Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: goltar
Wto 14 Lip, 2009
JAKI OBIEKTYW NA ŚLUBY? (z małym budżetem)
Autor Wiadomość
adziohiciek 
Bywalec


Posty: 116
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Wto 28 Lip, 2009   

Cytat:
Ja używam od f/2, czasem do druku nawet. Na f/2,8 jest ostry, a nie używalny. Nie porównujmy tego obiektywu do eLek tylko uwzględniajmy cenę.


A jak z AF w tym egzemplarzu? Bo mój to loteria... strasznie lubi się mylić, już wiele razy mnie zawiódł... właśnie w granicach f2-2.8
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






darekk 
Rozmowny


Pomógł: 2 razy
Posty: 392
Wysłany: Wto 28 Lip, 2009   

Monastor napisał/a:
as..., no ba, wyglądasz wtedy jak profesjonalista :)
Do tego wielka lampa (albo kilka), D3x, jakaś uprząż do tego i fajny zestaw :P

Zastanów się. Kamerzyści i fotografowie wciąż sobie przeszkadzają wchodząc w kadr. Z takim szkłem nie trzeba nawet wchodzić do kościoła. Same plusy :)


Przy takim szkle nie trzeba też mieć pozwolenia z Kurii na fotografowanie w Kościele, bo po co. Dokładnie, same plusy.
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 30 Lip, 2009   

Cytat:
A jak z AF w tym egzemplarzu? Bo mój to loteria... strasznie lubi się mylić, już wiele razy mnie zawiódł... właśnie w granicach f2-2.8


No wiadomo, że błędy AF najbardziej są widoczne na małych przysłonach. Jak jest ciemno to myszkuje trochę ale za te pieniądze nie narzekam. No i oczywiście sporo zależy od body - z 40D jest celniej w ciemnym niż było na 400D.

Ja tam uważam, że jak ktoś foci za pieniądze to powinien mieć coś lepszego ale jak mimo wszystko ktoś chce startować w ślubach na totalnym minimum...
 
 
B o g d a n 
Optyczny
obserwator


Pomógł: 125 razy
Posty: 3421
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 30 Lip, 2009   

komor napisał/a:
No wiadomo, że błędy AF najbardziej są widoczne na małych przysłonach.
Z tego co wiem, zależy to tylko od warunków oświetlenia kadru oraz od tego jaka jest maksumalna "dziura" dla obiektywu. Np. dla szkła o jasności f/2,8 AF trudniej ustawia ostrość, niż dla szkła o f/4. Z mej wiedzy wynika, że jednoobiektywowy aparat małoobrazkowy zawsze ustawia parametry ekspozycji i AF na maksymalnym otworze przysłony jaki daje mu do "dyspozycji" obiektyw.

komor napisał/a:
40D jest celniej w ciemnym niż było na 400D
Bo aparat 40D ma wszystkie 9 pól krzyżowych, a np. 400D tylko środkowy)
 
 
Sejthan 
Bywalec
Mhroczny



Posty: 167
Skąd: Tychy
Wysłany: Czw 30 Lip, 2009   

B o g d a n napisał/a:

komor napisał/a:
40D jest celniej w ciemnym niż było na 400D
Bo aparat 40D ma wszystkie 9 pól krzyżowych, a np. 400D tylko środkowy)

Dzięki tej wiedzy zrezygnowałem z AF na bocznych punktach i szybko przekadrowuję kiedy potrzeba.

W portretach Sigma spisuje się świetnie jak na obecne użytkowanie, więc nie mam powodów do narzekań. Jak na ślubach zobaczę za czas jakiś :)
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 31 Lip, 2009   

B o g d a n napisał/a:
komor napisał/a:
No wiadomo, że błędy AF najbardziej są widoczne na małych przysłonach.


Z tego co wiem, zależy to tylko od warunków oświetlenia kadru oraz od tego jaka jest maksumalna "dziura" dla obiektywu.


Bogdan, ale rozmawiamy o plastikowcu 50/1,8 który u kolegi adziohicieka zawodzi go na przysłonach f/2–2,8. Ja odpisałem, że oczywiste jest, że błędy AF są najbardziej widoczne na dużych otworach, mając na myśli konkretny obiektyw, a nie, że wszystkie jasne działają gorzej niż te ciemne. Po prostu GO jest na tyle mała, że widać błędy AF (lub nasze własne, np. wahnięcie ciała). Kiedy się przymknie to GO rośnie i ewentualne błędy ustawienia ostrości są w dużym stopniu ukryte w GO.

B o g d a n napisał/a:
Np. dla szkła o jasności f/2,8 AF trudniej ustawia ostrość, niż dla szkła o f/4.

