Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Mini studio 3.5x4.5m - budżet 3500-4000zł
Autor Wiadomość
decasq 
Nowy


Posty: 8
Wysłany: Sob 31 Lip, 2010   Mini studio 3.5x4.5m - budżet 3500-4000zł

Witam.
Urzadzam male studio (3.5x4.5m.) w którym fotografowane bedzie obuwie męskie i damskie. Budżet 3500-4000zł
Apartat Canon 50D + 60mm f/2.8 EF-S Macro USM.

W przyszłym tygodniu zamierzam kupić sprzęt oświetleniowy, po kilku konsultacjach złożyłem takli zestaw jednak chciałbym się upewnic czy zda to egzamin, czy lepiej coś zmienić:
3x quantuum r+300 digital - 2100zł
2x softbox Profi Bowens 60x90 - 200zł
1x softbox Profi Bowens 80x120 - 150zł
2x statyw W-806 - 150zł
żuraw oświetleniowy boom 450cm - 300zł
photofix terea z 3 odb - 179zł
zewnętrzny pulpit sterujacy - 200zł
(zastanawiam sie jeszcze nad systemem mocowania tła)

Buty ustawione będą centralnie na stole obrotowym o srednicy 75cm, biały matowy blat (druga strona biała odblaskowa)
Zdjęć będę pstrykał sporo bo także do prezentacji 3d, gdzie produkt obracany jest na stoliku co ustalona liczbę stopni (przewiduje co 10stopni więc 36 zdjęc dla pelnego obrotu). Zamierzonym efektem uzyskanie prezentacji buta na czystym białym tle.

Jeśli ktoś wie czy dla moich potrzeb coś w tym zestawie należałoby jednak zmienić to prośba o pomoc.

pozdrawiam
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Nie 01 Sie, 2010   

Powinno być ok na początek, choć osobiście celowałbym w lampy ze znacznie wyższej półki - stabilność kolorystyczna będzie w Twoim przypadku kluczowa dla efektywnej pracy.
 
 
decasq 
Nowy


Posty: 8
Wysłany: Pon 02 Sie, 2010   

z chęcią wziąłbym z wyższej półki ale budżet raczej nie pozwala, wtedy nie miałbym na pozostałe wyposażenie, chyba, że się myle?
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 02 Sie, 2010   

Skoro obszar roboczy niewielki to może zbudować studio na speedlightach a nie lampach studyjnych? Są trochę droższe niż te Quantuumy ale za to stabilność kolorystyczna większa.
jaad75, a możesz coś więcej o tej niestabilności napisać? Chodzi Ci o słabą powtarzalność, zmiany wraz ze starzeniem się sprzętu czy też zmiany temperatury w zależności od mocy błysku?
Jeśli to ostatnie, to najtańszym sposobem na zapewnienie w miarę przyzwoitego odwzorowania kolorów jest użycie polecanego nieraz Colorcheckera Passport, który po ustawieniu mocy lamp można na chwilę wsadzić w kadr. Nie jest to drogie rozwiązanie, biorąc pod uwagę pozostałe koszty. Więcej na ten temat m.in. w tym wątku: Prawidłowy balans bieli? i w paru innych miejscach na tym forum.
 
 
dr11 
Optyczny


Pomógł: 54 razy
Posty: 3810
Wysłany: Pon 02 Sie, 2010   

Z tym Passportem to komor ma niegłupi pomysł. Oprócz prawidłowej bieli będzie możliwa wierna reprodukcja kolorów produktów.
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pon 02 Sie, 2010   

komor napisał/a:
jaad75, a możesz coś więcej o tej niestabilności napisać? Chodzi Ci o słabą powtarzalność, zmiany wraz ze starzeniem się sprzętu czy też zmiany temperatury w zależności od mocy błysku?
Wszystko na raz... Ale zwłaszcza o pierwsze. :smile:
 
 
decasq 
Nowy


Posty: 8
Wysłany: Pon 02 Sie, 2010   

dziekuje za uwagi,
czyli zaczynać z tym co miałem w zestawie i w przyszłości jak będe miał na lepsze lampy to wtedy już kupić coś z wyższej półki czy jednak lepiej teraz poszukać jakiegoś alternatywnego rozwiązania, np. te speedlighty lub może coś innego?
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 02 Sie, 2010   

