Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Wujek_Pstrykacz
Sro 07 Gru, 2011
Canon EOS 600D jako kamera
Autor Wiadomość
tommyz 
Nowy


Posty: 4
Wysłany: Sro 07 Gru, 2011   Canon EOS 600D jako kamera

Witam wszystkich :)

Przymierzam się do zakupu kamery HD (wybrałem już nawet model Panasonic SD90), jednak czytając recenzje sprzętu, natrafiłem na informacje, że
lustrzanka Canon EOS 600D, może pełnić również funkcję kamery HD (i to bardzo dobrze), a dzięki pełnej klatce, można robić ciekawsze ujęcia, min. z głębią ostrości.
Zamierzam nagrywać w pomieszczeniach, więc oświetlenie będzie słabe. Na zoom'ie dostępnych w kamerze mi nie zależy.

Mam prośbę do Was o doradzenie, czy lepiej kupić tańszą standardową kamere HD (Panasonic SD90) za 1600, czy lepiej dołożyć 1100 i kupić
Canon EOS 600D, z obiektywem kit'owym 18-130 (na początek, aby nie było za drogo).

A może jakaś inna lustrzanka w podobnej cenie ? Zależy mi na dobrej jakości filmowaniu.

Będę wdzięczny za każdą radę.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 07 Gru, 2011   

tommyz napisał/a:
może pełnić również funkcję kamery HD (i to bardzo dobrze), a dzięki pełnej klatce,
Może pełnić taką funkcję jak każda w zasadzie inna produkowana dziś lustrzanka. Ale rozchodzi się o słowo "może". To nie jest i nigdy nie będzie kamera.

No i ma pełną klatkę w rozumieniu filmowym, nie fotograficznym ;)

Ale wesz, że generalnie by
tommyz napisał/a:
robić ciekawsze ujęcia, min. z głębią ostrości.
to w zasadzie będziesz musiał posługiwać manualnym nastawianiem ostrości? To znaczy automaty też się sprawdzą, ale są takie sytuacje, gdzie i najlepszy AF się pogubi...

Wszystko zależy od tego, czy chcesz się pobawić czy masz większe aspiracje filmowe. Jak pobawić - spójrz na Sony A55 i temu podobne (chodzi o aparaty serii SLT). Jak chcesz coś bardziej kreatywnego - to Canon.

Sama lustrzanka to jednak połowa problemu - przydałoby się mieć obiektywy z płynną przysłoną, ew w przyszłości jakiś dedykowany rig.
 
 
dcs
[Usunięty]

Wysłany: Sro 07 Gru, 2011   

tommyz,
Małą głębię, to będziesz miał z obiektywami stało ogniskowymi, a nie kitowymi zoomami.
 
 
tommyz 
Nowy


Posty: 4
Wysłany: Sro 07 Gru, 2011   

Dziękuje za radę, dało mi to do myślenia.

hijax_pl napisał/a:
Wszystko zależy od tego, czy chcesz się pobawić czy masz większe aspiracje filmowe. Jak pobawić - spójrz na Sony A55 i temu podobne (chodzi o aparaty serii SLT). Jak chcesz coś bardziej kreatywnego - to Canon.


Czy mogę prosić Cię o rozwinięcie myśli, "coś bardziej kreatywnego" ?

Mam jeszcze pytania:

1. Rozumiem, że z takim obiektywem KITowym 18-130mm, będę miał problem
ze "skokami światła" podczas zmiany przesłony ?

2. Czy słychać na filmie prace mechaniki aparatu/obiektywu podczas ostrzenia ?

3. Czy naprawdę są aż tak duże problemy z ostrością podczas kręcenia ? Czytałem, że Canon 600D ma śledzący auto-focus który jest aktywny podczas nagrywania, nie działa to za dobrze ? Mam starą lustrzankę, Sony A200 i muszę przyznać, że radzi ona sobie bardzo dobrze z ostrością przy robieniu zdjęć z automatu. To czy nowszy aparat nie posiada lepszej technologii niż mój stary ?

4. Jak jest ze stabilizacją w Canonie ? W kamerach HD, podobno stabilizacja działa bardzo dobrze. Czy taka stabilizacja działa również podczas nagrywania i jest równie dobra jak podczas robienia zdjęć ?

Im dalej w las... tym więcej pytań ;)
Dzięki za wszelkie uwagi i odpowiedzi.
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 07 Gru, 2011   

tommyz napisał/a:
Czy mogę prosić Cię o rozwinięcie myśli, "coś bardziej kreatywnego" ?
W zasadzie to wszystko, czego nie da Ci standardowa kamera tv posiadająca mały sensor. Czyli w zasadzie szumy w nocy i głębia ostrości...
tommyz napisał/a:
1. Rozumiem, że z takim obiektywem KITowym 18-130mm, będę miał problem ze "skokami światła" podczas zmiany przesłony ?
18-130? Chyba 18-135IS ;)
No nie masz pierścienia przysłony, czyli nie masz możliwości płynnej zmiany. Operatorzy filmowi zmieniają przysłonę "kręcąc pierścieniem" a nie zmieniając ustawienia w aparacie ;)
tommyz napisał/a:
. Czy słychać na filmie prace mechaniki aparatu/obiektywu podczas ostrzenia ?
Jak ostrzysz ręcznie - nie. Jak używasz AF to zależy gdzie jest mikrofon. Jeśli myślisz an poważnie - to chyba myślisz o zewnętrznym, prawda?
tommyz napisał/a:
Czy naprawdę są aż tak duże problemy z ostrością podczas kręcenia ?
Problemy? Kręcisz pierścieniem i ustawiasz tam gdzie chcesz. Jeśli zawierzasz AF to zależy jaki on tam jest. Kontrastowy (jak w Canonie) nigdy nie będzie dobry przy dynamicznych scenach. Fazowy (jak w Sony) będzie lepszy, ale w sytuacjach, których fazowy nie lubi (mały kontrast, paski np: żaluzje czy nawet witki wierzbowe) będzie Ci sprawiał kłopoty.
tommyz napisał/a:
. Czy taka stabilizacja działa również podczas nagrywania i jest równie dobra jak podczas robienia zdjęć ?
Tak i też ją może być słychać.
 
 
tommyz 
Nowy


Posty: 4
Wysłany: Sro 07 Gru, 2011   

hijax_pl dzięki za pomoc.

