Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
mam już 40d i dwie eLki ale jakość zdjęć powaliła mnie nakolana w negatywnym tego słowa znaczeniu, po prostu MYDŁO! Przesiadka z 30 na 40 nie powiodła się, co jest przyczyną takiego zachowania się sprzętu, zdjęcia z lampą wbudowaną z 70-200 2.8 L są do przyjęcia nawet na f/2.8 bez lampy porażka chć po domknięciu czasem się cos trafi, z 24-105 f/4 LIS to juz kompletna porażka nie wiem co o tym sądzić chć z lampateż w sumie są w miare ok ale bez to albo mydło albo brak trafienia, dlategopilnie poszukuję instrukcji może trzeba pogrzebać w ustawieniach.
Hehe... Miałem takie same wrażenia z sesji z 40D. Ukłoniłem sie wtedy mojemu staremu 20D. Z poważnych rzeczy, 40D góruje nad nim tylko lepszą pracą na wyższych czułościach. Spokojnie pracujesz na zakresie 1000-1600 ISO i jakość zdjęć na tym nie cierpi.
co w takim razie robić, kolesie z CB są zauroczeni 40d , twierdzą że przesiadka z 20d, 30d na 40d to dobry wybór i praca z tym aparatem to tylko przyjemność, której ja nie czuję.
Nie pracuj w systemie Neutral. Moje wrażenia są takie, że tam masz wyostrzanie ustawione na zupełne 0. Możesz je regulować w skali od 0 do 7. Ustaw jakieś 4-5, JPGi będą wyglądać znacznie ostrzej.
MM też pisał, że w sensie jakości zdjęć różnica pomiędzy 20D a 40D była żadna. Moje zdanie jest podobnie. Ale mówię to na podstawie jednego popołudnia z 40D i wykonaniu
kilkudziesięciu JPGów. Jak pobawię się RAWami wtedy coś powiem więcej.
Z innych subiektywnych wrażeń, to miodność pracy na 40D jest nikła w porównaniu z D200. W tym ostatnim, jak zrobisz zdjęcie, to ono jest dobre, wygląda dobrze na wyświetlaczu i nic nie musisz poprawiać. W 40D raz po raz musisz korygować o 1/3-2/3 EV, patrzysz i nie jesteś pewien - jest dobrze, czy nie jest. Z czasem pewnie nabiera
się doświadczenia i się wie, co w jakiej sytuacji i jak korygować. Pytanie jest tylko takie
dlaczego w D200 tego nie trzeba robić.
Szczególnie zawiodłem się na wyświetlaczu 40D. Jest on znacznie większy niż u 20D i D200, ale pokazuje kolory jak jakość hmmm... dziwnie. Zdjęcia lepiej wyglądają na malutkim LCD 20D, o D200 nie wspominając. A od wyświetlacza D300 dzieli przepaść.
W trakcie sesji używałem samych szkieł z USM (10-22, 1.4/50 i 70-300 IS) i nie odczułem
żadnego wyższego komfortu pracy AF w stosunku do 20D.
Lustro kłapie ciszej, ale z takim dziwnym głuchym odgłosem.
LiveView nawet nie użyłem. Nie czułem potrzeby. Gadżet.
A tak na poważnie, wiem że taka fotka za dużo nie mówi. Ale w skali 1:1 szumy wyglądają na naprawdę dobrze trzymane na wodzy. Więcej w teście 40D, który u nas już niebawem.
Postaramy się o dużo rzetelniejsze i bardziej szczegółowe podejście do tematu niż konkurencyjne serwisy i obiecujemy nie wypisywać głupot o tym, że standardem jest obecnie 12 MPix, więc 10 MPix to mało. Tym bardziej, że jeśli ktoś choć raz zrobił jedno
zdjęcie Canonem 5D wie co potrafi 12 Mpix na FF (a to odpowiada 5 MPix na APS-C/DX)...
A tak na poważnie, wiem że taka fotka za dużo nie mówi. Ale w skali 1:1 szumy wyglądają na naprawdę dobrze trzymane na wodzy. Więcej w teście 40D, który u nas już niebawem.
Postaramy się o dużo rzetelniejsze i bardziej szczegółowe podejście do tematu niż konkurencyjne serwisy i obiecujemy nie wypisywać głupot o tym, że standardem jest obecnie 12 MPix, więc 10 MPix to mało. Tym bardziej, że jeśli ktoś choć raz zrobił jedno
zdjęcie Canonem 5D wie co potrafi 12 Mpix na FF (a to odpowiada 5 MPix na APS-C/DX)...
