Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Krzywa matówka / matryca Canon 400D + serwis ...
Autor Wiadomość
Christo
Nowy


Posty: 6
Wysłany: Pią 19 Paź, 2007   Krzywa matówka / matryca Canon 400D + serwis ...

Po pierwsze to mój pierwszy post, więc wypada się przywitać :-) Mam na imię Krzysztof, fotografią interesuję się wyłącznie amatorsko, przede wszystkim lubię fotografować architekturę (moje ulubione wnętrza kościołów) oraz fotografię makro. Przez 12 lat użytkowałem Practicę MTL5 B z obiektywem Exacta 35-70, a w kwietniu kupiłem wymarzoną cyfrówkę ... Canon'a 400D. I tu zaczął się problem ... Po powrocie z wakacji, a w zasadzie już w trakcie zauważyłem, że obraz widoczny w wizjerze (na matówce) jest przesunięty o pewien kąt w stosunku do tego, co widać na ekranie LCD i w konsekwencji na monitorze komputera. Oddałem aparat do sklepu, który wysłał go do serwisu, ten odesłał aparat z powrotem z komentarzem, że sprzęt działa poprawnie, bo wizjer nie obejmuje 100 % obrazu ... Zadzwoniłem do serwisu, wytłumaczyłem, że obraz jest przesunięty o kąt, a nie w pionie lub poziomie, pan, z którym rozmawiałem powiedział, że jest to wada i kazał przysłać sprzęt jeszcze raz wraz z przykładowymi zdjęciami, co też zrobiłem. Odesłano sprzęt ponownie, z komentarzem, że działa jak inne egzemplarze ... Co się okazało, inny aparat oglądany w sklepie wykazywał się tą samą wadą, podobnie jak sprzęt kupiony niedawno przez mojego kumpla (wadliwa seria, czy jak ?). Zadzwoniłem do firmy Canon, pan Jacek powiedział, że zwrócą mi pieniądze, ale muszą sprawdzić czy aparat pochodzi z magazynów w Polsce. Wysłałem numer seryjny i ... od dwóch tygodni czekam ... Co mi radzicie ? Czy mogę pójść do sklepu i zarządać wymiany sprzętu bądź zwrotu gotówki ? Czy muszę czekać na to co Canon odpowie ? A może ktoś z Was zetknął się z podobnym problemem ?
Dzięki za wszelką pomoc, pozdrawiam serdecznie Wszystkich !

Krzysztof
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






Arek 
Redaktor



Pomógł: 289 razy
Posty: 14009
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 19 Paź, 2007   

Szczerze mówiąc mój 20D też ma taki problem. Nie jest on duży, zdążyłem się do niego przyzwyczaić. Po prostu w wizjerze widzę ciut mniej prawej strony. Nie jest to duża wada i da się z nią żyć. Nie wiem jak jest jej poziom u Ciebie.

Arek
 
 
MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 19 Paź, 2007   

Ja po prostu wiem, że aparat obejmuje większą powierzchnię niż to co widać (bo jest w końcu napisane, że wizjer nie obejmuje 100% kadru) i czasami robiąc zdjęcie na styk mam świadomość tego, że będzie jednak troszkę wolnego miejsca po bokach. Czasami celowo minimalnie "przycinam" kadr w celowniku spodziewając się całości obiektu na zdjęciu.

Ja bym z tego o czym piszesz nie robił problemu bo to takie bardziej czepianie się niuansów niż jakaś wada.
 
 
Christo
Nowy


Posty: 6
Wysłany: Pią 19 Paź, 2007   

No właśnie tak odpowiedział mi serwis za pierwszym razem ... Ale ja dokładnie zdaję sobie sprawę, że wizjer nie obejmuje 100 % obrazu, zresztą w Practice miałem podobnie. W tym przypadku obraz jest przesunięty o KĄT ! czyli jeżeli robie zdjęcie powierzchni jeziora, i ona idealnie styka się powiedzmy z punktami pomiaru ostrości, to na matrycy obraz jest krzywy, powierzchnia jeziora jest jakby pochylona. Tak samo wieża kościoła, która w wizjerze była styczna do boku wizjera, na zdjęciu i ekranie LCD jest po prostu pochylona (i nigdy nie byłem w Pizie ;-) ). Mogę wrzucić przykładowe zdjęcia, tylko powiedzcie mi gdzie :-)

Pozdrawiam,

Krzysztof
 
 
MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 19 Paź, 2007   

No... jeżeli płaszczyzna obrazu jest odchylona od pionu to faktycznie jest to wada. Robiłeś zdjęcia ze statywu (posiadającego poziomicę) fotografię jakiegoś Z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ prosto stojącego obiektu? Wtedy byśmy wiedzieli, czy to matryca jest dziwnie zamocowana czy też coś nie tak z wizjerem. Trzeba porównać obraz z LCD do tego co widać przez wizjerek.
 
