Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Sklep którego nie polecam: Jabbafoto
Autor Wiadomość
apo 
Nowy


Posty: 3
Wysłany: Wto 22 Gru, 2009   Sklep którego nie polecam: Jabbafoto

Miła obsługa do czasu zakupu, przy reklamacji rażące zaniedbanie klienta.

Zakupiłem u nich obiektyw falcon 85 / 1.4. Po dwóch miesiącach zaczęła zacinać się w nim przesłona. Chciałem go odesłać na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, właściciel twierdził, że nie mogę... Mam e-maile jakby ktoś chciał poczytać.


W końcu po dyskusji został wysłany na ich koszt i... CISZA. Odebrali 3 albo 4 listopada.

Chyba po miesiącu z braku informacji od sklepu sam zacząłem dzwonić. Najpierw tłumaczyli się, że serwis nie odesłał, sprawdzą i oddzwonią. CISZA. Ponowny telefon i dalej jest w serwisie - serwis ma przeprowadzkę. CISZA.

Zadzwoniłem 11 grudnia, w końcu zaproponowano mi, że wyślą nowy obiektyw (zmieniłem system, więc poprosiłem o inne mocowanie). Wysyłka miała być w sobotę 12 grudnia.

W tym samym złożyłem zamówienie w innym miejscu. Zwykła paczka - niepriorytetowa - dotarła do mnie 15 grudnia.

17 grudnia pisze do Jabbafoto z pytaniem, gdzie jest mój obiektyw. Cisza.

Dzwoniłem dziś (tj 22 grudnia) i usłyszałem, że nie dadzą rady, bo mają gorączkę świąteczną czyt. mamy cie w dupie, bo już u nas kupiłeś, a inni frajerzy jeszcze nie. Przynajmniej ja to tak odebrałem.


Właściwie ten obiektyw jest mi już niepotrzebny, ale postanowiłem ostrzec innych. Szkoda nerwów.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Wto 22 Gru, 2009   

Ja bym bardzo chetnie sie zapoznal z trescia maila, ktory otrzymales.
 
 
apo 
Nowy


Posty: 3
Wysłany: Wto 22 Gru, 2009   

Ja:
Cytat:

Witam,

2009-05-19 zakupiłem u państwa obiektyw Faclon 85/1.4 ED Pentax.
Faktura VAT xxx/2009 do paragonu PA xxx/2009.
Przez ostatnie kilka dni w obiektywnie zacina się przesłona.
Niezależnie od ustawień pozostaje na pełnym otworze.
Problem w występuje w trybie A oraz przy ustawieniach manualnych. W
załączniku zdjęcia ukazujące wadę ukrytą.


W związku z powyższym na podstawie Ustawy o szczególnych warunkach
sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27
lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176) zgłaszam niezgodność towaru z
umową.

Proszę o informacje jakie dodatkowe dokumenty załaczyć do
przesyłki.


Jabbafoto:

Cytat:
Witam!
W podanym przypadku nie ma zastosowania przepis o niezgodności towaru z umową. Oczywiście może Pan reklamować towar w ramach gwarancji. Proszę o odesłanie reklamowanego towaru do naszej firmy. Do wysyłki proszę załączyć dowód zakupu (może być kopia), krótki opis usterki oraz Pańskie dane kontaktowe (adres, telefon).
Pozdrawiam


Ja:
Cytat:
Witam,
Po konsultacji z prawnikiem stwierdzam, że nie może Pan pozbawić mnie praw konsumenckich a tym bardziej wyłączyć ich w tym przypadku - wzorcowym przykładzie niezgodności towaru z umową.

Przesyłka zostanie wysłana kurierem w poniedziałek. Oczekuje również na zwrotu kosztów związanych z dostarczeniem towaru do państwa firmy.

Art. 4. Art. 8. pk 1.



Jabbafoto:

Cytat:

Witam!
Niezgodność towaru z umową ma miejsce jeśli istniała ona w momencie wydania towaru. Usterka o której Pan pisze powstała w trakcie użytkowania sprzętu a więc podlega pod naprawę gwarancyjną.
Jeśli chodzi o wysyłkę to proszę obiektyw przesłać kurierem Siódemka, na nasz koszt


Jeżeli chcesz dostać kopie na e-maila to pw. W załączniku były jeszcze zdjęcia obiektywu.
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Wto 22 Gru, 2009   

Dziekuje, tyle mi wystarczy. Oczywiscie jest to niezgodnosc towaru z umowa. Postepujesz slusznie.
 
 
apo 
Nowy


Posty: 3
Wysłany: Wto 22 Gru, 2009   

Dziękuje za opinie. Też tak uważam. Żałuje, że takie sprawy muszę poruszać publicznie. Nie mniej w efekcie mojego postu w dyskusje na innym forum zaangażował się sprzedawca. Liczę na rozwiązanie sprawy. Pozdrawiam i Wesołych Świąt!
 
 
Misek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Gru, 2009   

No dobra, ale co mi daje skorzystanie z praw konsumenta jeśli towar jest na gwarancji?? No bo z tego co zrozumiałem to powinno być tak że:
1. Ty odsyłasz
2. Sklep przyjmuje, wysyła nowy towar

A w obecnej sytuacji jest tak:
1. Wysyłasz
2. Przyjmuje, ale odsyła do serwisu
3. Obaj czekacie na serwis aż naprawią i dlatego to tyle trwa.