Wręcz przeciwnie - im ciemniejszy obiektyw tym gorsze warunki pracy ma układ AF ze względu na mniejszą ilość światła. Ale wydawać się może, że na zdjęciach z f/4 jest lepiej niż na f/2,8 ze względu na GO, o czym pisałem wcześniej. Jak jest ciemno to szkło jasne ma szansę lepiej sobie poradzić niż ciemne. Natomiast mały otwór (duży f-number) ukrywa błędy w zwiększonej głębi ostrości.

B o g d a n napisał/a:
Z mej wiedzy wynika, że jednoobiektywowy aparat małoobrazkowy zawsze ustawia parametry ekspozycji i AF na maksymalnym otworze przysłony jaki daje mu do "dyspozycji" obiektyw.


Tak jest we współczesnych systemach, chyba że podepniesz sobie stary manualny obiektyw, np. M42. :)

B o g d a n napisał/a:
komor napisał/a:
40D jest celniej w ciemnym niż było na 400D
Bo aparat 40D ma wszystkie 9 pól krzyżowych, a np. 400D tylko środkowy)


Ja używam tylko środkowego i w 40D działa on lepiej niż w 400D. Zresztą z tego co zauważyłem boczne punkty w 40D nie są tak sprawne jak środkowy. Nie chce mi się zaglądać do specyfikacji, ale środkowy ma chyba podwójną czułość, nie?
Ostatnio zmieniony przez komor Pią 31 Lip, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
nazgul 
Entuzjasta
Leń



Posty: 514
Skąd: 127.0.0.1 Warszawa
Wysłany: Pią 31 Lip, 2009   

komor napisał/a:
Zresztą z tego co zauważyłem boczne punkty w 40D nie są tak sprawne jak środkowy. Nie chce mi się zaglądać do specyfikacji, ale środkowy ma chyba podwójną czułość, nie?


Mam dokładnie to samo w D90. Jak kadruję na gotowo i ostrze na punkt na brzegu kadru wychodzi mi mydełko :( No ale ja mam tylko jeden krzyżowy, w centrum...
 
 
adziohiciek 
Bywalec


Posty: 116
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Pią 31 Lip, 2009   

Mój 50 1.8 w biały dzień w dobrych warunkach potrafi ustawić ostrość przed czyli FF..że np. przy portrecie na f/2 cała twarz jest poza go ;/ druga próba i jest ok. ale kiedy robi się szybką fotkę to niestety można się później zawieść.
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 31 Lip, 2009   

adziohiciek napisał/a:
ale kiedy robi się szybką fotkę to niestety można się później zawieść.


Dlatego kto poszukuje niezawodności ten musi płacić :)
Ja używam AF w trybie AI-SERVO i zawsze podostrzam ze dwa razy, oczywiście jak jest czas. Ale żeby cała twarz była poza głębią to już ewidentne nietrafienie. Może masz po prostu niedopasowany lub gorszy egzemplarz. W tym plastikowcu jest to możliwe, nie?
 
 
B o g d a n 
Optyczny
obserwator


Pomógł: 125 razy
Posty: 3421
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 31 Lip, 2009   

komor napisał/a:
Bogdan, ale rozmawiamy o plastikowcu 50/1,8 który u kolegi adziohicieka zawodzi go na przysłonach f/2–2,8.
Komor, nie ma znaczenia jakich przysłon używasz, dla samego mylenia się AF. AF działa tak samo dla każdej ustawionej przysłony i zawsze na pełnej dziurze. W tym wypadku obiektyw otwiera się do 50mm/1,8. Dlatego dzieje się tak jak pisze:
adziohiciek napisał/a:
Mój 50 1.8 w biały dzień w dobrych warunkach potrafi ustawić ostrość przed czyli FF..że np. przy portrecie na f/2 cała twarz jest poza go

Oczywiście w trakcie wykonania zdjęcia przysłona się domyka, do ustawionej w aparacie i gdy GO jest większa, mniej widać pomyłkę AF. Ale zasada mylenia się ktwi w tym samym, czyli, że AF widzi obraz poprzez maksymalnie otwarty obiektyw, czyli z bardzo małą GO.

Wiadomo jest, że szkłem o f/1,8 zrobisz zdjęcie z AF tam gdzie dla innego szkła o f/4 go nie wykonasz. Wiadomo tylko, że systemy AF najlepiej działają dla szkieł o mniejszej dziurze względnej, czyli dla f/5,6, czy f/4. Z tych względów producenci dają np. czujniki środkowe o podwyższonej czułości, wspomagającej pracę AF dla szkieł o maksymalnej dziurze f/2,8.
Powtarzam, AF działa dla danego obiektywu, zawsze na takiej samej, maksymalnie otwartej przysłonie, niezależnie co ustawia fotograf.