 
Christo
Nowy


Posty: 6
Wysłany: Pią 19 Paź, 2007   

Czegoś takiego nie robiłem, więc nie wiem czy to matryca czy na przykład krzywa matówka. Porównywałem jedynie to co widzę w wizjerze z tym, co się wyświetla na LCD i docelowo jest na zdjęciu. Robiłem zdjęcia na statywie a także na zupełnie płaskiej powierzchni (aparat leżał na stole nieruchomo). Tak jak powiedziałem mogę gdzieś wrzucić zdjęcia.
W każdym razie cokolwiek jest zamontowane źle, to chyba mam prawo domagać się naprawy / zwrotu pieniędzy / wymiany ? Serwis Canon odpowiedział, że oni nie poprawią fabryki i jeżeli w fabryce tak zostało zrobione to oni nie mogą nic z tym zrobić. Nie wiem, czy mogę domagać się zwrotu pieniędzy od sklepu ? Kupowałem w FOTOJOKER. Gdzieś na forum mignęło mi, ze do pół roku od zakupu taka możliwość jest, a pół roku minie 28 października ... Nie znam obowiązującego prawa, na razie chciałem poczekać na odpowiedź Canon'a co do zwrotu kasy, a potem ewentualnie będę myślał o interwencji Canon Irlandia albo Rzecznik Praw Konsumenckich ...

Krzysztof
 
 
Wujek_Pstrykacz 
Moderator
canonik



Pomógł: 73 razy
Posty: 5256
Skąd: Tychy
Wysłany: Pią 19 Paź, 2007   

Po przeczytaniu problemów jakie kolega ma z EOS-em 400D, sprawdziłem dzisiaj wszystkie egzemplarze tegoż modelu oferowane w moim mieście. I niestety wszystkie są OK. To znaczy obraz zarejestrowany jest idealnie taki sam jak widoczny w wizjerze(oczywiście fotki ze statywu). Także kolega prawdopodobnie trafił na wadliwy egzemplarz, jeżeli nie ma możliwości naprawy to podlega wymianie - to na pewno lub zwrotowi pieniędzy - tego nie jestem pewien. Łatwo idzie się o to dowiedzieć.
 
 
007areka
[Usunięty]

Wysłany: Pią 19 Paź, 2007   

...poradz sie prawnika, ......jak dla mnie to towar mial ukryta wade fabryczna i podlega wymianie lub zwrot kasy, tak stanowi prawo, sprawa latwa do wygrania(udowodnienia) i nie pros serwisu zeby poprawial fabryke bo to nie sa naprawiacze ale wymieniacze :) a sprzedawca jak nie chce wymienic lub oddac kasy to sie nie kloc sie z nim tylko idz do rzecznika lub federacji bedzie za darmo pomoc prawna......i dochodz roszcezn wzgledem sprzedawcy, okolo dwa tygodznie i bedzie po sprawie, zycze powodzenia i pozdrawiam.A.
 
 
Christo
Nowy


Posty: 6
Wysłany: Sob 20 Paź, 2007   

Dzięki za pomoc, zrobię tak, jutro zadzwonię do pana Jacka Kierzkowskiego i jeżeli Canon zapewni mi zwrot pieniędzy to sprawę uznam za załatwioną i będę się zastanawiał nad wyborem nowego aparatu ;-) Jeżeli nie, to radzę się prawnika i będę egzekwował swoje prawa na drodze sądowej. Dzięki wszystkim za pomoc !

Pozdrawiam, Krzysztof
 
 
007areka
[Usunięty]

Wysłany: Sob 20 Paź, 2007   

Christo napisał/a:
Dzięki za pomoc, zrobię tak, jutro zadzwonię do pana Jacka Kierzkowskiego i jeżeli Canon zapewni mi zwrot pieniędzy to sprawę uznam za załatwioną i będę się zastanawiał nad wyborem nowego aparatu ;-) Jeżeli nie, to radzę się prawnika i będę egzekwował swoje prawa na drodze sądowej. Dzięki wszystkim za pomoc !

Pozdrawiam, Krzysztof


...nie, nie....nierozumoemy sie, Pan J. Kierzkowski nie zwroci ci pieniedzy :evil: wedle prawa domagac sie mozesz tego od sprzedawcy a nie od gwaranta(gwarant moze naprawic lub wymienic na nowy, a sprzedawca moze oddac pieniadze, wymienic lub naprawic towar, a wdodatku jesli wada jest ujawniona w cigu 6 mies to uwaza sie ze towar byl wadliwy fabrycznie czy jakos tak, a i trzeba to zglosic sprzedawcy...najpierw poradz sie prawnika to ci wszystko wyjasni i zproponuje wlasciwe dzialanie....najpiewrw pomysl pozniej dzialaj..... :) ....osobiscie polecam dochodzenie praw od sprzedawcy nie od gwaranta....takie prawo mamy w Polsce. :(
 
