Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Prawa konsumenta kontra polityka sklepów
Autor Wiadomość
edmun 
Optyczny
Niemarkowy



Pomógł: 46 razy
Posty: 4761
Skąd: UK
Wysłany: Pon 04 Kwi, 2011   

maintechh napisał/a:
nie beda chcieli mi tego wymienic to oddam i kupie w innej firmie, proste

przypominam że zwrot towaru zakupionego w sklepie jest tylko i wyłącznie z dobrej woli sprzedawcy. żaden sklep nie ma obowiązku przyjęcia towaru z powrotem bo tak chcesz.
Możesz ładnie poprosić.
Zasada zwrotów w przeciągu 14 dni od daty zakupu (nie otrzymania) dotyczy tylko zakupów kiedy nie byłeś w stanie sprawdzić sprzętu przed zakupem i sprawdzić nie dotyczy koniecznie ustawiać wszystko w menu itp, tylko po prostu czy miałeś możliwość sprawdzić zawartość opakowania, stan sprzętu (czy nie jest np. uszkodzony mechanicznie).

Druga sprawa - możesz dochodzić o niezgodność towaru z umową, czyli jeśli sprzedawca powiedział że sprzęt jest nowy a masz ewidentny dowód że nie był (numeracja pliku się nie liczy), to możesz złożyć wniosek. W tym momencie sklep ma 14 dni na ustosunkowanie się do Twojego zgłoszenia/Twojej prośby i może:
a) wymienić sprzęt
b) naprawić
c) zwrócić pieniądze
I to niestety sklep decyduje co zrobią.

Ciężko będzie wraz z biegiem czasu cokolwiek udowodnić jak się zaprą.
Wystarczy że sprzedawca/sklep postawi się okoniem i może zacząć się mozolna walka, czyli prośby o to aby wymienili na nowy, lub też walczenie za pomocą ustawy.

Co innego oczywiście jeśli sklep stacjonarny jest wyrozumiały i wymieni bezproblemowo.
I oczywiście inna bajka jeśli sprzęt otrzymałeś drogą wysyłkową, a nie odbierałeś sam.

Na koniec znowu przypomnienie, sklep (jako sklep w którym wchodzisz, kupujesz coś, odbierasz sprzęt i wychodzisz) nie ma obowiązku przyjmowania zwrotów.

Niestety wszystkie artykuły muszę znać na pamięć, jak to nie ma dnia, żeby klient nie wracał do mnie z czymkolwiek żądając zwrotu, bo coś mu nie pasuje.
(stąd też u mnie wielką wagę się przykłada aby klient obejrzał calutki sprzęt od początku do końca i został poinformowany o ewentualnych wadach typu ryska na obudowie, lub choćby został poinformowany że sprzęt był na ekspozycji)
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Pon 04 Kwi, 2011   

edmun napisał/a:
Zasada zwrotów w przeciągu 14 dni od daty zakupu (nie otrzymania) dotyczy tylko zakupów kiedy nie byłeś w stanie sprawdzić sprzętu przed zakupem

Zastanów się co piszesz, bo kolejny raz wprowadzasz kogoś w błąd.
Cytat:
I to niestety sklep decyduje co zrobią.

Kolejna bzdura.
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Pon 04 Kwi, 2011   

Z wykazaniem tego może być jednak problem...

Wracając do tematu poruszonego 2 posty wcześniej - zastanawiam się czy nie napisać jakiegoś krótkiego poradnika jeśli chodzi o prawo konsumenckie. I takie posty jak edmuna coraz bardziej mnie mobilizują. Pytanie tylko czy czerwoni byliby zainteresowani?
 
 
cybertoman 
Optyczny
AmatorFotografowania



Pomógł: 11 razy
Posty: 2906
Wysłany: Pon 04 Kwi, 2011   

MC napisał/a:
zastanawiam się czy nie napisać jakiegoś krótkiego poradnika jeśli chodzi o prawo konsumenckie
jestem za!
 
 
maintechh 
Początkujący


Posty: 43
Wysłany: Pon 04 Kwi, 2011   

Poradnik malo wprowadzi, Sprzedawca broni swojego jak wilk. Pamietam kilka lat temu moj kolega (student prawa EU) zaspiewal cale prawo konsumenckie sprzedawcy ktory nie chcial przyjac jego zwrotu ( byly jeszcze dodatkowe problemy, nie tylko sam zwrot, produkt byl trefny )
Sprzedawca wiedzial ze prawo polskie jest opieszale i olewal kumpla dlugi czas.

Znowu moj przypadek byl podobny kiedy to w PKP sprzedano mi bilet na ten ale nie ten pociag. Paranoja ! Bilet byl na pociag o godzinie 13:15 , wsiadlem do pociagu o 13:15 co sie okazalo byl to pociag pospieszny a ja mialem na pociag zwykly? ale na ta sama godzine (pociag widmo) Konduktor wysmial mnie ! Wywalic z pociagu moga mnie odrazu ale swoich praw mam domagac sie na pismie i uslyszalem ze "jesli' racza mi odpowiedziec.

