Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Nikkor 50 1.8 G, 50 1.4 D, 85 1.8 D, Tamron 60, Samyang 85?
Autor Wiadomość
kozidron
[Usunięty]

Wysłany: Pią 31 Sty, 2014   

jaad75, takich samych przykładów na świetne ujęcia z zakresu 50-200 mozna również mnozyć.

jaad75 napisał/a:
Zgodnie ze znaną dewizą Capy zresztą.


Capa był reporterem wojennym /raczej/ taki reportaż to coś zgoła innego, ta dewiza akurat nie była za rozsądna jak na wykonywany zawód i przysporzyła mu sporo klopotów. Jak nie widzisz różnicy to trudno.
Dodać tylko można, że fascynacja śmiercią nie ma za dużo wspólnego z reportażem koncertowym.
Przenoszenie dewizy Capy na swoje całe hobby to ciekawa interpretacja jego słów.

jaad75 napisał/a:
Kolumny wiszą ukośnie pod sufitem, skierowane w dół, powtarzane seriami z założonym opóźnieniem. I tak, nagłośnienie jest projektowane w ten sposób, by zapewnić dobry, równomierny odsłuch na praktycznie całej widowni, również tuż przed sceną. Dużo małych paczek pod sufitem, zamiast dużych przodów na scenie.


i to jest powód dla którego stoisz pod sceną ?
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pią 31 Sty, 2014   

kozidron napisał/a:
jaad75, takich samych przykładów na świetne ujęcia z zakresu 50-200 mozna również mnozyć.
Niewątpliwie, ale wśród różnych dobrych zdjęć właśnie te z szerszego kąta bardziej mi się podobają, ze względu na wrażenie bycia "wewnątrz wydarzeń", które tworzą. Zresztą można to pokazać na podstawie innych zdjęć zalinkowanego wyżej fotografa (Herve Dapremont) - również mi się podobają, ale feeling mają już inny mimo, że to tylko 70mm, czyli nawet nie 50-tka na APS-C, a im dalej w kierunku tele (i siłą rzeczy dalej od sceny) tym to wrażenie obserwacji raczej, niż uczestnictwa będzie się pogłębiać:





50-tka na FF, czyli 35-tka na APS-C jest już może ciut bliżej tego o co mi chodzi, ale wciąż nie jest tak spektakularnie, jak w przypadku linkowanych wcześniej 28 i 17mm:



kozidron napisał/a:
Przenoszenie dewizy Capy na swoje całe hobby to ciekawa interpretacja jego słów.
Uważam, że sprawdza się to jako generalna dewiza fotograficzna. Nawet tam, gdzie siłą rzeczy ze względów praktycznych zwykło się używać długich ogniskowych (fotografia przyrody, spotterka, sport), generalny odbiór zdjęć zyskałby gdyby dało się używać krótszych, bo stawiałby mentalnie widza w bliżej centrum wydarzeń, a nie w roli biernego widza/obserwatora. To dlatego zresztą np. w sporcie wykorzystuje się tak często aparaty/kamery bardzo blisko akcji, podobnie zresztą robią choćby twórcy filmów przyrodniczych.
kozidron napisał/a:
i to jest powód dla którego stoisz pod sceną ?
Nie, to nazywa się dygresja. :roll:
 
 
kozidron
[Usunięty]

Wysłany: Pią 31 Sty, 2014   

jaad75 napisał/a:
Uważam, że sprawdza się to jako generalna dewiza fotograficzna. Nawet tam, gdzie siłą rzeczy ze względów praktycznych zwykło się używać długich ogniskowych (fotografia przyrody, spotterka, sport), generalny odbiór zdjęć zyskałby gdyby dało się używać krótszych, bo stawiałby mentalnie widza w bliżej centrum wydarzeń, a nie w roli biernego widza/obserwatora. To dlatego zresztą np. w sporcie wykorzystuje się tak często aparaty/kamery bardzo blisko akcji, podobnie zresztą robią choćby twórcy filmów przyrodniczych.



widzę dorobiłeś też do tego ideologię, tylko było na to czekać, zresztą można również odwrotnie twierdzić, co już ci nawet kilkukrotnie pisałem, że takie kadry własnie zblizaja obserwatora do tematu, przez to że mozna dokładniej pokazać emocję, co dokładnie mozna zobaczyć na całej masie zdjęć fotografii koncertowej, sportowej itd.
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pią 31 Sty, 2014   

kozidron napisał/a:
można również odwrotnie twierdzić, co już ci nawet kilkukrotnie pisałem, że takie kadry własnie zblizaja obserwatora do tematu,
Nie "zbliżają", a pokazują wycinek obrazu, na który fotograf chce zwrócić uwagę, czyli wciąż obserwacja, a nie poczucie uczestnictwa. Zbliżasz się wtedy, kiedy podchodzisz blisko - mózg te zależności przestrzenne na zdjęciach wyłapuje.
 