Arek
Arku, nie opowiadaj, ze 10Mpix to malo! Przeciez licza sie cyferki, a nie jakosc zdjec
Kiedys byl tu ciekawy watek o granicy rozdzielczosci matrycy, nie pamietam na czym stanelo. Jak dla mnie 10-12Mpix wystarczy. Tylko wytlumacz to "znafcom"...
Tak naprawdę APS-C/DX ma jeszcze trochę zapasu i tych pikseli można pakować więcej, ale wymaga to postępu w technologii ich produkcji. Obecnie 10-12 MPix wydaje się być rozsądnym kompromisem, co nie oznacza, że jakby ktoś zrobił 7-8 MPix z jakością pikseli z 5D, to nie byłby to nokaut dla konkurencji. Tylko jak to wtedy sprzedać
I o to mi wlasnie chodzi. Co z tego, ze rewelacyjny zakres tonalny, male szumy, szybki AF, ale malo Mpix wielu by odstraszylo. Nie mam tu na mysli zawodowcow i tych, ktorzy maja srednie chociaz pojecie o aparatach cyfrowych. Kiedys kolega mial lustrzanke cyfrowa 2Mpix (o ile dobrze pamietam) i jakis gosc mu wmawial, ze jego kompakt za 700zl majacy 4Mpix jest duuuzo bardziej do przodu.
Arek ja jpegów wogóle nie pstrykam tylko raw, ostrość ma ustawioną na 4 i jest mydło, inaczej jest jak użyję lampy jest lepiej, w programie wyostrzam do 7 i zdjęcie wtedy ma wygląd ale przecież nie chodzi o to by podciągac ostrość cyfrowo, równie dobrze mogę ustawić na 10, w 30d ustawiałem na 3 i było ok, do publikacji w necie robiłem ostrość 6-7 i pakowałem do jpeg. A wygląda na to ze w 40 musze odrazu ustawic na 6-7 a do publikacji może na 10? Cos wtym układzie mi nie gra.
A jaki sens ma aż takie wyostrzanie, przed ustaleniem docelowego rozmiaru? Tak ma być, ma być miękko, dopóki nie wyinterpolujesz zdjęcia do ostatecznej rozdzielczości i dopiero na docelowym zdjęciu (po zdemozaikowaniu), wyostrzasz używając narzędzi, które pozwalają to wyostrzanie kontrolować, czyli przynajmniej USM...
Arek ja jpegów wogóle nie pstrykam tylko raw, ostrość ma ustawioną na 4 i jest mydło
Zaraz, zaraz... Nie wiem jak jest w 40D bo jeszcze nie sprawdzałem, ale robiąc w RAWach to możesz ustawiać 0, 4, 7, a plik i tak nie powinien być wyostrzony. Te ustawienia tyczą się tylko JPGów.
czyli oznacza to że się czepiam ma być mydło i już, tak? A jak cyknę sobię komunię dziecka 150 zdjęć to będę siedział miesiąc przy kompie i obrabiał fotki tak? Rozumiem ze w tym układzie założenie canona jest takie ze fotki mają być "miękkie" jak dla mnie mydlane. To pojakiego grzyba dają sample w testach i pokazują zyletę na zdjęciach, dscf 828 sony który sprzedałem 2 lata temu robił pięne zdjęcia juz na jpegach, gdy porównywałem jpeg z canona i z sony no to normalnie miałem łzy w oczach, czegos tu nie rozumiem mam sprzęt za 12000 zł, i zdjęcia muszą być "miękkie"? To samo będe miał w byle małpce, tą mydlana "miękkość". Ja chce mieć zdjęcia ostre a nie miękkie jak bede chciał mieć miękkie zdjęcia to sobie je zmiękczę w PS!!!
Canon ma to charakterystycznego,że gdy jest ustawiony na "neutral" to zdjęcia z niego są mydlane i bardzo słabo nasycone co potęguje jeszcze ten efekt. Wczesniej używałem Koniki Minolty Dynax 7D, gdzie zdjęcia były zupełnie inne, ostre, kontrastowe i mocno nasycone tak jak w kompaktach. Takie zdjęcia odpowiadają większości użytkowników aparatów cyfrowych. Niestety w Canonach trzeba zmienić ustawienia w "stylach obrazów" na standard lub na ustawiony przez siebie styl aby uzyskiwać "piękny obraz". W RAWACH nie ma problemu można to później zmienić przy wywoływaniu zdjęcia, w jpg jest gorzej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14