Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
152. To w takim razie jeszcze jedno zdjęcie pociągu relacji Warszawa Wschodnia - Przemyśl Główny przy zmienionej trasie. Z wczoraj. Czekałem na niego pół godziny, bo się łaskawiec spóźniał . Lekko przerobione, dla "klymatu"
ophiuchus, a z Zamościa to PKP IC zrobiło kolejowe za***ie - idiotyczna decyzja o likwidowaniu pociągów o trakcji spalinowej odcięła Twoje miasto od reszty kraju... Ale za to z drugiej strony miasta są Bortatycze... No i LHS - tam warto pokombinować
hajhet, pamiątka po tym pociągu będzie świetna. Podoba mi się
Oggy, ponoć są plany przywrócenia ruchu osobowego do Krakowa i Wrocławia w ciągu najbliższych miesięcy. Czytałem coś o marcu 2011. Zobaczymy jak to będzie po wyborach. Natomiast LHS mam po drugiej stronie miasta, codziennie w drodze do pracy przejeżdżam nad torowiskiem. Muszę tylko wyczaić kiedy jeżdżą jakieś składy i się zebrać w sobie Szkoda też, że PKP pozbyło się stacji Zamość - Północ
Oggy, linia 71 przez bodajże 7 lat też była wyłączona z ruchu pasażerskiego. W 2007 pojechał pierwszy skład: diesel SU42+1 wagon, tylko z Rzeszowa do Kolbuszowej, czyli jakieś 29km, w grudniu 2009 puścili szynobus i w/w skład do Tarnobrzega i Stalowej Woli Rozwadowa. Problemem było to, że duża, bardzo duża część infrastruktury była zrujnowana, urządzenia srk rozkradzione, dworce zdemolowane itd. Vmax na linii wynosił 30 km/h. Całe szczęście podnieśli do 70, a w planach jest jeszcze więcej. Mam nadzieję, że to się PKPowi opłaci, bo gruntownie odnowili dworzec w moim Głogowie, ostatnio, a wcześniej porobili jeszcze przystanki na trasie
Powracając do tematu umierającej prawdziwej trakcji spalinowej (bo plastikowe szynobusy które bez przerwy się psują są dla mnie mało ciekawe i "nieprawdziwe"), w Poznaniu póki co z ruchem lokomotyw SU45 nie jest źle. W planie pozostaje jedna para osobowych do Krzyża (przynajmniej powinna, wszak zmienił się rozkład i jutro się okaże czy jeszcze diesel jeździ na tym składzie), dodatkowo wskutek rozpadających się szynobusów SA132 w ostatnich dniach często pojawiał się dodatkowy skład wagonowy na linii do Wolsztyna, jedna SU45 jest także rezerwą dla parowozu dla tej linii. Jedna SU45 1-2 razy w tygodniu odbywa służbę z pociągiem towarowym Poznań Franowo-Czarnków. Zniknął natomiast niestety łącznik do pociągu iR "Mazowsze" relacji Gorzów Wielkopolski-Warszawa, który między Gorzowem i Poznaniem prowadzony był SU45.
159. Jeden ze składów osobowych udało mi się uwiecznić - SU45-089 z Zakładu Przewozów Regionalnych w Poznaniu (Lokomotywownia Krzyż) na czele pociągu 78143 do Krzyża oczekuje na odjazd z poznańskiego dworca.
Ciekawostką odnośnie tego składu jest to, że cała jego trasa poprowadzona jest "pod drutem". Mimo to nie opłaca się na ten kurs wystawiać innego taboru - lokomotyw elektrycznych Przewozy Regionalne już nie mają, natomiast dzierżawa od PKP Cargo jest kosmicznie droga. Także poczciwe "kible", czyli jednostki EN57 na to połączenie się nie nadają, gdyż ze względu na frekwencję pociąg musiałby być zestawiony z 3-4 zestawów - a ten byłby tak prądożerny, że bardziej się opłaca wystawić diesla...
Dodatkową ciekawostką są same wagony. W Poznaniu zaszedł ostatnio renesans kilka lat temu masowo wycofywanych i ciętych na złom piętrowych zestawów serii Bhp - do Poznania ściągnięto z Chojnic kilka sztuk takich zestawów - 4 czterosekcyjne oraz 1 dwusekcyjny, które podczepione pod SU45 przypominają czasy eksploatacji lokalnych linii kolejowych w latach 90-tych...
Oggy, ja tylko ogromnie żałuję, że składy z wagonami Bhp nigdy nie były "puszczane" na trasie Warszawa - Skierniewice. To co się wyrabiało i teraz wyrabia w pociągach na tym odcinku woła o pomstę do nieba W czasie remontu tunelu średnicowego obiecywano, że po jego zakończeniu będą tamtędy jeździły nowe, piętrowe składy bodajże Bombardiera. Jak skończyli to się okazało, że wykonawca bezmyślnie podniósł torowisko i te wagony nie będą mogły wjechać - idiotyzm na maxa
160. Przypadkiem trafiłem na to zdjęcie szperając sobie na dysku... Oświetlony promieniami powoli zachodzącego słońca parowóz Ol49-69 z nadzwyczajnym pociągiem pospiesznym pędem wjeżdża na stację w Szreniawie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16