Mam nadzieję, ze w tej kwestii się zgadzamy?
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 31 Lip, 2009   

B o g d a n napisał/a:
Komor, nie ma znaczenia jakich przysłon używasz, dla samego mylenia się AF. AF działa tak samo dla każdej ustawionej przysłony i zawsze na pełnej dziurze.


Dokładnie to właśnie napisałem. :) Ale ustawiona przysłona ma znaczenie dla efektu końcowego w postaci zdjęcia, w kontekście pracy AF. Przy 50 mm f/2 głębia ostrości ma 2-3 cm, więc jeśli AF się pomyli choć trochę to może być to widoczne. Przy f/2,8 GO ma 4 cm, więc łatwiej ukryć (lub nie zauważyć) błędu AF. Przy f/4 to już prawie 6 cm ostrości.

B o g d a n napisał/a:
Wiadomo tylko, że systemy AF najlepiej działają dla szkieł o mniejszej dziurze względnej, czyli dla f/5,6, czy f/4. Z tych względów producenci dają np. czujniki środkowe o podwyższonej czułości, wspomagającej pracę AF dla szkieł o maksymalnej dziurze f/2,8.


Z tym się nie zgadzam właśnie! Zasada jest taka, że im więcej światła tym lepiej dla AF. Ciemniejsze szkła gorzej pracują z AF a nie lepiej, stąd np. po dołożeniu telekonwertera x2 przestaje działać AF, kiedy światło obiektywu spadnie do f/8.
A dodatkowe czujniki są właśnie dla jasnych szkieł, wedle mojej wiedzy, kiedy dodatkowa ilość światła pozwala na precyzyjniejszą pracę.

B o g d a n napisał/a:
Powtarzam, AF działa dla danego obiektywu, zawsze na takiej samej, maksymalnie otwartej przysłonie, niezależnie co ustawia fotograf.

Mam nadzieję, ze w tej kwestii się zgadzamy?


Tak! :)
 
 
Nikoś 
Nowy
I love Nikon



Posty: 14
Skąd: niedaleko 3-miasta
Wysłany: Sob 05 Gru, 2009   

Amadeus napisał/a:
A co do fotografów z mniej zasobną torbą znam kilku i robią świetne foty, heh
Nie tak dawno rozmawiałem z fotografem ślubnym na plenerze z wypaśną trobą (D700 + 14-24f2.8 + 24-70f2.8 + 70-200f2.8 + lampa SB900 taki miał zestaw przy sobie) na kółku ustawiony program, włączona seria z lampą na wprost. Na moje pytanie po co mu seria w scenie statycznej odpowiedział, że musi mieć pewność, iż zdjęcie mu wyjdzie poprawnie naświetlone i będzie ostre. Język stanął mi kołkiem w gardle w milczeniu rozstaliśmy się.


Heh, podobno właśnie D700 ma kłopoty z seryjnym AF :wink: http://www.optyczne.pl/81...dsumowanie.html więc nie dziwota że potem ogląda je i myśli sobie: -"ojej tyle mi nie wyszło zdjęć w tych seriach", a jakby spróbował na pojedynczym to może paradoksalnie miałby więcej celnych fotek....
 
 
s1nn3r 
Nowy


Posty: 16
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010   

Sigma 20mm F1.8 & Tamron 17-50 F2.8 - Auto Focus Sound Compare :razz:
http://www.youtube.com/watch?v=ly8Q7eJTU70
 
 
grzegorzdz72 
Bywalec


Posty: 126
Wysłany: Wto 17 Maj, 2011   Jaki szkła do D90 na śluby ?

Witam !!!
Chciałbym powoli zająć się fotografią ślubną. Na początku może jako drugi fotograf. Obecnie posiadam Nikona D90
z kitowym obiektywem 18-105 VR oraz stałkę 50mm f1.8 D. Mam również nieograniczony dostęp do korpusu D50 z kitem 18-55,55-200
oraz lampy SB800. Co będę jeszcze na początku potrzebował ? Budżet, raczej skromny, około 2,5-3 tysiące złotych.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
 
 
MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 17 Maj, 2011   

Szukać na forum się nie chce?
Jest baaardzo długi wątek o foto ślubnym. Nie musi być konkretnie o jakimś D90. Optyka to optyka, tam poczytaj co i dlaczego jest potrzebne. Jak przeczytasz to będziesz wiedział jaki typ optyki nadaje się najbardziej na takie imprezy i co jeszcze jest tam potrzebne.
Pocieszę - na początek taki aparat jak masz wystarczy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,6 sekundy. Zapytań do SQL: 15