Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
D80 - porada
Autor Wiadomość
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 29 Lis, 2007   

Smola napisał/a:
All for one, one for all :wink:


Czy to jest jakiś cytat z Lord Of The Focus Ring? :D

A co do czerwonych dywanów i hostess, to niestety, czasem można się zdziwić. Od znajomego pracującego w salonie Apple w jednym z centrów handlowych się nasłuchałem o paniusiach wchodzących przypadkiem i biorących z miejsca iMaki po 6K PLN, "bo biały kolor pasuje mi do mebli". Możemy się tylko cieszyć, że nie mieszkamy wszyscy w Moskwie, bo tam dopiero musielibyśmy oglądać buraków kupujących 1Ds Mark III wysadzanego diamentami, dla syna na prezent komunijny.... :D

Zresztą koledzy z Warszawy wiedzą o co chodzi, bo w naszym Default City też mamy na mniejszą skalę podobne zjawiska :)
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






Smola 
Maniak



Pomógł: 5 razy
Posty: 817
Skąd: wawa
Wysłany: Pią 30 Lis, 2007   

komor napisał/a:
Smola napisał/a:
All for one, one for all :wink:


Czy to jest jakiś cytat z Lord Of The Focus Ring? :D


Call me Frodo... and Fotopanorama Smigal :wink:
 
 
maziek 
Optyczny
zdjęcia robię głową



Pomógł: 22 razy
Posty: 5163
Skąd: Chełm I stolica PRL!
Wysłany: Pią 30 Lis, 2007   

MM napisał/a:
Następnym razem kupuj w fotoaparacikach.
Na prawdę chciałem, ale chyba byli za mocno zakręceni. Nie odpowiedzieli na dwa maile przy czym przed drugim udało mi się z niejakim trudem dodzwonic do szefa i oczywiście powołać na wiadomo kogo ;) ale chyba mieli za duży ruch w biznesie.
 
 
MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 30 Lis, 2007   

Oni są zakręceni i to bardzo, mogliby mieć dwa razy więcej ludzi i też by to wiele nie pomogło. Mogłeś w tym przypadku pisać do mnie to bym tematu przypilnował :wink:
 
 
maziek 
Optyczny
zdjęcia robię głową



Pomógł: 22 razy
Posty: 5163
Skąd: Chełm I stolica PRL!
Wysłany: Pią 30 Lis, 2007   

MM napisał/a:
Mogłeś w tym przypadku pisać do mnie to bym tematu przypilnował :wink:
Też byłeś zakręcony. Ale dzięki, następnym razem nie będę miał żadnych skrupułów ;) .
 
 
maziek 
Optyczny
zdjęcia robię głową



Pomógł: 22 razy
Posty: 5163
Skąd: Chełm I stolica PRL!
Wysłany: Sob 01 Gru, 2007   

No, wylazłem dziś po raz pierwszy w plener z moja armatą. Nie powiem, jakbym miał sierść, to by mi się na szyi powycierała. Swoje waży. Autofokus działa niesamowicie. Jedno źdźbło trawy w odległości 5m na tle ściany lasu - i już ogniskuje na to źbło. Bawiłem się w gąszczu - bezbłędnie ustawia na to, co rzeczywiście jest w polu. Przestawiłem sobie FUNC na przełączenie centralnego pola na szerokie i jak coś znienacka wyskoczy to wsiegda gotow.

Generalnie niesporo mi to szło, bo chcąc świadomie wszystko ustawiać to nieco za długo to na razie trwa ale kwestia praktyki. Parę rzeczy mnie wkurza. Np. tryb AF zmienia się przyciskiem i albo mozna to zrobić naciskając go wielokrotnie (ustawienia przeskakują w pętli) albo przytrzymując i kółkiem. A inne ustawienia z kolei (np. tryb pomiaru światła) to juz koniecznie i przyciskiem i kółkiem. Ale moze jest w tym jakieś drugie dno.

Nie wiem (bo jeszcze tak na solidnie tego nie rozgryzałem) ale wydaje mi się, że dołączony z aparatem soft wywołuje RAWy bez jakiejkolwiek mozliwości wpłynięcia użytkownika na ten proces?
 
 
maziek 
Optyczny
zdjęcia robię głową



Pomógł: 22 razy
Posty: 5163
Skąd: Chełm I stolica PRL!
Wysłany: Pon 07 Sty, 2008   

Tu sie sprawa zaczęła, tu ją zakończę.

Dziś otrzymałem przesyłkę kończącą zakup zestawu z D80, jakiego dokonałem 22 listopada ubiegłego roku. To tylko jakieś 46 dni...

Zakupu dokonałem w sklepie internetowym http://www.fotopanorama.pl/ .Przelewu dokonałem właśnie 22 listopada zeszłego roku (to był czwartek). Już 26 listopada odebrałem przesyłkę. Pierwsze zaskoczenie: zapakowane w pudło tekturowe z odzysku, żadnych taśm identyfikacyjnych. Drugie zaskoczenie: brak karty pamięci, niewłaściwy filtr UV (mniejsza średnica), brak plecaka na fakturze.

