Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Wto 04 Sty, 2011 Zastosowanie róznego rodzaju lamp błysk w amatorskim studiu.
Witam.
Chciałem zapytać, Was ludzi na pewno bardziej doświadczonych ode mnie, czy jest sens stosowanie różnego rodzaju lamp błyskowych w studiu.
Mianowice chodzi o to, ze posiadam lampę błyskowa Nissin Di866. Dostałem w prezencie tani zestaw do oświetlenia (statyw + parasolka). Cały zestaw lampa + statyw wykorzystywałem jakiś czas i teraz chciałem rozbudować to o drugie źródło światła.
I teraz moje pytanie.
Co lepiej dokupić ? Drugi taki sam zestaw tylko z inna lampą błyskową czy może lepiej zakupić jakąś studyjna lampę błyskową oraz softbox?
Do tego chciałem zakupić kostkę synchro do aparatu (Nikon D5000) i jedną lampę wyzwalać po złączu PC a drugą jako slave.
Jest sens mieszać ? Nie ukrywam, że zestaw z lampą studyjną mi się bardziej podoba. Tylko nie wiem czy tak można Wydaje mi się, że to nie ma większej różnicy bo obie lampy to lamy błyskowe więc temp barwowa chyba taka sama. Ale chciałbym się upewnić przed wydaniem pieniędzy.
No i czy lepiej mieć np 2x parasolkę czy można parasolkę + softbox ?
Temperatury błysku będą prawie na pewno różne, czasy błysku będą na pewno różne - czy to Ci będzie przeszkadzać, zależy wyłacznie od tego, co chcesz fotografować. Generalnie zestawianie róznych lamp ze soba jest powszechną praktyką, ważny przy wyborze lampy jest typ mocowania (KH ma dedykowane akcesoria, więc to raczej średni wybór), sposób działania (speedlighty działają inaczej niz większość studyjnych, co ma znaczenie w fotografi szybko poruszających się obiektów), czy wreszcie energie błysku i możliwość ich regulacji.
szklarek napisał/a:
No i czy lepiej mieć np 2x parasolkę czy można parasolkę + softbox ?
Miałem na myśli to, że jednym źródłem światła będzie moja lampa aparatowa Nissin a drugim lampa studyjna.
jaad75 napisał/a:
Temperatury błysku będą prawie na pewno różne, czasy błysku będą na pewno różne - czy to Ci będzie przeszkadzać, zależy wyłacznie od tego, co chcesz fotografować.
Myślałem głownie o portrecie i ewentualnie jakiejś fotografii małych przedmiotów.
jaad75 napisał/a:
Generalnie zestawianie róznych lamp ze soba jest powszechną praktyką, ważny przy wyborze lampy jest typ mocowania (KH ma dedykowane akcesoria, więc to raczej średni wybór)
Czyli lampa studyjna CY100MR będzie lepszym rozwiązaniem ?
Softbox da Ci lepsze efekty, parasolka jest tansza I bardziej mobilna. Na poczatek ja bym kupil flashe, sa zdecydowanie bardziej mobilne I uniwersalne (ale slabsze)
Miałem na myśli to, że jednym źródłem światła będzie moja lampa aparatowa Nissin a drugim lampa studyjna.
Spokojnie możesz mieszać - miej tylko na względzie różnice w energii obu lamp. Może się okazać, że trudno będzie Ci uzyskać kontrasty.
szklarek napisał/a:
Myślałem głownie o portrecie i ewentualnie jakiejś fotografii małych przedmiotów.
Poczytaj zatem o świetle kluczowym i wypełniającym Oraz innymi dodatkowymi
szklarek napisał/a:
Czyli lampa studyjna CY100MR będzie lepszym rozwiązaniem ?
To takie samo dedykowane rozwiązanie co KH100MR. jaad75owi chodziło o lampy z jakimś standardowym mocowaniem, do której można dokupić modyfikatory różnych producentów...
Softbox da Ci lepsze efekty, parasolka jest tansza I bardziej mobilna. Na poczatek ja bym kupil flashe, sa zdecydowanie bardziej mobilne I uniwersalne (ale slabsze)
Wolalbym jednak poskladac zestaw bazujacy na lampach studyjnych.
hijax_pl napisał/a:
To takie samo dedykowane rozwiązanie co KH100MR. jaad75owi chodziło o lampy z jakimś standardowym mocowaniem, do której można dokupić modyfikatory różnych producentów...
W takim razie mozesz zaproponowac jakis zestaw ? Moge na to przeznaczyc nie wiecej niz 500 zl.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10