Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Kompakt cyfrowy, trudny wybór, jakieś sugestie ?
Autor Wiadomość
Andrzej.M.
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Sty, 2014   

komor napisał/a:
to spore uproszczenie.

Uproszczenie zrobiło się po wyjęciu z kontekstu. :razz:

seba840 napisał/a:
do lustrzanki za 5 tysi

Tyle że lustrzanki za ok. 2000 Pentaxa są na tej samej matrycy - K-30 i K500 i ten obraz w nich jest bardzo do K-5 zbliżony. Korpusy również mają solidne.
I całkiem solidne budżetowe stałoogniskowe obiektywy. W tej samej cenie co konkurencja - przepraszam - co nikon , canon ma stałkę o ok.300zł tańszą ale sporo optycznie słabszą. Coś za coś. Jak to wygląda? Można stwierdzić jedno - o ile "stałki" Nikona i Pentaxa przystają do twierdzenia o lepszości od zooma zwłaszcza kitowego , o tyle Canonowski tani obiektyw - zupełnie do tego twierdzenia nie pasuje - wszak przy przysłonach 5,6-11 - zoomy kitowe też radzą sobie nie gorzej.

Pentax 50_1,8.JPG
Rozdzielczość Pentax DA SMC 50mm 1,8
Plik ściągnięto 4006 raz(y) 47,32 KB

Nikkor50_1,8.JPG
Rozdzielczość Nikkor AF-S 50mm1,8
Plik ściągnięto 4006 raz(y) 54,65 KB

Canon 50_1,8.JPG
Rozdzielczość Canon 50mm 1,8 II
Plik ściągnięto 4006 raz(y) 53,67 KB

 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Wto 07 Sty, 2014   

I teraz mi powiedzcie, co kolega seba840 z tego zrozumiał?
Canona podałem jako przykład drastycznie postępującej progresji cenowej.
seba840, jak już wspomniałem wcześniej, o obiektywy będziesz się martwił potem, o ile wybierzesz lustrzankę.
Niestety uniwersalny początkowy zestaw Pentaxa czyli K-500 z obiektywem 18-135mm to wydatek od 3200zł więc takich rozwiązań nie proponuję tylko ze względu na budżet. Poniżej tego modelu raczej dziś nie warto szukać.
 
 
Andrzej.M.
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Sty, 2014   

Wojmistrz napisał/a:
Canona podałem jako przykład drastycznie postępującej progresji cenowej.

Tego się domyśliłem... :wink:
Może się okazać że kolega wybierze Olympus PEN E-PM2 - który jak na format czujnika i rozmiary jest całkiem przyjemną perspektywą, a daje pewne możliwości rozwoju. To oczywiście jeśli zajrzy na kiedyś mu podsuwaną stronę DxO. :cool:
 
 
seba840 
Początkujący


Posty: 47
Wysłany: Wto 07 Sty, 2014   

AndrzejM.Makuch szczerze Ci powiem że z tego postu z wykresami to nic nie skumałem, oprócz tego gdzie są wyżej kropki i niżej :mrgreen:

Wojmistrz napisał/a:
Zupełnie inny obiektyw - stałoogniskowy, czasami nazywany artystycznym. Fotografowie zazwyczaj używają obiektywów stałoogniskowych (nie zmiennoogniskowych "zoomów") ze względu na dużo wyższą jakość obrazu i lepszą możliwość kontroli ostrzenia. Często również w tego typu obiektywach nie korzystają z auto fokusa. W klasie amatorskiej/budżetowej jest to już bardzo dobre szkło.


Czyli w takim obiektywie stałoogniskowym nie ma czegoś takiego jak przybliżenie ? jest stały obraz tylko można zmieniać parametry światłosiły tak? Czytałem w słowniku to pojęcie ale jest ono krótkie i ogólnikowe.
Tylko taki obiektyw do nikona, nikkor 50mm/1,8f jest o 200 zeta droższy niż canon(569zł), Bo takie obiektywy pasują tylko do danej marki tak ? canon-canon , nikkor-nikon czy bywają wyjątki ?


