Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
i wizjer
i detale w wizjerze...
i LCD które przy dużej ilości światła zaczyna być nieczytelne
całkiem spora ilosc detali które mogą skutecznie zniechęcić.
Co nie zmienia sytuacji że da się a jakość obrazka jest obłędna.
[ Dodano: Sob 06 Lis, 2010 21:11 ]
hydra napisał/a:
Więc zobacz to, 52 lustrzanki w akcji :
kompletnie nie zrozumiałeś o czym piszę
ale fajny klip
[ Dodano: Sob 06 Lis, 2010 21:14 ]
Żeby nie było - nie jestem przeciwnikiem tego typu urządzeń (sam cały czas rozważam zakup canona 5dmk2, ale na razie nie widzę możliwości zwrotu finansowego), ale ich toporność i brak dobrego wizjera BW jak dla mnei przekreśla możliwosci dłuższej pracy
Bo jeśli nie ma takowych filmów to może jednak lustrzankom, a tym bardziej takim jak 60D daleko do pokrewieństwa z profesjonalnym sprzętem filmowym
Co nie zmienia faktu, że głębia ostrości, proporcje kadru i optyka odpowiada profesjonalnej kamerze filmowej 35mm. Dzięki temu wielu amatorów może się uczyć tanio "patrzenia formatem" kamery filmowej 35mm. Dzięki temu wiele teledysków, reklam o niższym budżecie może wyglądać znacznie bardziej podobnie do tych, które kiedyś mogły realizować tylko wytwórnie filmowe z nieograniczonym budżetem i profesjonalnym kamerami filmowymi.
Co nie zmienia faktu, że głębia ostrości, proporcje kadru i optyka odpowiada profesjonalnej kamerze filmowej 35mm.
No ale chyba raczej nie w 60D o który pytałem. Przecież tam nie ma pełnej klatki.
A odnosząc się do kręcenia 5D Dr House'a. To tylko serial kręcony w pomieszczeniach. Ponadto wystarczy spojrzeć na zdjęcie przedstawiające użyty sprzęt. Myślę, że to co jest przyczepione do body 5D jest więcej warte niż sam korpus. Wątpię by ktoś z amatorów przyczepił coś podobnego do swojej 60D i tak samo wątpię by któryś z profesjonalistów kupił 60D do kręcenia filmów.
Ponadto cytuję: "Filmowiec narzekał trochę na trudność ostrzenia, lecz zaznaczał jednoczesność, iż filmowe obiektywy są już w produkcji, więc wyostrzanie będzie bardziej komfortowy."
No proszę i profesjonalista miał kłopoty z ostrzeniem przy filmowaniu 5D. A przecież ktoś tu radził że wystarczy przysłona f/16 i wysokie ISO, Ciekawe dlaczego profesjonalista nie skorzystał z tej prostej rady. Może tak jak ja uważał, że nie jest zbyt trafiona...
No ale chyba raczej nie w 60D o który pytałem. Przecież tam nie ma pełnej klatki.
Dokładnie w 60D. APS-C jest bardzo zbliżone formatem do filmowego formatu Super 35, który jest szerszy od normalnego filmu, kosztem miejsca na ścieżkę dźwiękową. Pełna klatka jest znacznie większa od tradycyjnej klatki filmowej i daje mniejszą GO.
http://en.wikipedia.org/wiki/Super_35
felis napisał/a:
Myślę, że to co jest przyczepione do body 5D jest więcej warte niż sam korpus. Wątpię by ktoś z amatorów przyczepił coś podobnego do swojej 60D i tak samo wątpię by któryś z profesjonalistów kupił 60D do kręcenia filmów.
Przyczepiają nawet do tańszych sprzętów, bo nawet z pełnym rigiem, DSLR-y są znacząco tańsze od najtańszej kamery oferującej podobną jakość obrazu. Te kamery oczywiście też nie oferują AF-a, tak przy okazji.
felis napisał/a:
Ponadto cytuję: "Filmowiec narzekał trochę na trudność ostrzenia, lecz zaznaczał jednoczesność, iż filmowe obiektywy są już w produkcji, więc wyostrzanie będzie bardziej komfortowy."
No proszę i profesjonalista miał kłopoty z ostrzeniem przy filmowaniu 5D. A przecież ktoś tu radził że wystarczy przysłona f/16 i wysokie ISO, Ciekawe dlaczego profesjonalista nie skorzystał z tej prostej rady. Może tak jak ja uważał, że nie jest zbyt trafiona...
Miał problemy, o których mówił fafniak (też profesjonalny operator BTW) - obiektywy AF mają zbyt mały skok pierścienia ostrości i nie są przystosowane do follow focusa, więc są mniej wygodne od obiektywów filmowych.
felis napisał/a:
A przecież ktoś tu radził że wystarczy przysłona f/16 i wysokie ISO, Ciekawe dlaczego profesjonalista nie skorzystał z tej prostej rady. Może tak jak ja uważał, że nie jest zbyt trafiona...
Bo to była rada, dla wychowanego na małpie, "tatusia-filmowca".
W skrócie Jaad Ci wyjaśnił. Taśma 35mm przesuwa się inaczej niż film w aparacie małoobrazkowym, więc właśnie matryca aps-c daje pod względem głębi ostrości (czy jak wolisz plastyki) obraz podobny do tego, który oglądasz w kinie. W kamerach filmowych na taśmę 35mm również nie ma autofokusa, więc ktoś kto chce w domowym zaciszu ponaśladować ujęcia "filmowe" może bez wielkich nakładów to robić. I nie musi od razu być Quentinem Tarantino.
brak dobrego wizjera BW jak dla mnei przekreśla możliwosci dłuższej pracy
Ale chodzi o to, że ilość detali z ekranu o rozdzielczości VGA jest za mała, czy o zmęczenie oczu dłuższym gapieniem się w kolorowy wysokokontrastowy obraz?
Co nie zmienia faktu, że głębia ostrości, proporcje kadru i optyka odpowiada profesjonalnej kamerze filmowej 35mm. Dzięki temu wielu amatorów może się uczyć tanio "patrzenia formatem" kamery filmowej 35mm. Dzięki temu wiele teledysków, reklam o niższym budżecie może wyglądać znacznie bardziej podobnie do tych, które kiedyś mogły realizować tylko wytwórnie filmowe z nieograniczonym budżetem i profesjonalnym kamerami filmowymi.
Zgadzam się w 100 procentach. Rośnie nam nowe pokolenie filmowców, niekoniecznie po szkołach filmowych, ale samouków obdarzonych talentem. W przyszłości to oni będą robić filmy i może Polskie kino stanie się bardziej atrakcyjne - przynajmniej wizualnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10