Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
kufel : nigdy nic nie dorabiam na programach. Światło było zastane. O tej porze roku i o tej godzinie słońce świeci mniej więcej z tyłu zawodników i jest dość nisko. Jest myślę na tyle "daleko" z tyłu, że nawet jeżeli świeci lekko z prawej to odblaski pojawiają się tak jakby słońce świeciło z tyłu. Prócz tego trybuna z tyłu rzuca cień przez co jest wrażenie, że idealnie z tyłu na torze słońca nie ma - ono jest z tym, że nieco wyżej i pada dopiero na wysokości, na której są zawodnicy. Tak wiem - opisałem to bardzo niezrozumiale, ale inaczej chyba się nie da.
Przyznam szczerze że nie kontrolowalem przysłony aparat miałem w trybie P-wypadli zzazakrętu i ledwo co zdażyłem złapac ich w kadr,jak Twoim zdaniem powinienem to zrobić?prosze o porade na przyszłość.
Są dwa wyjścia.
1) Chcesz pokazać zawodnika zamrożonego na tle poruszonego tła - panoramowanie. Jeżeli panoramowanie to stosunkowo długi czas - trudno mi powiedzieć dokładnie jaki np. 1/50 s i wtedy dobierasz tak ISO i przysłonę, żeby zdjęcie było odpowiedniej jasności.
Przy takim słońcu i czasie typu 1/50 s zapewne ISO będzie niskie a niewykluczone, że jeżeli nadal będzie za jasno to właśnie F będzie np. 8 albo 10.
2) Chcesz zamrozić cały obraz. Wtedy krótki czas np. 1/500 czy 1/1000. F jak najmniejsze na tyle na ile pozwala szkło np. 2.8 albo 4. Będzie stosunkowo mała głębia ostrości wtedy.
Fotografuj na Av najlepiej ustawiając powiedzmy +1/3 Ev. Przy względnie stabilnych warunkach to M chyba i tak najlepiej.
Przy takich warunkach jak na 14. wolałbym stanowczo na M, bo jak w tle raz jest jasno (dalszy plan, woda) a raz ciemno (krzaki) to światłomierz może dawać bardzo zmienne wskazania, szczególnie jeśli pomiar będzie dokonany zanim zawodnik na rowerze będzie w odpowiednim miejscu kadru.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15