 
kozidron
[Usunięty]

Wysłany: Pią 31 Sty, 2014   

jaad75 napisał/a:
Nie "zbliżają", a pokazują wycinek obrazu, na który fotograf chce zwrócić uwagę,


własnie pokazują, dzieki temu że mozemy "zblizyc" się do tych emocji, co udowadnia cała masa zdjęć koncertowych czy sportowych.
Zreszta co za jałowa dyskusja :razz:
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pią 31 Sty, 2014   

kozidron napisał/a:
własnie pokazują, dzieki temu że mozemy "zblizyc" się do tych emocji
Możemy je obserwować, czasem nawet bardzo dokładnie, ale nie poczuć się uczestnikiem wydarzeń, zatopić w scenie. Dwa różne podejścia - mnie o wiele bardziej odpowiada to drugie, choć wciąż cześciej wychodzi mi to pierwsze, niestety. Między innymi ze względu na szerokość jasnych szkieł którymi dysponuję.
Zresztą generalnie uważam, że fotografia szerszymi kątami jest o wiele trudniejsza (choć wielu fotografów twierdzi coś przeciwnego, czyli, że np. taki 16-35 na FF, to niemal samograj do spektakularnych zdjęć), i to trudniejsza zarówno mentalnie (zwłaszcza jeśli ktoś ma raczej introwertyczną naturę), ze względu na konieczność bycia naprawdę blisko akcji, a nie schowanym bezpiecznie gdzieś w kącie, jak i trudniejsza technicznie dla sprzętu, ze względu choćby na odległości na jakich pracuje AF i ich szybką zmianę, a stosunkowo duży zakres ruchu soczewek, jak i technicznie dla fotografa, ze względu na bogatą zawartość tła i konieczność zwracania uwagi na mnóstwo elementów, a jednocześnie doboru właściwego momentu i utrzymania głównego obiektu w kadrze. Przy tele sporo z tych problemów odpada i można skupić się na czystych kadrach.
 
 
evanduril 
Bywalec
Portrecista


Pomógł: 1 raz
Posty: 106
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Wto 04 Lut, 2014   

Jestem zachwycony możliwościami Tamrona :) Tak ostrego szkła jeszcze nie miałem.

Przykładowe fotki (duże):
http://www.studioaurora.pl/download/_EVA4205.jpg
http://www.studioaurora.pl/download/_EVA4209.jpg
http://www.studioaurora.pl/download/_EVA4211.jpg
http://www.studioaurora.pl/download/_EVA3796.jpg

Mogę śmiało polecić.
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Wto 04 Lut, 2014   

evanduril, to nie to szkło jest takie ostre (zwłaszcza przy f/22), tylko Twoje zdjęcia są masakrycznie przeostrzone. :roll:
 
 
evanduril 
Bywalec
Portrecista


Pomógł: 1 raz
Posty: 106
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Wto 04 Lut, 2014   

Nie mogę się zgodzić, ostrzenie w Camera Raw było ustawione w granicach 1/4-1/3 paska od lewej. Poza tym samo ostrzenie nie wpływa na ilość przekazywanych detali, a dzięki temu obiektywowi widać poszczególne włosy na pysku szczurów.

Zresztą, proszę bardzo RAW - trzeba trochę pokombinować z nasyceniem itp, ale można ze ściągniętymi na maksa w lewo suwakami ostrości uzyskać podobny efekt.

http://www.studioaurora.pl/download/_EVA4205.NEF
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Wto 04 Lut, 2014   

evanduril, ja widzę, że ustawiłeś tam wyostrzanie od 50 do 54, z promieniem 1.2 - 1.4 - to bardzo wysoko, zwłaszcza, że podbijasz jeszcze Detail. Ja, w aparacie z filtrem, rzadko przekraczam domyślne 25/1.0, a bez filtra często w ogóle zeruję, a już zwłaszcza przy przymkniętym szkle. Inna sprawa, że przymknięcie aż do f/22 jest tak wysoko powyżej limitu dyfrakcyjnego, że z rozdzielczości tam niewiele zostaje...
 
 
kufel 
Optyczny
PentaX albo śmierć!



