę wymieszałeś prędkość liniową i kątową, co jest niedopuszczalne, bo nawet jednostki mają różne.
wymieszałeś prędkość liniową i kątową, co jest niedopuszczalne
B o g d a n, Ujswo pisał o ruchu kątowym, a pisząc o prędkości brał pod uwagę chwilową prędkość liniową punktu poruszającego się po okręgu-wydaje mi się, że nic nie wymieszał
B o g d a n napisał/a:
nie określiłeś układów odniesienia
Masz chyba zbyt "naukowe" podejście do sprawy-chodziło o logiczne wyjaśnienie zjawiska widocznego na zdjęciu i chyba się to udało -to nie forum matematyczne, ale jak potrafisz określić w takiej sytuacji układy odniesienia i wyliczyć zależności prędkości linowej samochodu i prędkości kątowej i liniowej poszczególnych części koła tego samochodu, to chyba chętnie obejrzymy taki wywód
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Sob 17 Paź, 2009
Sunders napisał/a:
to chyba chętnie obejrzymy taki wywód
starczy mi tego na wykładach.. Niech ktoś zamknie ten wątek!
Masz chyba zbyt "naukowe" podejście do sprawy-chodziło o logiczne wyjaśnienie zjawiska widocznego na zdjęciu i chyba się to udało -to nie forum matematyczne, ...
Sunders, wszyscy tu sobie "bekę" robimy, a Ty piszesz na poważnie.
PS. Przecież ja właśnie wytłumaczyłem sprawę bardzo prosto i bez żadnych wzorów.
starczy mi tego na wykładach.. Niech ktoś zamknie ten wątek!
[ Dodano: Pią 16 Paź, 2009 22:33 ]
No dobrze. Moze to wszystkim juz naprawde wyjasni o co chodzi.
Prosty odrecznie zrobiony schemat ale chyba wreszcie prosty w zrozumieniu
[ Dodano: Pią 16 Paź, 2009 22:48 ]
Wykres bedzie wygladal tak samo niezaleznie od predkosci samochodu
i nie ma sensu jej w to wszystko mieszac. Chodzilo nam o udowodnienie tylko tego
ze dolna czesc kola jest wolniejsza w ruchu w stosunku do obserwatora ze statywem niz gorna czesc.
Czy jest ktos w stanie wyliczyc dokladnie ile razy pole rozowe jest wieksze od pomaranczowego?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11