Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Ok, czyli mimo, ze lampa w M, komunikuje sie przez dedykowane styki i druga kurtyna dziala
Coraz mocniej sie sklaniam ku temu, ze wczesniej palnalem bzdure z trybem M i niemoznoscia uruchomienia synchro na 2ga lamelke, widocznie mialem na uwadze jakas sytuacje, gdy nie bylo polaczenia body-palnik wszystkimi stykami systemowymi (kombinowalem cos z kablem off camera shoe). Jesli tak to sorry za blad
dr11, przynajmniej w Nikonie, jak tam styki działają w Cano - nie wiem
Co do naświetlania - przykłady 1i2 dają jak na moje oko identyczne rezultaty, co do 3 i 4 - 4 jest minimalnie jaśniej naświetlona - no ale ustawienie było w trybie M a nie wiem jak sobie SB600 radzi ze stabilizacją błysku
Ale może być też takie wytłumaczenie że w 3 matryca wpierw była doświetlona mocno, późniejszy sygnał jako że słaby, nie za wiele zmienił stan matrycy. W 4 - matryca wpierw się długo naświetlała a na koniec dostała jeszcze kopa z lampy. I to jest różnica o której może pisał Baku?
dla mnie cały ten temat to jedna wielka masakra. widzę różnice, nawet na swój mały móżdżek potrafię jakoś sobie uzmysłowić że tak się dzieje, ale wasze wytłumaczenia tak mi poplątały, że nie wiem co gdzie i jak czytać Dzięki
nie wiem czemu ale ja również widzę różnicę w ekspozycji w przypadku kurtyny na raz, a kurtyny na drugą zasłonę. nie ukrywam że całkowicie się pogubiłem co się dzieje w tym temacie, ale podejrzewam że w przypadku długich czasów na drugą kurtynę, kiedy strzela nam pierwszy błysk wspomagający, to wtedy wydaje się że scena jest bardziej doświetlona.
lama, edmun, specjalnie ustawiłem wstępne podniesienie lustra.... Dzięki temu przedbłysk był 2s przed otwarciem migawki. Myślę że zgubne efekty tego błysku można z czystym sercem pominąć
Aha - te obrazki to cropy 1:1 z fragmentu całego kadru. Zero innych korekcji. Kolorystyka wg widzimisia LR
Chłopaki, ja niestety sprzęt foto kiszę bezproduktywnie w biurze od tygodnia i zapomniałem znowu dziś go zabrać, ale w Photoshopie jest na warstwach taki tryb Difference, który pokazuje różnicę od poprzedniej warstwy. Jak dwie warstwy są jednakowe to widzimy czarny ekran, jak coś się różni to widać to na biało, generalnie.
Wklejcie sobie te ekspozycje na warstwy i zobaczcie czy czymś się różnią. Idealnie czarnego na pewno nie będzie, bo świat nie jest idealny i coś tam na pewno się ruszy, ale czy to będzie w istotna zmiana – sprawdźcie. Ja zaraz odpalam Fotosklep.
A wiec tak. Sprawdzilem wczoraj i lampa systemowa Canona pozwala w trybie M na ustawienie synchro na druga kurtyne. Czyli tryb M w lampie nie jest jednoznaczny z olaniem komunikacji z body po stykach eTTL. Bzdura, ktora napisalem wynikla z sytuacji, w ktorej wymusilem prace lampy w manualu poprzez uzycie kabla bez przeniesienia automatyki.
Natomiast co do wygladu zdjec. W granicy bledu nie bylo roznicy pomiedzy blysnieciem na pierwsza a na druga kurtyne.
dr11, czyli dokładnie tak jak mi się wydaje: Przy tych samych warunkach ekspozycji i statycznej scenie - nie powinno być różnic między błyskiem przy otwarciu czy też zamknięciu przesłony...
przez te same warunki rozumię: czas, przesłona, iso, moc lampy
W takim razie do eksperymentów!
Zupełnie nieopatrznie i w sposób przeze mnie niezamierzony dyskusja skręciła w niespodziewanym, acz ciekawym kierunku.
Dziś wieczorem - jeśli czas pozwoli - również się zabawię. W instrukcji wyczytałem, że przy synchro na 2 kurtynie błyski są DWA.
Kod:
Zwykle funkcja ta jest ustawiona na [z 1 zasł.], co powoduje, że błysk lampy
jest wyzwalany bezpośrednio po rozpoczęciu naświetlania.
Wybór opcji [z 2 zasł.] powoduje, że błysk lampy będzie wyzwalany
bezpośrednio przed zakończeniem naświetlania. Połączenie tej funkcji
z długim czasem otwarcia migawki tworzy na zdjęciach smugi świateł,
np. w przypadku fotografowania w nocy jadących samochodów. W trybie
synchronizacji z drugą zasłoną migawki lampa emituje dwa błyski: pierwszy
po naciśnięciu przycisku migawki do końca i drugi bezpośrednio przed
zakończeniem naświetlania.
coś w tym jest, ostatnio miałem chrzest swojego Misia i robiłem zdjęcia w kościele (sic!)
od zawsze mam lampę na 2gą kurtynę i bardziej mi się podobają te zdjęcia, jak dawałem na pierwszą kurtynę to pierwszy plan był zazwyczaj mocno "dośfietlony" natomiast 2gi plan był ciemny, teraz jest na odwrót, a oczywiście aparat był w trybie M, przesłona f5 iso 800.
czasem robiłem przesłonę f4 i iso 400, ale dość często 2gi plan się lubił "mazać" i zdjęcia wychodziły "bokehowe"
to tak na ot moje spostrzeżenie że 2ga kurtyna rządzi
No, nie sądziłem, że tym moim amatorskim pytaniem wywołam tak burzliwą dyskusję.
Tak mi Chłopaki zakręciliście w głowie, że jutro idę kupić jakąś mądrą książkę i biorę się za czytanie i eksperymentowanie. Może sam do tego dojdę, jak jest lepiej.:mrgreen:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9