Pomógł: 29 razy
Posty: 5762
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 04 Lut, 2014   

kozidron napisał/a:
Zreszta co za jałowa dyskusja :razz:
w żadnym wypadku. użycie ogniskowej w kontekście foto koncertowej / imprezowej akurat ma znaczenie na odczucia.

mnie zdecydowanie bliżej do postrzegania jaad'a - krótkie ogniskowe oddają wrażenie uczestniczenia w danym wydarzeniu.
dłuższe - wg mnie , co najwyżej mogą oddawać jakieś emocje i mimikę artysty i tylko na niej się skupiać.

zarówno krótszymi i dłuższymi ogniskowymi można zrobić świetne zdjęcia, z tym, że na obu odczucia będą inne. (jw)
 
 
kozidron
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Lut, 2014   

kufel napisał/a:
w żadnym wypadku. użycie ogniskowej w kontekście foto koncertowej / imprezowej akurat ma znaczenie na odczucia.


kufel, bez wątpienia zumy przyblizają cię do akcji a dyskusja na temat tego czy i jak "oddają perspektywę" jest jałowa, bo o tym nie rozmawiamy.
Argumentowanie, że jakaś ogniskowa może cię przyblizyć do akcji jest tak samo jałowa jak rozmowa o mistycznej plastyce.
Do "sytuacji" przyblizają zumy i to nie ważne już czy rozmawiamy o 50tce czy 85tce czy nawet o węższym kącie. Podawanie za przykład skaczących jegomosci z gitarami na scenie nie musi wcale cie przyblizać emocjonalnie do fotografowanej sytuacji, wszystko to kwestia podejścia, jedni będą płakać na brazylijskim serialu inni wzruszą się na "królu lwie"
Z równym uporem maniaka najlepiej jest robić rybą przyłożoną do gryfu.
Jeżeli chodzi się na koncerty gdzie bardziej liczy się to kto wyzej skoczy albo wyżej uniesie statyw od mikrofonu takie ogniskowe pewnie są nawet niezbędne.

W pełni rozumiem fotografów koncertowych którzy mają totalnie inne zdanie niż wy dwoje, dlatego tak lubię ogladać ich zdjęcia. Nie wyobrażam sobie też skaczącego jarrett'a nad fortepianem.

I zeby było jasne, nie jestem za tym żeby przedstawić cały koncert na takich własnie ogniskowych, zdarza mi sie na około 100 fotek, 10 strzelić 14tką na FF, czy nawet 28mm na FF. Ostatnio testuje sobie nowy nabytek z zakresu 24-70/2.8 to i też jest tych fotek więcej, staram się tylko pilnować, zeby nie było tego wiecej niż 25% z całego materiału.
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Czw 06 Lut, 2014   

kozidron napisał/a:
kufel, bez wątpienia zumy przyblizają cię do akcji a dyskusja na temat tego czy i jak "oddają perspektywę" jest jałowa, bo o tym nie rozmawiamy.
Nie "przybliżaja", tylko wycinają fragment pola widzenia, sugerując skupienie na detalu, a nie na całości sceny.
kozidron napisał/a:
Argumentowanie, że jakaś ogniskowa może cię przyblizyć do akcji jest tak samo jałowa jak rozmowa o mistycznej plastyce.
Ogniskowa nie przybliża - Ty skracasz dystans, przez co zmieniasz perspektywę. Podstawy fotografii...
 
 
kozidron
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Lut, 2014   

jaad75 napisał/a:
Ogniskowa nie przybliża - Ty skracasz dystans, przez co zmieniasz perspektywę. Podstawy fotografii...


Miałeś tam cudzysłów ale wolisz zjechać z tematu, chyba wiemy o co chodzi, jeżeli juz zrobilismy taki OT, to trzymajmy się przynajmniej tego, że dewiza reportera wojennego nie specjalnie przekłada się na fotografie koncertowa, no chyba że chodzi o koncerty na których liczy się wysokość skoku gitarzysty albo wyzej podniesiony statyw wokalisty. W takich przypadkach bez wątpienia lepiej jest to robić szerokim.
 
 
evanduril 
Bywalec
Portrecista


Pomógł: 1 raz
Posty: 106
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Czw 06 Lut, 2014   

jaad75 napisał/a:
Inna sprawa, że przymknięcie aż do f/22 jest tak wysoko powyżej limitu dyfrakcyjnego, że z rozdzielczości tam niewiele zostaje...


Szczerze? Porównując zdjęcia między f/8 a f/22 na tym obiektywie, nie widzę specjalnej straty detali... :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 9