Wysłałem więc maila, w którym to opisałem. Zero reakcji. W sumie maili od tamtej pory wysłałem kilka, ale w ogóle przestali na nie odpowiadać (zanim przelałem pieniądze, kiedy transakcja była na dogadaniu, komunikacja była świetna, co napisałem maila to zaraz miałem odpowiedź). Kiedy się zorientowałem, że mailem nie da rady, zadzwoniłem i poprosiłem z właścicielem.

Właściciel rozmawiał ze mną trochę jak z namolnym klientem, który najprawdopodobniej kartę sam skubnął i złośliwie kupił sobie za duży obiektyw, żeby filtr 62mm nie pasował. W każym razie nie padło "przepraszam" ani nic z tych rzeczy. Kazano mi odesłać zły filtr, to oni doślą właściwy i kartę. O zmianie faktury (dopisaniu plecaka) to już całkiem po chińsku gadali (choć oni też mają chyba jakąś księgowość, to zdają sobie sprawę, że jak płacę z firmowego konta, to raczej potrzebuję podkładki na tą kasę?).

W międzyczasie doszedłem do wniosku, że plecak jaki nabyłem jest dla mnie nieodpowiedni. Zadzwoniłem jeszcze raz i grzecznie się zapytałem, czy to będzie jakiś problem, jeśli wymienią mi plecak na slingshota. Powiedziano mi, że nie ma problemu, wymienią. Wobec tego zapakowałem plecak, zły filtr, napisałem list i włożyłem do pudełka i dla pewności jeszcze wysłałem maila, że wysyłam paczkę. To było 27 listopada ub.r. Oczywiście, jak możecie się domyślić, kamień w wodę. Zero reakcji. W związku z tym 3 grudnia ub. roku napisałem jeszcze jednego maila, czy doszła przesyłka itd. Nic.

Postanowiłem czekać. Pomyślałem sobie, że zbliża się dzień św. Mikołaja i ogólnie święta i pewnie nie mają czasu, a ja się zaprę i przeprze lepsze.
Oczywiście nie przeparło lepsze i gdzieś tak dwa tygodnie później pękłem i zadzwoniłem. Jestem cholerykiem, ale w kontaktach z otoczeniem zachowuję anielską cierpliwość, miodowym głosem poprosiłem więc z właścicielem i zapytałem jak moja sprawa.

Mojej sprawy jakby nie było. Jaka sprawa? A przysłał nam pan to? (przerwa na konsultację z pracownikiem) - a tak, doszło jakiś czas temu. Ale dlaczego przysłał pan plecak? Jak to wymienić? U nas nie ma możliwości wymiany! (Tu wyjaśniam grzecznie, że pan taki a taki w rozmowie telefonicznej zgodził się na zamianę). Przerwa na konsultację. Wreszcie - naburmuszonym głosem - mój pracownik potraktował pana wyjątkowo pobłażliwie, że się zgodził. POBŁAŻLIWIE. Dobra, para mi poszła uszami ale wytrzymałem. Pytam się kiedy - dziś-jutro wyślemy.

Oczywiście, jak już się domyślacie, guza a nie wysłali. Dzwonię więc tydzień później. Odbiera ten sam sympatyczny pracownik, który mnie tak pobłażliwie potraktował. Właściciela nie ma. Kiedy przyślecie? Wie pan, są zasadnicze trudności, nie możemy jak dotąd sprowadzić slingshota (wiem że to bzdura, w dowolnym sklepie internetowym jest od ręki). Może za dwa tygodnie. Dobra, to ja rezygnuję z tego slingshota. Wyślijcie mi tą cholerną kartę, cholerny filtr i zwróćcie cholerną kasę za piep... plecak i rozejdźmy się w końcu w zgodzie. Nawet faktury nie musicie poprawiać, bo nie ma na niej tego piep... plecaka. Dobrze, tak zrobimy.

Jak się domyślacie (przepraszam, że jestem nudny) następny telefon znów wykonałem ja, to było równo miesiąc po wpłaceniu przeze mnie pieniędzy, 22 grudnia. Odbiera ten sam pobłażliwy pracownik. Super, że pan zadzwonił, ogólnie fajnie że się pan przypomniał. No na prawdę dobrze, bo już o tu, przy panu, skompletujemy paczuszkę. Jaka to miła być karta? (mówię jaka) i filtr? (mówię jaki). Już wkładam do paczuszki. Tylko wie pan, teraz święta, to jeszcze paczka się zagubi, może lepiej poczekać.

Ponieważ paczka do 4 stycznie br. nie dotarła, to ośmieliłem się jeszcze raz naruszyć spokój właściciela i nawet się do niego dodzwoniłem. Po raz pierwszy był w dobrym humorze i powiedział, że chyba właśnie tego dnia poszło listem poleconym wraz z pieniędzmi. Nie zrozumiałem tego o pieniądzach, ale byłem tak szczęśliwy, że machnąłem na to ręką.