Powiem tyle.... Rzecznik praw koncumenta powinien dzialac w PL jak policja, gdzie przestepstwo tam odrazu ochrona koncumenta i kopa w dupsko zwyrodnialcom ;)

sorry ...odbieglem od tematu :P


cybertoman napisał/a:
MC napisał/a:
zastanawiam się czy nie napisać jakiegoś krótkiego poradnika jeśli chodzi o prawo konsumenckie
jestem za!
 
 
jurand 
Rozmowny
Kanonier - bo tak



Pomógł: 7 razy
Posty: 201
Skąd: Żeszuf
Wysłany: Wto 05 Kwi, 2011   

MC napisał/a:
zastanawiam się czy nie napisać jakiegoś krótkiego poradnika jeśli chodzi o prawo konsumenckie

Jeżeli masz taką wiedzę myślę że warto by podzielić się nią z forumowiczami.
Nie każdy ma na tyle dużą wiedzę żeby, kupując aparat mógł sobie wszystko dokładnie sprawdzić w sklepie. Sprzedawca najczęściej w tym nie pomaga niestety. Sam miałem ten dylemat kupując swoje body(tydzień temu)bo to moja 1 lustrzanka cyfrowa. Analogi były dawno i miałem jako młody synek w prezencie. Tu byłem pełen obaw, szczególnie co będzie jak coś będzie nie tak.
Jestem ZA :wink: Myślę że można by to napisać pod kątem prawa konsumenckiego, ale też zamieścić dział "jak bezstresowo kupić" czy to lustro czy inny sprzęt.

maintechh napisał/a:
male poirytowanie z mojej strony bo aparat kupilem jako "nowy" ze sklepu. fakt plomba byla przecieta i naklejona ochronna tasma firmowa. czyli aparat byl otwarty

Mój C60d nie miał żadnych plomb ani taśm! Pudełko nie nosi ŻADNYCH śladów po plombach. Oglądałem inne, bo mieli 3 szt w FJ i każde wyglądało jednakowo. Jedyna naklejka/plomba była na woreczku z body i z aku :shock:
Z moich testów wynika, że wszystko jest ok ale czytając ten temat sam się zdenerwowałem.
Jak to jest z tym plombowaniem pudełek :?:
 
 
edmun 
Optyczny
Niemarkowy



Pomógł: 46 razy
Posty: 4761
Skąd: UK
Wysłany: Sro 06 Kwi, 2011   

co do poradnika to moge sie przysluzyc do jego powstania nie tylko jako zaznajomiony z przepisami ale takze jako sprzedawca i standardowe odpowiedzi kierownikow/sprzedawcow aby nic nie przyjac.

kiedy tworzymy poradnik kupujacego?
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Sro 06 Kwi, 2011   

edmun napisał/a:
jako zaznajomiony z przepisami

Wybacz, ale w tym wątku pokazałeś, że z tym zaznajomieniem jest raczej kiepściutko... albo powinniście osobę prowadzącą szkolenia zmienić.

Co do standardowych odpowiedzi - jestem za.
 
 
Sunders 
Temu Panu już podziękujemy


Pomógł: 606 razy
Posty: 9854
Wysłany: Sro 06 Kwi, 2011   

Podoba mi się taka inicjatywa tworzenia poradnika praktycznego nt. "jak reklamować wady i awarie sprzętu i jak toczyć ew.spory ze sprzedawcą lub serwisem".Tym bardziej mi się podoba, że jest szansa na ocenę sytuacji "z dwóch stron lady".
MC,edmun, do dzieła :!: :!: :!: :cool:
 
 
edmun 
Optyczny
Niemarkowy



Pomógł: 46 razy
Posty: 4761
Skąd: UK
Wysłany: Sro 06 Kwi, 2011   

MC, mozesz podac przyklad gdzie sie pomylilem co do reklamacji lub zwrotow? :)
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Sro 06 Kwi, 2011   

edmun napisał/a:
Zasada zwrotów w przeciągu 14 dni od daty zakupu (nie otrzymania) dotyczy tylko zakupów kiedy nie byłeś w stanie sprawdzić sprzętu przed zakupem

Wystarczy?
 
 
edmun 
Optyczny
Niemarkowy



Pomógł: 46 razy
Posty: 4761
Skąd: UK
Wysłany: Sro 06 Kwi, 2011   

znaczy się nie ta ilość dni czy coś namieszałem w szyku zdania ? :D :D
kurcze nie to że wiem że gdzieś dzwoni ale nie wiem który kościół ale ostatnio zagłębiając się w internet tylko takie informacje znalazłem, że zwrot bez podania przyczyny obowiązuje na 14 dni od daty zakupu sprzętu który zakupiłeś wysyłkowo i nie byłeś w stanie tego sprzętu sprawdzić przed zakupem
Ostatnio zmieniony przez edmun Sro 06 Kwi, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Sro 06 Kwi, 2011   

:zalamany:
Ilość dni oczywiście.
 
 
Arek 
Redaktor



Pomógł: 289 razy
Posty: 14055
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011   

Piszcie Panowie, piszcie. Forumowiczom na pewno się przyda.
 
 
kozidron
[Usunięty]

Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011   

na podstawie takich rad jak tu to można się wyślizgać, edmun - bylebym nigdy na Ciebie nie trafił i módl się o cierpliwych i mało agresywnych klientów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11