Ewentualnie sprzedawca ma nadzieje że zapomnisz i nic z obiektywem nie robi.
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 22 Gru, 2009   

Misek, daje tyle że generalnie to prawa konsumenta masz przez 2 lata od zakupu, a z gwarancją często jest tylko 1 rok.
 
 
ghost 
Optyczny
związkowiec :)



Pomógł: 69 razy
Posty: 3214
Skąd: Silesia
Wysłany: Sro 23 Gru, 2009   

poza tym odpowiedzialność sprzedawcy pozwala ci zażądać wymiany na nowy egzemplarz, a gwarancja afair dopiero po nieudanych (3?) naprawach .
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Sro 23 Gru, 2009   

Skorzystanie z gwarancji wyklucza pozniejsze dochodzenie roszczen z tytulu niezgodnosci z umowa. Ten drugi sposob jest o tyle korzystny dla konsumenta, ze w przeciagu 6 miesiecy to sprzedawca musi udowodnic, iz towar w momencie wydanie byl zgodny z umowa.
Ja bym w kazdym razie zadal wymiany na nowy, a nie naprawiania.
ghost, to zalezy od tego co uzna gwarant, od jego widzimisie.
 
 
Tutejszyn 
Optyczny


Pomógł: 54 razy
Posty: 2954
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sro 23 Gru, 2009   

MC napisał/a:
...Ten drugi sposob jest o tyle korzystny dla konsumenta, ze w przeciagu 6 miesiecy to sprzedawca musi udowodnic, iz towar w momencie wydanie byl zgodny z umowa....

Tylko jak to zrobić w przypadku obiektywu? Czasem ustawodawca narzuca na przedsiebiorcę obowiązki, które są... nie wiem jakich uzyć słów, bo zaraz zaczynam się gotować. Wszyscy mają komplet praw, tylko nie przedsiębioraca. Temat rzeka.. szkoda słów :(
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 23 Gru, 2009   

Tutejszyn napisał/a:
Tylko jak to zrobić w przypadku obiektywu?


Tak samo jak w przypadku długopisu, pralki czy samochodu - co za różnica?
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Sro 23 Gru, 2009   

Nie ma przymusu bycia przedsiebiorca :twisted:
Jest cos takiego jak ryzyko handlowe.
A w przypadku obiektywu jest bardzo prosto. Jesli sprzedawca uwaza, iz nie powinien ponosic odpowiedzialnosci z tytulu w/w ustawy, to niech zwroci sie do bieglego o wydanie opinii. Moze akurat sie okazac, ze obiektyw spadl, zostal rozebrany przez "niefachowca" itp.
A konsument ma okreslone prawa dlatego, ze jest z zalozenia podmiotem slabszym. I ja sie z tym calkowicie zgadzam.
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 23 Gru, 2009   

MC napisał/a:
A konsument ma okreslone prawa dlatego, ze jest z zalozenia podmiotem slabszym.


Dokadnie tak.
 
 
Tutejszyn 
Optyczny


Pomógł: 54 razy
Posty: 2954
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sro 23 Gru, 2009   

MC napisał/a:
Nie ma przymusu bycia przedsiebiorca :twisted:
Jest cos takiego jak ryzyko handlowe.
A w przypadku obiektywu jest bardzo prosto....

Klienci i handlowcy żyją w symbiozie. Nie da się też żyć bez ściśle określonych zasad postępowania w spornych sytuacjach. Jednak to czy w przypadku obiektywu jest prosto... Powinno być prosto, jednak jak to w życiu. Nawali jeden element układanki i już prosto nie jest. Nie usprawiedliwiam handlowców, ani nie narzekam na klientów. Po prostu wiem jak trudno utrzymać się na powierzchni. Smród na forum zostanie, choć (tego nie wiem) wina sprzedawcy wcale nie musi być taka, jak to może wydawać się niezadowolonemu klientowi.
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Sro 23 Gru, 2009   

Mi sie nie podoba przede wszystkim to, ze przedsiebiorca usiluje pozbawiac konsumenta jego podstawowych przywilejow wynikajacych z prawa powszechnego.
Zrobie taki przyklad. Jakies poltora miesiaca temu kupilem telefon. Wieczorem zaczal sie resetowac (w sklepie dzialal bez zarzutu). Zanioslem tam, gdzie kupilem. Sprzedawca wskazal mi adres serwisu pewnej duzej finskiej firmy :razz: Powiedzialem mu, ze wiem gdzie serwis sie znajduje, ale ja nie chce dochodzic roszczen z tytulu gwarancji, lecz niezgodnosci towaru z umowa. Wiesz co zrobil? Skinal glowa, powiedzial, ze nie ma takiego samego egzemplarza. Zaproponowal, ze albo zwroci mi pieniadze albo wymieni na inny model (z uwzglednieniem roznicy w cenie w jedna badz druga strone) lub da mi jakis uzywany do czasu otrzymania interesujacego mnie modelu. Wybralem ostatnia opcje. Trzy dni pozniej odebralem kolejny egzemplarz, tym razem sprawny.
Wniosek? Wiem, ze na tego sprzedawce moge liczyc jesli cos sie stanie.

W przypadku opisywanym tutaj - nie. I takie sklepy omijam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10