Dziś wreszcie - tadam, tadam - przyszła paczka. Jest w środku filtr i nawet 67mm, oraz karta. I jeszcze coś, jakaś paczuszka. W paczuszce (myślę sobie pewnie na przeprosiny dali jakiegoś gifta) - pieniądze. Rozumiecie? Kase mi przesłali listem zamiast zwrócić na konto. Chyba sie pogubiłem w tym wszystkim. Nota bene potrącili mi ze zwróconych pieniędzy 10zł, co stanowi różnicę między ceną filtra UV 62mm a 67mm. Tak więc chłopcy nie są stratni, jakby co. A ja dalej nie mam podkładki na 175 zł z firmowego konta.

W całej tej sprawie ani razu nie padło z ich strony słowo przepraszam, czy choćby cień poczucia winy i chęć naprawy i wynagrodzenia ich ewidentnego błędu. Po tym jak wpłaciłem pieniądze ani razu oni nie skontaktowali się ze mną, ani razu nie odpowiedzieli na maila.

Jakie wnioski?

Nie są złodziejami. To plus.
Są kompletnie niekompetentni - przynajmniej, jak już wpłaci się pieniądze. To minus.

Uwaga techniczna. Największy minus jest za to, że wysyłają przesyłki nie zabezpieczając ich (np firmową taśmą z nadrukiem) przed penetracją po drodze. Zdałem sobie sprawę, że gdyby sie wyparli że nie włożyli karty nie miałbym żadnych szans. A gdyby nie włożyli aparatu (lub ktoś go ukradł)? To wielce istotny szczegół.

Nie polecam tego sklepu.
 
 
Arek 
Redaktor



Pomógł: 289 razy
Posty: 14054
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 07 Sty, 2008   

Ku przestrodze...
 
 
Paweł_G 
Maniak



Pomógł: 6 razy
Posty: 941
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 08 Sty, 2008   

Nie chcę tu spamować ale mam diametralnie przeciwne doświadczenia ze sklepem cyfrowe.pl w którym kupowałem 12 grudnia na raty 70-200 f/4L plus filtr UV plus plecak. Załatwienie wniosku o kredyt poszło jak burza, potem przyszła paczka, okazało się że zamówiony przeze mnie plecak Tarmac Adventure 6 jest strasznie mały, więc zaraz uzgodniłem zwrot i wymianę na torbę Lowepro Nova 4 AW, w międzyczasie uznałem że to trochę za duża torba jak dla mnie i poprosiłem o zmiane na zamówieniu na model Nova 3 AW - zero problemu, jeszcze przed przysłaniem zreflektowałem się że dobrym prezentem dla rodziców byłaby torba na ich aparat więc poprosiłem o dopakowanie takowej - w sumie tuż przed świętami miałem wszystko. Cały czas znakomity kontakt telefoniczny - sami dzwonią i mailowy paczki zapakowane bardzo dokładnie, oklejone taśmą sklepu i takim dodatkowym hologramem na wierzchu. Jestem super zadowolony i wiem już gdzie będe kupował. Posta tego napisałem z uwagi na podobność w "upierdliwości klientów" i by pokazać że są jednak sklepy które potrafą mieć odpowiednie podejście.
Czołem
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Wto 08 Sty, 2008   

Pawel, cyfrowe.pl tak ma, ze klientow serio traktuje :P
 
 
RobertO 
Administrator



Pomógł: 6 razy
Posty: 1151
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Wto 08 Sty, 2008   

Na Wasza prosbe rozszerzamy dzial poswiecony serwisom foto o opinie na temat sklepow foto. na dobry poczatek wrzucilem tam powyzszy post Maziek'a

Zapraszam do wypowiadania sie w rozszerzonym dziale
 
 
maziek 
Optyczny
zdjęcia robię głową



Pomógł: 22 razy
Posty: 5163
Skąd: Chełm I stolica PRL!
Wysłany: Wto 08 Sty, 2008   

Trzeba jeszcze wziąść poprawkę (apropos tego, co Paweł napisał) że klient "osobowy" czyli nie kupujący jako firma tylko jako konsument Ixiński jest u nas ustawowo chroniony, ma te 10 dni na zwrot bez podania przyczyn, może poskarżyć się do Federacji Konsumentów itp. Natomiast firma, czy też osoba prowadząca działalność gospodarczą nie ma takich przywilejów, jest obowiązana dochować należytej staranności itp. (a zakupu dokonaliśmy właśnie jako firma).

Tym niemniej wszystko zależy od człowieka i wielokrotnie jako firma wymienialiśmy lub nawet zwracaliśmy różne towary zakupione przez internet i nigdy nie spotkaliśmy się z tak lekceważącym zachowaniem.
 
 
matush1986
Nowy


Posty: 7
Wysłany: Pią 11 Sty, 2008   

ja wydalem ok8000zl na moj komplet d80 i 3obiektywy w tym 70-300vr. plus filtry i jakos jeszcze zyje.......ups po co to pisze hhahahahahha
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10