Niech mnie Jaad naprostuje, ale jak patrzę na specyfikację tych R+300 Digital to one o wiele silniejsze od Speedlightów nie są. Może kupiwszy dwie sztuki budżetowej 430EX II (po tysiaku za sztukę) do użycia z parasolkami i ewentualnie niewielkimi softboxami - dadzą radę, a kwestia kolorystyki będzie załatwiona na poziomie na pewno wystarczającym.
Takie lampki, po dokupieniu kostki synchro PC można tanio wyzwolić kablem PC, albo dokupić tanie radio za 300-400 zł i cześć. Wypasionym rozwiązaniem byłyby dwie lampki 580EX II, których liczba przewodnia jest już na tyle wysoka, że wystarczy na pewno. Ale to już koszt 2x1500 zł.

Ciekawe na ile stabilne są manualne speedlighty promowane przez Strobista, czyli LumoPro LP160 w porównaniu do markowych Canonów/Nikonów/…. Cenę mają w końcu dużo niższą, ale skoro pozbawione są całej automatyki TTL to palnik może nie jest jakiś najgorszego sortu? :roll:
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 02 Sie, 2010   

komor napisał/a:
Niech mnie Jaad naprostuje, ale jak patrzę na specyfikację tych R+300 Digital to one o wiele silniejsze od Speedlightów nie są.

A ktoś zna wzór na przeliczenie J na LP? ;)

Chyba najprościej można coś stwierdzić poprzez porównanie energii zmagazynowanej w kondensatorze speedlighta. Tyle, że pamiętajmy, że oba typy lamp inaczej pracują oraz jakie pole trzeba oświetlić i czym będzie prościej ;)

Moje doświadczenia są takie, że lampy juz 100Ws są w zupełności wystarczające aby w niewielkim pomieszczeniu modelować światło przy światłe zastanym.
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pon 02 Sie, 2010   

komor napisał/a:
Niech mnie Jaad naprostuje, ale jak patrzę na specyfikację tych R+300 Digital to one o wiele silniejsze od Speedlightów nie są.
Dają niemal dokładnie 2EV światła więcej od 580EX, czyli mniej więcej 3EV więcej niż 430EX... Jak dla mnie, to są o wiele silniejsze... :smile: Poza tym, stabliność kolorystyczna speedlightów nie jest najlepsza - im mniejsza moc, tym mniej czerwonego w widmie...
 
 
dr11 
Optyczny


Pomógł: 54 razy
Posty: 3810
Wysłany: Pon 02 Sie, 2010   

jaad75 napisał/a:
stabliność kolorystyczna speedlightów nie jest najlepsza
To by się zgadzało. Mimo, że niby informacja o sile błysku jest przekazywana przez ETTLII do body w celu korekcji WB, czasem nie działa to na tyle precyzyjnie, żeby "biel stała się jeszcze bielsza".
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 03 Sie, 2010   

jaad75 napisał/a:
Poza tym, stabliność kolorystyczna speedlightów nie jest najlepsza - im mniejsza moc, tym mniej czerwonego w widmie...

No ale tym razem miałem na myśli stabilność w sensie powtarzalności. Skoro tanie studyjne strzelają jak chcą, to powracam do koncepcji: 2 x speedlight, po ustawieniu wymaganej mocy robimy pierwszą fotkę z Colorcheckerem i potem lecimy serię dalszych fotek, nie bojąc się o zmiany kolorystyczne. Co Ty na to?
Oczywiście o żadnym przekazywaniu temperatury przez TTL nie ma w tym przypadku mowy, bo wyzwalamy radiem lub kablem PC.
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Wto 03 Sie, 2010   

Owszem, speedlighty będą dawać bardziej powtarzalny błysk niż najtańsze studyjne, a mocy też nie powinno braknąć, przy tej wielkości softboksach i obiektach - problem może (choć nie musi) pojawić się przy następnych zleceniach, gdzie obiekty będą miały być np. większe, bądź wygaszenie dłuższe...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10