Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
hijax_pl, dzięki za szybką odpowiedź od rana jedziesz ostro, czyli wzorowy pracownik, może jakaś premia
hijax_pl napisał/a:
paul80 napisał/a:
Czy wyrównywanie kanałów to dokładny balans bieli niezależnie od źródła światła?
Zasadniczo tak. Przypadki szczególne to np scena oświetlona reflektorami niebieskim i czerwonym
czyli mowa o levelsach i wyrównywaniu RGB do clipingu? , czy każde zdjęcie tego wymaga aby uzyskać maksymalną jakość zdjęcia?
hijax_pl napisał/a:
A dlaczego biały nie jest OK? Bo często może być przepalony w jednym z kanałów, czego Ty nie będziesz widział, a algorytm WB dostanie (o ile nie zgłosi błędu) błędne dane.
dlaczego miałbym nie wiedzieć w raw a w aparcie na custom WB mam histogram, to chyba będzie widać przepalenie?
hijax_pl napisał/a:
paul80 napisał/a:
- jak to jest w tym balansem bieli na zdjęciach nawet w raw, szukamy no właśnie czego szukamy:
Temperatury głównego iluminanta.
paul80 napisał/a:
dlaczego miałbym nie wiedzieć w raw a w aparcie na custom WB mam histogram, to chyba będzie widać przepalenie?
Histogramy są generowane w aparacie z plików JPEG. Nawet jak wybrałeś zapis tylko RAW...
nie o to chodzi, ustawiając WB custom i pomiar np. na papier fotograficzny, przecież na histogramie widać czy kanał jest przepalony a w raw sam wybieram ten biały np. z białka oka. Pisze to w kontekście bo napisałeś, że nawet poprawnie naświetlony biały do WB, będzie gorszy od nie do końca szarej ścianie na zdjęciu, przepalenie kanału to jedno a co w przypadku braku przepaleń kanału.
Jeśli mierzysz aparatem wg wzorca i ten wzorzec zajmuje cały kadr to aparat nie powinien go przepalić czyli wszytako powinno być w porządku. Częściej przy takiej nastawie brakuje światła niż jest nadmiar.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9