AndrzejM.Makuch napisał/a:
Może się okazać że kolega wybierze Olympus PEN E-PM2 - który jak na format czujnika i rozmiary jest całkiem przyjemną perspektywą, a daje pewne możliwości rozwoju. To oczywiście jeśli zajrzy na kiedyś mu podsuwaną stronę DxO. :cool:


A wiesz właściwie również miałem wymienić tego olka E-PM2 vs nex-5r.
Na DxO oczywiście zaglądam i porównuje "punkciki" to tylko e-pm2 vs nex-5r to olek tylko wygrywa w kategorii low light iso.
Również wymieniłem taką opcję bezlusterkowaca ze względu na lepsze foto od kompakta a mniejszy gabaryt od lustra :)


A za rozmycie tła w lustrzankach odpowiada tylko obiektyw czy to jeszcze dodatkowo funkcja aparatu ?
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Wto 07 Sty, 2014   

seba840 napisał/a:
Czyli w takim obiektywie stałoogniskowym nie ma czegoś takiego jak przybliżenie ? jest stały obraz tylko można zmieniać parametry światłosiły tak?
Jak sama nazwa wskazuje, ogniskowa jest stała - czyli niezmienna. Można w nich precyzyjniej regulować ostrość, oraz zmieniać (jak już napisałeś) przysłonę.
Łopatologicznie: czym mniejsza dziurka przez jaką wchodzi światło, tym większa jest długość tego co uznajemy za ostre. Dlatego czym mocniej możemy go otworzyć, tym bardziej skracamy tę długość. Np fotografując na w pełni otwartej przysłonie jasnym obiektywem można zrobić efekt, że tylko zakres oka będzie ostry, a nos i uszy już rozmyte. Oczywiście to tylko przykład zastosowania jasnych obiektywów.

seba840 napisał/a:
A za rozmycie tła w lustrzankach odpowiada tylko obiektyw czy to jeszcze dodatkowo funkcja aparatu ?
Za to co nazywasz rozmyciem czyli głębię ostrości (GO) odpowiada tylko przysłona, ale wizualne dodatkowo wielkość matrycy.
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 08 Sty, 2014   

seba840 napisał/a:
Tylko taki obiektyw do nikona, nikkor 50mm/1,8f jest o 200 zeta droższy niż canon(569zł)

To akurat dość specyficzny przypadek, bo Canon 50/1.8 to wyjątkowo plastikowy i tani sprzęt (choć nieźle obrazujący), natomiast odpowiednik Nikona jest lepiej zbudowany, podobnie jak obiektywy 50/1.8 innych firm za wyjątkiem właśnie Canona.

seba840 napisał/a:
Bo takie obiektywy pasują tylko do danej marki tak ? canon-canon , nikkor-nikon czy bywają wyjątki ?

Obiektywy mają mocowania (bagnety), pasujące do konkretnego systemu. I tak: Canon produkuje obiektywy tylko do swojego systemu (mocowania Canon EF, EF-S), Nikon produkuje do swojego (Nikon F), Pentax do swojego (Pentax K), a lustrzanki i SLT Sony mają mocowanie odziedziczone po Minolcie (obecnie zwane Sony A). Natomiast producenci niezależni (Sigma, Tamron, Tokina, …) produkują obiektywy z różnymi mocowaniami, ale zawsze dany egzemplarz pasuje tylko do jednego systemu. Czyli dany obiektyw np. Tamrona możesz kupić z mocowaniem Canona albo Nikona czy Sony. Pominąłem powyżej w ogóle inne mocowania niż tradycyjne lustrzankowe, bo obecnie są jeszcze bezlusterkowe Sony NEX (mocowanie Sony E), Mikro Cztery Trzecie, Samsung NX i jeszcze parę innych.
 
