Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Obiektyw na koncert (Nikon)
Autor Wiadomość
KRISTOFER 
Nowy


Posty: 5
Wysłany: Czw 16 Lip, 2009   

no i w tym momencie mam lekki dylemat bo mój kolega który zajmuję się fotografowaniem tego typu eventów polecił mi NIKON NIKKORAF-S 18-105 f/3.5-5.6 G VR DX pomimo że on posiada własnie światło 2.8 ale on juz zajmuję się tym że tak powiem bardziej profesjonalnie bo pisałem z nim że chciałbym również używać go do fotografowania też przyrody . Czy myślicie że zdjęcia będą wychodzić "bardzo ciemne" ??Wiadomo że z im większej odległości chciałbym fotografować tym światło powinno być lepsze . Tamron ma małą ogniskową więc może z nim być gorzej fotografią przyrody lub dalszych krajobrazów.Chyba że lepiej kupić Tamrona a osobno NIKKOR z większą ogniskową :) ? sam już nie wiem :) Pozdrawiam
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 16 Lip, 2009   

KRISTOFER, ciemność czy jasność zdjęć nie zależy od „ciemności” obiektywu tylko od czasu naświetlania przy zadanej przysłonie. Ale im większy otwór przysłony (mniejszy f-numerek, np. f/2,8) tym krótsze czasy możesz stosować, co przekłada się na praktyczną możliwość robienia zdjęć w ciemniejszych warunkach.
Co do ogniskowych to Ty musisz zadecydować co potrzebujesz. Tamron 17-50 zdecydowanie nie jest teleobiektywem :) więc do łapania dalszych planów się nie nadaje, ale na koncertach może sprawdzić się lepiej niż coś ciemniejszego. Ale wszystko zależy od tego skąd i co fotografujesz na tych koncertach. Z daleka/bliska?
 
 
KRISTOFER 
Nowy


Posty: 5
Wysłany: Czw 16 Lip, 2009   

Ok dzięki za informacje . Mam rozumieć że zdjęcia z bliższa nie stracą na wyglądzie za bardzo natomiast na te z dalsza będę musiał trochę poczekać aż zakupie lepszy obiektyw.
 
 
Matt 
Uczestnik


Pomógł: 2 razy
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 16 Lip, 2009   

Ostatnio bylem na koncercie w ciemnej piwnicy i powiem ze tandem Canon 30D + sigma 30/1.4 ktora tutaj sie przewija spokojnie daje rade, nawet przy max dziurze. Robilem zdjecia bez lampy, na wysokich ISO i z daleka [ publicznosci ], ale moim zdaniem na mniejsze sceny czy do ujec ogolnych sie to sprawdzi, w sensie ogniskowej. Moze w systemie Nikona jest cos bardziej odpowiedniego, ale z tym autofocusem i jakoscia obrazu raczej spokojnie da sie takie scenki obleciec.

[ przy czym oczywiscie ja nawet tzw. 100% sytuacje zdjeciowe potrafilem sknocic :D ]
 
 
KRISTOFER 
Nowy


Posty: 5
Wysłany: Pią 17 Lip, 2009   

a myslisz że przesłoną 3.5 wyszły by te zdjęcia już beznadziejnie ??
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 17 Lip, 2009   

KRISTOFER, wszystko zależy od sytuacji. Zakładając, że obiektywem 30/1,4 da się robić zdjęcia na pełnej dziurze, to od f/1,4 masz: → f/2 → f/2,8 i jeszcze kawałek do f/3,5 czyli 2,5 EV, czyli gdzieś 6-krotnie dłuższy czas naświetlania, jeśli się nie walnąłem w obliczeniach. Domykając do f/2 i tak masz spory luksus jeśli chodzi o ilość wpuszczanego światła.
Oczywiście przy f/1,4 głębia ostrości jest mała, szczególnie jeśli fotografuje się z bliska. To może być zaleta lub wada. Przy f/3,5 jest większa, kosztem sporo dłuższego czasu.
Jak widzisz nie ma prostej odpowiedzi na pytanie, czy zdjęcia będą beznadziejne. :)
 
 
MasterB 
Maniak



Pomógł: 14 razy
Posty: 864
Wysłany: Pią 17 Lip, 2009   

KRISTOFER,

Zdjęcia prawdopodobnie w ogóle by nie wyszły (bez lampy).
Jeśli do poprawnego naświetlenia potrzebne jest np. 1/30s przy f/1.4, to przy f/3.5 czas wydłuży się do 1/6 sekundy. W tej sytuacji ciężko będzie uzyskać nieporuszone zdjęcie.

ups, widzę że komor mnie ubiegł ;)
 
 
SlawGaw 
Optyczny



Pomógł: 48 razy
Posty: 1886
Wysłany: Pią 17 Lip, 2009   

KRISTOFER, ja na twoim miejscu kupiłbym Tamrona 17-50 2.8 na lasery przyda się bardziej niż jasne 30 czy 50. Lasery to jednak trochę przestrzeni zajmują i szeroki kąt się przyda, 2.8 jest wystarczające aby takie lasery sfotografować. Tamron przyda się także bardziej w normalnej codziennej fotografii niż stałki. Po jakimś czasie nauczysz się więcej i zobaczysz czego akurat tobie brakuje i wtedy może rozejrzysz się za jakimś super jasnym obiektywem.
 