 
Christo
Nowy


Posty: 6
Wysłany: Sob 20 Paź, 2007   

Zrozumiałem Cię, jednakże ja już rozmawiałem o tej sprawie z panem Jackiem i to on zaproponował zwrot gotówki ! Także mam nadzieję, że jest słowny i doprowadzi tę sprawę do końca ... A jak nie, to we wtorek konsultuję się z prawnikiem i tyle :-)
 
 
007areka
[Usunięty]

Wysłany: Sob 20 Paź, 2007   

....a jesli tak to OK :) bardzo milo z jego strony
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19879
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 22 Paź, 2007   

Christo napisał/a:
ja już rozmawiałem o tej sprawie z panem Jackiem i to on zaproponował zwrot gotówki


A nie zaproponował nikt wymiany na nowy egzemplarz? Pewnie byłoby to przyznanie się istnienia wady produkcyjnej w danym egzemplarzu, a zwrot gotówki to tylko spełnienie "widzimisię" klienta, tak?
 
 
Christo
Nowy


Posty: 6
Wysłany: Sro 23 Lip, 2008   

Witam po bardzo długiej przerwie, jednakże została ona spowodowana tak długim okresem uwzględniania reklamacji (poza tym odezwała się do mnie osoba, która ma ten sam problem - być może jest takich więcej) ... Od razu uprzedzam, że będzie długo, ale uważam, że powinienem o tym napisać ze szczegółami. Przypomnę krótko sytuację, kupiłem 400D, który utrwalał obraz na matrycy przechylony o kąt w stosunku do tego, co widziałem w wizjerze. Dwa razy aparat był w serwisie (na Żytniej) i dwa razy wrócił z opinią - sprawny, nie odbiega od działania podobnych egzemplarzy. Pan Kierzkowski telefonicznie zaproponował zwrot pieniędzy, jednakże po wysyłaniu numerów seryjnych mailem nie odzywał się. W związku z tym poszedłem do Rzecznika Praw Konsumenta, który zasugerował mi wysłanie pisma do Canona z opisem problemu. Wysłałem pismo, dostałem potwierdzenie odebrania przez Pana Jacka Kierzkowskiego i ... żadnej odpowiedzi. Poszedłem jeszcze raz do Rzecznika, który już sam wysłał oficjalne pismo, sygnowane urzędową pieczątką z prośbą o uwzględnienie reklamacji, jako że Canon chce być postrzegany jako porządna firma itd. I ... przyszła odpowiedź do Rzecznika od Canona (po bodajże miesiącu), że Canon nie poczuwa się do uwzględnienia reklamacji, powołując się na opinię serwisu, który stwierdził, że aparat jest sprawny :-/ Pani Rzecznik zaproponowała dwa rozwiązania - oddanie sprawy do Sądu Konsumenckiego, lub powołanie rzeczoznawcy. Wybrałem drugie rozwiązanie. Zapłaciłem za opinię rzeczoznawcy, która była następująca (konkluzja): " ... wszystkie wykonane zdjęcia charakteryzowały się jedną cechą, a mianowicie przechyleniem prawej krawędzi zdjęcia ku dołowi ... przechylenie ... mierzone na zdjęciu powiększonym do rozmiarów 10 x 15 cm, ..., wyniosło 2 mm ... należy jednoznacznie stwierdzić, iż przedmiotowy aparat cyfrowy jest niepełnosprawny i posiada wadę uniemożliwiającą użytkowanie go w pełnym zakresie funkcji ..." Rzeczoznawca dodał akapit o kuriozalnym podejściu serwisu oraz wzmiankę, iż cała seria tych aparatów powinna być wycofana ze sprzedaży. Rzecznik Praw Konsumenta wysłał jeszcze jedno więc pismo do Canon'a, dołączając opinię rzeczoznawcy. I ... odpowiedź była taka, że zgadzają się na zwrot kosztów, ale ... twierdzą, że aparat jest sprawny technicznie, natomiast jest amatorską lustrzanką która spełnia pewne normy, akceptowane przez użytkowników, a ja dokonałem błędnego wyboru w stosunku do moich wymagań, bo oczekuję za niską cenę jakości lustrzanki profesjonalnej. Dla mnie to śmiech na sali ... Canon dodał jeszcze, że zgadza się na zwrot kosztów zakupu, ale nie zwrot kosztów ekspertyzy, która cytuję " ... w pełni popiera stanowisko serwisu". W którym miejscu, ja się pytam ? :-/ I pewnie mógłbym walczyć o to, ale stwierdziłem, że koszt 200 zł jest pomijalny, tym bardziej, że dostałem pełny zwrot kosztów zakupu, a Canon cashback został mi w kieszeni - więc wyszło na równo :-) Po jakimś miesiącu od odpowiedzi Canona FOTOJOKER zwrócił mi pieniądze za aparat ... następnego dnia zakupiłem Pentax'a K10D i jestem z niego bardzo zadowolony :-D Komentarz pozostawiam Wam ... Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc :-)

Krzysztof
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Sro 23 Lip, 2008   

Christo napisał/a:
aparat cyfrowy jest niepełnosprawny

biedaczek...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15