Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
W wyszukiwarce nie potrafiłem skonstruowac odpowiedniego zapytania - przepraszam
W nawiązaniu do wątku małe pytanie. Doszedł dzisiaj do mnie już sprzęt (inny niż było w rozmowie) i małe pytanie do forumowiczów. Czy jeżeli weźmiemy % udział to >90% zdjęć studyjnych leci na full manualu?
Pytam ponieważ tylko na pełnym manualu wychodzą mi sensowne pstryki - na AV lub samym TV wychodzi paranoja (prześwietlone lub brak światła.
Wbudowany w aparat mierzy odbite światło więc domniemam, że jak mierzy to co mierzy a potem dostaje rozbłysk to przepala i stąd właśnie potrzeba ręcznym ustawień. Tak mi się na chłopski rozum wydaje.
Bo jeżeli wziąłem AV F/3 & 1/250 to przepał zmasakrowany, przy AV F/3 & 2'' wyszło w miarę ale to bez sensu pomyślałem Dlatego przeszedłem na pełny manual i ustawiłem F/13 & 1/250 i wtedy poszło pięknie.
Nie bij - zielony jestem tak na 99% i szybciej mi się "dochodzi" nie z teorii tylko z praktyki.
W skrócie - aparat ustawiasz do tego jak lampy błysną, a nie jakie warunki ekspozycji masz w danej chwili. Błysną - czas przyszły - oznacza, że najlepiej sprawdzi się tryb M
Zatem - tryb M, ISO najniższe, czas na x-sync, przesłona wg gustu (albo parametrów lampy).
Lampy mają taki parametr jak liczba przewodnia. A to nic innego jak taka uproszczona metoda wyznaczania optymalnej przesłony. Np LP=20m oznacza, że stojąc w odległości 20m poprawnie naświetli motyw jeśli aparat ma przesłonę ustawioną na f/1. Albo inaczej - jeśli lampa stoi w odległości 10m i ma LP=20 optymalna przysłona będzie równa 20/10 = 2, a w odległości 4m będzie to 20/4=5
Filozofia bardzo teoretycznie prosta. Domniemam więc idac dalej chłopskim rozumkiem, że dla mnie najlepiej będzie kiedy lampy wykręcę na maxa i zwiększę optymalnie maksymalna wartosc przeslony? Czy to bedzie juz sztuka dla sztuki?
A światłomierz to mozna tak w skrócie wielkim napisać, że po pstyknięciu lampami pokazuje jakie wartosci przeslony i czasu nalezy ustawic aby zdjecie wyszlo "idealnie" doswietlone?
Dobry punkt startu by poznać przy jakim ustawieniu lamp (w sensie gdzie stoją i jaką mają energię ustawioną) ile dają światła... Bo jak na aparacie ustawisz przesłonę f/5.6 i to będzie maks to.. dość słabe lampki masz
dretan napisał/a:
A światłomierz to mozna tak w skrócie wielkim napisać, że po pstyknięciu lampami pokazuje jakie wartosci przeslony i czasu nalezy ustawic aby zdjecie wyszlo "idealnie" doswietlone?
Światłomierz pokazuje warunki ekspozycji bez lamp. Możesz go użyć gdy chcesz zrównoważyć światło zastane z błyskowym.
P.S.
To liczenie z liczby przewodniej co napisałem wcześniej odnosi się dla ISO100.
Ostatnio zmieniony przez hijax_pl Pon 02 Sty, 2012, w całości zmieniany 1 raz
Lampy szału nie ma bo 3 x CY400K. Nawet nie mam pomieszczenia by je rozstawić Ale ja po prostu chce się pobawić w myśl zasady "nauka przez zabawę" stąd nie mam wielkich oczekiwań. Pstrykanie - nauka - psrykanie - nauka. Może w koncu coś sensownego popełnię. Tak jak podglądałem z partyzanta pewnych kolesi to jedni mieli softboxy ustawione prawie przy "przedmiocie" a inni oddalone dobre 3m. Rozumiem, że Ci co mieli przy "nadganiali" słabą moc swojego sprzętu?
Rozumiem, że Ci co mieli przy "nadganiali" słabą moc swojego sprzętu?
Jak to z energią bywa spada ona z kwadratem odległości... Możesz redukować energię błysku skręcając potencjometrem na 1/2, 1/4, 1/8 itd.. a możesz też odsuwać lampę. Przy okazji jak odsuwasz robi się ono też coraz twardsze (bo im dalej stoi tym mniejsza jest powierzchnia dyfuzora)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10