 
Andrzej.M.
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Sty, 2014   

seba840 napisał/a:
gdzie są wyżej kropki i niżej

Im wyżej tym lepiej - to rak w skrócie... :lol:
seba840 napisał/a:
za rozmycie tła w lustrzankach odpowiada tylko obiektyw

Dwa czynniki - wartość przysłony w obiektywie oraz wielkość matrycy. Im większa matryca tym bardziej rozmyty obraz przy tej samej przysłonie. Im mniejsza wartość przysłony tym większe rozmycie. Są obiektywy o specjalnej konstrukcji (specjalne portretowe oraz T&S ), które umożliwiają inne sposoby rozmycia. Jest aparat (Pentax k-3) który daje możliwość zastosowania lekkiego rozmycia drganiami matrycy w celu wyeliminowania efektu mory. Te trzy przypadki - to raczej ciekawostki o których w temacie dla porządku wspomniałem.
komor napisał/a:
Obiektywy mają mocowania (bagnety), pasujące do konkretnego systemu.

Do powyższego wywodu można dodać jedynie że są jeszcze obiektywy z mocowaniem M42x1 (gwintem) dające się montować za pośrednictwem redukcji do każdego z tych systemów, chociaż nie z każdym będą jednakowo dobrze współpracować. Oczywiście są to w większości obiektywy manualne. Pracujące niegdyś w takich systemach jak Praktica, Zenit czy Pentax.
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 08 Sty, 2014   

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Dwa czynniki - wartość przysłony w obiektywie oraz wielkość matrycy. Im większa matryca tym bardziej rozmyty obraz przy tej samej przysłonie.

Andrzeju, to jest uproszczenie, które prowadzi do nieporozumień. Jeśli pozostawimy kadr, odległość ostrzenia, przysłonę, no i obiektyw bez zmian, a wymienimy tylko „plecy”, czyli matrycę, to rozmycie będzie takie samo, a zmieni się jedynie ilość zarejestrowanego kadru – im mniejsza matryca, tym mniejszy kadr (mniejsze kąty widzenia). Ale zawartość zarejestrowanego obrazu będzie taka sama, w tej części wspólnej, dla której rejestrują obydwa rozmiary matrycy.

Prawdą, że na większej matrycy uzyskamy większe rozmycie, będzie tylko wtedy, kiedy poza wymianą „pleców” zmienimy też odległość przedmiotową, żeby uzyskać te same kąty widzenia (choć inną perspektywę), lub zmienimy obiektyw na taką ogniskową, żeby uzyskać ten sam kadr, tę samą perspektywę, te same kąty widzenia.
 
 
seba840 
Początkujący


Posty: 47
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014   

wczoraj się przymierzałem do zakupu po wizycie w media/euro/saturn i już praktycznie chciałem wziąć nikona d3200 ale żonie się odmieniło i zaczęła marudzić że za duży :sad: i ona bardziej się skłania ku modelowi np Canon Eos M (ale ten coś ma problem z AF) ale niby wystarczy wgrać nowy soft i af szybciej działa, lub nex 3n, panas gf5/gf6 Może uda mi się ją przekonać jeszcze ale jeszcze w razie czego to z takiej hybrydy na jaki model zwrócić najlepiej uwagę ? :)
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014   

seba840 napisał/a:
Canon Eos M (ale ten coś ma problem z AF) ale niby wystarczy wgrać nowy soft i af szybciej działa,
Tak, były problemy z firmware. Po zmianie firmware działa całkiem skutecznie i szybko. Inna sprawa, że jesli to powiedzieli ci w sklepie, znaczy, że mają zaszłości magazynowe. Jeśli był wyprodukowany (data na kartonie) od lipca 2013, to ma już nowy firmware. Sama wymiana też, jest dziecinnie prosta. Umieszczasz plik z internetu na karcie, a w menu firmware klikasz na aktualizuj. Inna sprawa czy warto ładować się w nowy system z tak małą ilością szkieł systemowych? Oczywiście jest dostępny adapter do EF ale to koszt około 500zł.
A tak abstrahując co do kobiet i Nikonów serii D3000, w ostatnim tygodniu dwie moje koleżanki pochwaliły mi się, że dostały lustrzanki pod choinkę, potem się okazywało, że właśnie Nikony D3200 z 18-55 :mrgreen:
 
 
seba840 
Początkujący


Posty: 47
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014   

Wojmistrz napisał/a:

