Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Wto 20 Wrz, 2011 Analogowy czy standardowy?
Witam.
Kupuję nowy sprzęt i utknąłem przy wyborze obiektywu. Zdecydowałem się na Nikkora 18-200mm, ale znalazłem dwa modele i nie wiem na który się zdecydować i który jest lepszy.
1.Nikon AF-S DX 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II Nikkor
2.Nikon AF-S 18-200 mm f/3.5-5.6 DX VR IF-ED:
Pierwszy to tele a drugi standardowy. Standardowy jest około 400 zł tańszy, ale gdyby tele był dużo lepszy byłbym w stanie za to dopłacić..
Prosiłbym o wyjaśnienie dlaczego tele jest droższy i podpowiedź czy warto zapłacić więcej..
Ostatnio zmieniony przez komor Nie 25 Wrz, 2011, w całości zmieniany 1 raz
Antek97, oba to są spacer zoomy i w pewnym sensie oba są tele obiektywami.
Ja bym nie kupował, żadnego z nich a w związku z tym jak zadałeś pytanie myśle, że najprościej wytłumaczę ci to na przykładzie szamponu.
Jeżeli jakiś szampon jest do wszystkich włosów to zdecydowanie nie jest do żadnych włosów, co nie znaczy że od razu zaczniesz łysieć ale raczej nie będziesz zadowolony ze swojej fryzury.
Tak więc polecam ci zacząć od zestawu początkowego, czyli od 18-105VR albo jeszcze lepiej by było jakbyś podał budżet na aparat i na obiektyw lub łącznie jaką kwotą dysponujesz.
O to co chcesz fotografować już nie pytam, bo domyślam się że wszystko
Antek97, nie patrz na dziwne etykietki w sklepach internetowych, tam opisy sa pelne bledow. przede wszystkim zaden z nich nie jest analogowy ani przeznaczony dla analogowych lustrzanek. oba to obiektywy zaczynaja sie od umiarkowanie szerokiego kata a koncza sie na tele. mozna je traktowac jako obiektywy standardowe gdyz zawieraja w sobie rowniez zakres ktory ogolnie sie przyjelo za standardowy, choc to nie zaden sztywny zakres tylko takie luzne zalozenie. ten z II to po prostu nowsza wersja tego drugiego
jedyna roznica miedzy nimi jest ten pstryczek - blokada/ogranicznik ogniskowej. reszta to to samo
pożyczyłem od kolegi na jakiś czas 18-105vr. jakbyk kupił to coś za cieżko zarobiona kase, to bym go wcisnal do gardla temu japoncowi, ktory go wymyslil. zeby szklo za 1000 pln nie ostrzylo w pomieszczeniach w dzien? chamstwo i drobnomieszczanstwo! ot co!
co do tamrona, to cene ma fajna, ale w lapie go nie mialem, to sie nie wypowiadam. jakos ogolnie nie ufam zoomom, a juz tym nowoczesnym, z plastyku, to w ogole.
Korpus mam swój, kolegi jakoś mi nie pasuje. Z resztą nie sądzę, żeby AF z S5pro był znacząco gorszy niż w D7000. Z ogniskowaniem 35-70/2.8 jakoś nie ma większych problemów, nawet kiedy jest ciemno.
999PLN kosztuje w Galerii Mokotów, dzisiaj patrzyłem.
Jest jeszcze jeden czynnik - dla mnie bardzo ważny: aparaty czasem upadają. Zazwyczaj obiektywem w dół na twardą powierzchnię.
Nawet nie chcę myśleć, co by zostało z tego szkła, po locie z 1.5 na kamienie/beton/kafelki.
Co do AF, to jest w tych samych warunkach dużo wolniejszy od śrubokręta.
Poza tym śrubokręt ustawia i już, a ten się trzy razy poprawia.
ov_Darkness, kitowe obiektywy nie sa zaprojektowane tak by znosic upadek z wysokosci, bez przesady. to jak wybrac sie na pustynny rajd zwyklym fabrycznym maluchem i narzekac, ze nie daje sobie rady. powodem, dla ktorego czesto jest to szklo polecane, jest jego ostrosc. jesli ktos chce ostrosc i solidna obudowe i szybki AF to musi zaplacic kilka razy wiecej
Ciekawe ile profi obiektywów przetrwa bez szwanku upadek z 1,5metra na kamienie, z zapiętym body. ov_Darkness, z tego co piszesz zdarzyło Ci się to już przynajmniej kilkukrotnie, więc może napiszesz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13