 
MasterB 
Maniak



Pomógł: 14 razy
Posty: 864
Wysłany: Pią 17 Lip, 2009   

KRISTOFER,
Jeśli chcesz się zająć fotografią, to moim zdaniem więcej się nauczysz kupując stałkę taką jak ta sigma 30 f/1.4 niż zooma typu Tami 17-50.
Takim obiektywem obskoczysz większość sytuacji na codzień, a na dodatek nauczysz się myślenia nad kadrem i kompozycją.
Niemniej to tylko moja opinia, pewnie wielu się z nią nie zgodzi :wink:
 
 
Matt 
Uczestnik


Pomógł: 2 razy
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 17 Lip, 2009   

Stalka ma jeszcze ten plus, ze majac opcje zejsc na krotkie czasy naswietlania latwiej zamrozic ruch przy f 1.4 niz 2.8 z dlugim czasem naswietlania. Nikt na scenie nie stoi raczej jak kolek, zawsze jakas mniejsza lub wieksza ekspresja jest [ z wlasnego doswiadczenia scenicznego :D ]. Poza tym nie zawsze mozna lub chce sie dopalac lampa - chocby dla zachowana klimatu przy swietle zastanym. Przy f 1.4 faktycznie glebia ostrosci jest minimalna, nawet majac najlepszy obiektyw ostry przy tej przyslonie, latwo zdjecie zepsuc.
 
 
Jesienny 
Optyczny
Spacerowicz



Pomógł: 22 razy
Posty: 1970
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 17 Lip, 2009   

No dobra, po pierwsze temat ten powinien się nazywać: "Szukam obiektywu do wszystkiego, który czasem posłuży do zrobienia zdjęć na koncertach"

Teraz tak:
- Nikkor AF-S 18-105 f/3.5-5.6 G VR:
Kicik to całkiem zacny. Krajobraz nim zrobisz, Portret jakiś tam zrobisz, koncert jakiś tam zrobisz, pod warunkiem, że odbywa się w dzień. Na wieczorne i klubowe koncerty się po prostu nie nadaje - chyba, że chcesz wywalić zdecydowaną większość zdjęć do kosza i zostawić te kilka, które się przez przypadek udały.

- Tamron 17-50 f/2.8
Zacny obiektyw, stałe światło 2.8. Dobry na podstawowy obiektyw dla bardziej wymagających amatorów. Nie ma super AF-u, ale daje radę. Koncert jak najbardziej: pod warunkiem bliskości sceny - małe kluby, zdjęcia spod barierki - OK (pod warunkiem że barierka bardzo blisko sceny ;) ). No chyba, że to koncert orkiestry symfonicznej, i chcesz mieć całą w kadrze.

A skoro wiadomo powszechnie, że nie ma niczego do wszystkiego to zostają opcje typu:

Sigma 50-150 f/2.8 + Nikkor 18-55 II VR. (a nawet pierwsza tania wersja bez VR) - tylko że to już wydatek rzędu 3000+ PLN co zapewne nie wchodzi w grę. Zastanów się czy tak bardzo zależy Ci na tych koncertach, bo jak rozumiem nie będziesz ich robił dla kogoś tylko do domowej "szuflady".
 
 
KRISTOFER 
Nowy


Posty: 5
Wysłany: Wto 21 Lip, 2009   

Ok czyli widzę że większość przekonuje mnie do Tamrona i pewnie na taki się zdecyduję - dokupię do tego lampe SB 600 .
 
 
Matt 
Uczestnik


Pomógł: 2 razy
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 22 Lip, 2009   

Lampa na niektore koncerty to sredni pomysl. "Zaprzyjazniony" zespol ma gitarzyste ktory jak widzi blyskajacy flash to tylko mysli jak pozniej albo i od razu fotografowi przysolic. Trzeba uwazac :)
 
 
jarecki_jg 
Rozmowny
Jarecki


Pomógł: 3 razy
Posty: 205
Skąd: Jeżów Sudecki
Wysłany: Sro 22 Lip, 2009   

Jak bedzie blisko to Nikkor Af-S 35/1.8 jak dalej Sigma 50-150/2.8 lub 70-200/2.8. Oba teleobiektywy maja HSM w nikonie i fajnie, szybko pracują, przy czym silnik AF'a z 70-200 jest zauważalnie szybszy.

Ja koncerty w pomieszczeniach obskakuje naprzemiennie Sigmą 18-50/2.8 i AF-S 35/1.8 jak da się bliżej podejśc, a na plenerowe przewaznie zakładam 70-200 + monopod i mam problem z głowy jak mam akredytacje to Sigma 18-50/2.8 załatwia mi sprawe.

Lampy błyskowej na koncertach nie używam. Koncert ma miec swój klimat, wiec do tele statyw lub monopod ISO 1000 i wio.

Jak mam akredytacje i mozna wejsc na scene stosuję 10-20 (o ile nie ma za dużej ciemnicy) oraz 35/1.8.
Ostatnio zmieniony przez Wujek_Pstrykacz Czw 23 Lip, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lupo57 
Optyczny
wiem że nic nie wiem



Pomógł: 18 razy
Posty: 1523
Skąd: Milanówek
Wysłany: Sro 22 Lip, 2009   

jarecki_jg napisał/a:
Sigmą 18-50/1.8


a jest taki obiektyw :razz: :wink: :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 10