Natrafiłem ostatnio na kompakt z wymienną optyką Sony NEX 5nk i z testów i opinii wynika, że robi bardzo dobre zdjęcia jak i filmy.
Jedyny mankament dla mnie, to brak obrotowego wyświetlacza, jedynie nie wiele odchylany - może to utrudniać filmowanie. Podobną ma bardzo dobrą matrycę, która nawet w wysokich ISO mało szumi.
A co Wy sądzicie o tym aparacie jako kamera ?
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 07 Gru, 2011   

Jest chwalony. To fakt. Ale AF tez ręcznie trzeba ustawiać ;-)
 
 
tommyz 
Nowy


Posty: 4
Wysłany: Czw 08 Gru, 2011   

hijax_pl napisał/a:
Ale AF tez ręcznie trzeba ustawiać ;-)


Czy to oznacza, że AF nie działa przy nagrywaniu, czy działa za słabo i trzeba ręcznie ustawiać ?
 
 
Baku 
Optyczny
Kanonier z wyboru



Pomógł: 134 razy
Posty: 3338
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 12 Gru, 2011   

W sumie to na jedno wychodzi.
Uważam, że problemy z AFem to jeden z większych kiksów i błędów w sztuce filmowej. Utrudnia podążanie za zamysłem autora filmu i od razu kwalifikuje materiał do szufladki "amatorszczyzna".
W przypadku kamer wideo problemu nie ma (raczej). Bo sensor malutki, bo układ AF jest przystosowany do dynamiki, etc...
W przypadku filmowania aparatem nastawiłbym się na dwa obiektywy stałoogniskowe (odpowiednik 35 mm na FF i coś ok 80 mm na FF) i po prostu nauczył się sprawnego ostrzenia ręcznego.
 
 
beumont
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Sty, 2012   

Jeżeli jest już mowa o 600d i AF to mam pytanko. Kupiłem kilka dni temu właśnie taki zestaw, 600d + 18-135IS i jak kręcę film i ustawiam na AF to w ogóle mi nie ostrzy, muszę cały czas trzymać przycisk migawki?

Drugi problem mam taki że jak już ostrzę przyciskiem podczas kręcenie to zmienia się jasność na moment obrazu, to jest normalne?
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012   

beumont, do filmowania nie używa się AF. Koniec i kropka.
 
 
Fatman73 
Bywalec



Pomógł: 7 razy
Posty: 181
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012   

hijax_pl napisał/a:
Jest chwalony. To fakt. Ale AF tez ręcznie trzeba ustawiać ;-)


Nie zawsze. NEX-5N pod względem pracy AF bardzo mnie zaskoczył i zmuszony byłem zrewidować swoje podejście w kwestii używania AF podczas filmowania. Sprawdza się w wielu przypadkach.
Oczywiście w profi produkcjach nadal tylko MF, bo aparat ciągle nie potrafi czytać w naszych myślach i spełniać nasze żądania :-)

Nagrane z użyciem AF:

http://www.youtube.com/watch?v=3IjE0Ozp-Xg

http://www.youtube.com/watch?v=s8jD5PL5ozo
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012   

Fatman73, jak długa jest zwłoka w szukaniu kolejnego "kontrastu" w przypadku gdy twarz przestanie być rozpoznawana? Jak wtedy zachowuje się AF? Szuka kontrastu w okolicach odległości w której rozpoznał twarz, czy przechodzi np. na najbliższy kontrastowy obiekt?
 
 
Fatman73 
Bywalec



Pomógł: 7 razy
Posty: 181
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 09 Sty, 2012   

Algorytm jest raczej dosyć skomplikowany. Najczęściej stara się utrzymać ostrość w miejscu gdzie ostatni raz twarz była rozpoznawalna, jeśli tylko coś do twarzy podobnego jest w kadrze.
Wtedy widać w pracy układu AF pewne niezdecydowanie i przez to złapanie ostrości tam gdzie być powinna lub na innym obiekcie (np. przedmiocie na pierwszym planie przysłaniającym drugi plan) trwa dosyć długo.
Jeśli zupełnie zmienimy to co jest w kadrze, to szybkość łapania ostrości jest bardzo duża (na najbliższym obiekcie, lub twarzy jeśli takowa w kadrze się pojawi i jest rozpoznawalna).

Bardzo podoba mi się w pracy algorytmu AF z 5N jego płynne działanie. Jeszcze nigdy nie widziałem, żeby przeostrzył za obiekt i wrócił na najbardziej ostrą pozycję (czyli tak jak działa kontrast AF). Zawsze dochodzi do momentu największej ostrości i się na tym etapie zatrzymuje.

Przykład zmiany miejsca ostrzenia, kiedy w znacznym stopniu zmienia się to co jest w kadrze:
http://www.youtube.com/watch?v=9TvFUcPVtT0
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11