Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Jak czas naświetlania poszczególnej klatki wpływa na film?
Autor Wiadomość
tomek__ 
Rozmowny



Pomógł: 3 razy
Posty: 277
Wysłany: Wto 12 Lip, 2011   Jak czas naświetlania poszczególnej klatki wpływa na film?

Słuchajcie, zauważyłem, że na niektórych filmach jest typowa liczba FPS, tj. 24, ale ten obraz jest taki dziwny, tzn. niby płynny, ale jakby setki mikro przeskoków. Ciężko mi to wytłumaczyć. Podejrzewam, że chodzi o czas naświetlania klatki. Maksymalnie może być to 1/24 sekundy (przy 24 fps). Jeśli czas naświetlania to będzie 1/250 s, to obraz będzie płynny, ale oko odbierać go będzie (tak podejrzewam) właśnie tak, jak opisałem. Nie mam profesjonalnej kamery, dzięki której mógłbym to sprawdzić.

Może macie linki do filmów, gdzie jest takie porównanie?

Ewentualnie jeśli ktoś ma możliwość proszę nakręcić 2 klipy na tej samej przysłonie i w tych samych warunkach oświetleniowych (i całych czas takich samych w czasie trwania filmu) zmieniając jedynie ISO - raz 100/200, a następnym razem 1600/3200. Wtedy kamera sama dobierze czas naświetlania poszczególnej klatki i sprawdzimy, czy taka jest faktyczna przyczyna zjawiska, które mam na myśli.
Ostatnio zmieniony przez tomek__ Wto 12 Lip, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 12 Lip, 2011   

tomek__, ale czas naświetlania nie jest równy czasowi wyświetlania. Projektory filmowe wyświetlają 24 klatki na sekundę. Ale tak, że każda klatka jest wyświetlana przez ok 1/24s właśnie.
Jeśli będziesz ograniczał czas wyświetlania pojedynczej klatki - wtedy będzie taki efekt drgania luminacji...
A czas ekspozycji przy nagrywaniu? No to już zależy od jasności filmowanej sceny. Tu czas może być nawet 1/10000s i więcej ;)
 
 
tomek__ 
Rozmowny



Pomógł: 3 razy
Posty: 277
Wysłany: Wto 12 Lip, 2011   

Pamiętam, że w filmie "Katyń" właśnie takie zjawisko występowało.

Sprawdziłbym jak sam czas naświetlania wpływa na to, ale mam tylko Pentaxa K-x i tryb filmowy jet AUTO.

Gdyby czas naświetlania był dłuższy, to każda klatka byłaby lekko rozmazana i sprawia to wrażenie właśnie tej płynności, której w "Katyniu" nie ma. Bo projektor - prawda - wyświetla klatkę przez 1/24 sekundy, ale klatki się nie zlewają i przez to widać tę jakby niepłynność.

[ Dodano: Sro 13 Lip, 2011 11:22 ]
Ktoś coś jeszcze powie? :wink:
 
 
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Pią 15 Lip, 2011   

Nie wiem czy Tobie o to chodzi, ale format kinowy czyli 24 kl./s charakteryzuje się właśnie takimi mikroprzeskokami - jest to szczególnie widoczne przy scenach z panoramowaniem. Osobiście nie rozumiem dlaczego taki format pozostał standardem, skoro współczesna technika pozwala na wprowadzenie dużo większej ilości klatek na sekundę, a przy filmie cyfrowym nie ponosi się ogromnych kosztów ze zużytą dodatkowo taśmą.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10