Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Na starej optyce się nie znam,wygląda ciekawie ,zresztą zależy za jaka cenę,mam nadzieje ze wiesz ze do niej statyw jest potrzebny , nie wspomnie ze nadaje się do obserwacji stacjonarnych tylko.
Do czego chcesz jej używać?
szerokie pole widz. w specyfikacji i sadzac po okularach.
Wyglada dosc zachecajaco, ale liczylbym sie z mozliwoscia, ze jest niedokladnie skolimowana (nawet +200zl).
mam lornetkę 10x50 ale chciałby sobie kupić coś mocniejszego do oglądania samolotów i nieba - zastanawiam się też nad lornetką Berkut BPC 15x50 ale nie wiem czy nie będzie za słaba.
Pomógł: 236 razy Posty: 2683 Skąd: okolice Rybnika
Wysłany: Sro 13 Kwi, 2011
Samoloty to dość trudne obiekty do obserwacji. Z ręki maksymalne powiększenie to do ok. 16x, raczej ze wskazaniem na 12x. Czy to wystarczy? Prawie zawsze trochę mało bo satysfakcjonujące powiększenia zaczynają się tutaj od ok. 30x i wymagają solidnego statywu.
Obserwacje tego typu wymagają sprzętu o niskim poziomie astygmatyzmu i aberracji. Sprzęt klasy Berkut 15x50 to jest jakieś minimum.
satysfakcjonujące powiększenia zaczynają się tutaj od ok. 30x i wymagają solidnego statywu.
Abs ma tutaj racje ,ostatnio jako ze nie dawno kupiłem lunetę w której mam okular 32x i testowałem ja na samolotach z balkonu ,i powiem tyle ze powiększenie około x30 daje już satysfakcjonujące przybliżenie.Co do statywy tu tak jak powyżej.
Pomógł: 236 razy Posty: 2683 Skąd: okolice Rybnika
Wysłany: Sro 13 Kwi, 2011
nnn rynek wtórny niesie z sobą pewne ryzyko. Starsza lornetka nawet taka z większym powiększeniem może dać gorszy obraz samolotu niż Twoja 10x50. Może pomyśl o Nikonie 16x50 lub lunecie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10