A tak abstrahując co do kobiet i Nikonów serii D3000, w ostatnim tygodniu dwie moje koleżanki pochwaliły mi się, że dostały lustrzanki pod choinkę, potem się okazywało, że właśnie Nikony D3200 z 18-55 :mrgreen:

no tak ale jak mówią darowanemu koniowi w zęby się nie patrzy :lol: taki prezent to też bym chciał :roll:
Wojmistrz napisał/a:
Inna sprawa czy warto ładować się w nowy system z tak małą ilością szkieł systemowych? Oczywiście jest dostępny adapter do EF ale to koszt około 500zł.
no właśnie nie ma za dużo i tak samo jest z sony nex do nich za dużo szkieł też nie ma. W euro powiedzieli mi że z tym problemu nie ma np w panasoniku fg5,fg6 bo pasują nawet od olympusa ale z kolei matryca mniejsza. Ale z drugiej strony patrząc czy takiemu amatorowi jak ja potrzeba dużo obiektywów ?

Ale jako aparat ten canon eos M jest dobry ? bo w porównaniu do nex sony ma metalową obudowę a nie plastikową. I powiedzieli również jest jest lepszy od nex-3 a trochę gorszy od nex-5 no i cena nie jest wysoka a obraz niby porównywalny do lustra canona d700 coś tam mają wspólnego/podobnego :wink:

albo jeszcze panas gx1, samsung nx300

[ Dodano: Pon 13 Sty, 2014 22:12 ]
a do canona eosa M można podłączyć inną lampę mniejszą niż ta duża co jest w zestawie? a w tej cenie eosa M to jak na jego tle wygląda samsung nx1100 (cena identyczna)?

A jak w ogóle się firma samsunga sprawuje w kwestii aparatów ? a mianowicie NX i czy byłoby warto dołożyć do nx 2000 bądź nx 300.
Na optycznych z testów to mi się wydaje że ten samsung nx300 lepiej robi zdjęcia niż sony nex5r
 
 
fotolamer 
Nowy


Posty: 5
Wysłany: Wto 21 Sty, 2014   

seba840 napisał/a:
W euro powiedzieli mi że z tym problemu nie ma np w panasoniku fg5,fg6 bo pasują nawet od olympusa ale z kolei matryca mniejsza.


Ja usłyszałem to samo (jakaś standardowa informacja nr 3?). Tylko, że Panasonic ma stabilizację w obiektywach, a Olympus w korpusie aparatu. Ergo, biorąc obiektyw Olympusa do Panasonica pozbywamy się chyba stabilizacji? W Euro usłyszałem "aż tak się Panu ręce trzęsą?";)

Pozdrawiam.
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Wto 21 Sty, 2014   

Panasonic i Olympus produkują w systemie mikro cztery trzecie (m4/3, m43, mft i wiele innych nazw). To system adoptowany, ze stworzonego niegdyś przez Kodaka z Olympusem 4/3. Jako, że te firmy robią swoje bezlustrekowce od kilku lat oraz to, że można adoptować obiektywy Olympusa ze starszego systemu 4/3 przy pomocy adaptera za 150zł to raczej ich wypowiedź o braku problemu z aparatami Lumix GF5/GF6 jest prawdziwa.
Gdyby polityka Canona była lepsza i np dodawał za darmo w aktualnej cenie adapter EF-EOS M, to oferta była by sensowna. Niestety kupując już i tak drogi aparat, płacenie 600zł za adapter raczej mija się z celem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 14