Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012 Czy jest różnica w jakości obrazu?
Mam Nikona D90 z obiektywem AF-S 16-85mm 3.5-5.6G ED VR. Znalazłem dużo pozytywnych opinii na temat obiektywów stało ogniskowych np. AF 50mm 1.8D i AF-S 50mm 1.8G. Ze względu na brak możliwości wypożyczenia i sprawdzenia w/w obiektywów proszę osoby, które miały lub mają do czenienia z tymi obiektywamami aby wypowiedziały się czy jest różnica w jakości obrazu między 16-85mm a 50mm.
Jest znaczna różnica w jakości obrazu. Jedyną wadą jest brak możliwości zmiany pola widzenia - reszta to zalety. Z tanich stałek Nikona przyjrzyj się modelom: 35mm/1.8G, 50mm/1.8G (ewentualnie D) i 85mm/1.8D (wersji G jeszcze nie ma na rynku). Najlepiej ustaw sobie swój obiektyw na te ogniskowe i sprawdź, które pole widzenia najbardziej Ci odpowiada.
zbigniew5309 Mialem wyzej wymienione obiektywy,dla mnie osobiscie obrazek z AF 50mm 1.8D byl bez porownania z AF-S 16-85mm 3.5-5.6G ED VR,jednak ten drugi sie sprawdzal lepiej jako spacerzoom bardzo uniwersalny jesli chodzi o zakres .
Właśnie - dla jednych wada dla innych zaleta. Jedni poszukują ogniskowej by znaleźć kadr, inni poszukują kadru i pod niego dobierają odpowiednią ogniskową
Nie, raczej na tym jak chcą przedstawić temat. Konkretną stałkę wybierasz w danym momencie dlatego, że daje Ci takie a nie inne pole widzenia, które pozwoli Ci ująć temat w danej perspektywie i w konkretnym klimacie. To często pozwala na zachowanie na zdjęciach charakterystycznego spojrzenia mimo różnych tematów i ujęć.
Myslalem, ze rozmawiamy o ograniczeniu do jednej stalki i, co za tym idzie, do jednej ogniskowej. Tylko wtedy jej"stalosc" moze byc wada. W tym kontekscie -
jaad75 napisał/a:
Nie, raczej na tym jak chcą przedstawić temat.
Nie - posiadajac jedna stalke koncentrujesz sie na tym, jak mozesz(musisz) przedstawic temat.
Nie - posiadajac jedna stalke koncentrujesz sie na tym, jak mozesz(musisz) przedstawic temat.
Posiadając jedną stałkę na początku przygody z fotografią uczysz się po prostu na pamięć tego jakie możliwości daje Ci dany kąt widzenia i jak wyglądają poszczególne tematy w danym ujęciu. Poprzez ograniczenia do jednego kąta widzenia masz znacznie większe możliwości jego eksploracji, a co za tym idzie poznania możliwości jakie daje. Później, po zbadaniu w ten sposób różnych ogniskowych, po prostu wybierasz sobie jak chciałbyś dany temat przedstawić i używasz obiektywu o konkretnym kącie widzenia lub świadomie ograniczasz się np. do jednego szkła, bo uznajesz, że ono najlepiej pokazuje Twój sposób postrzegania rzeczywistości.
jaad75, Dokladnie opisales "sprzetowa" droge do celu. Piszesz o "badaniu roznych ogniskowych", "eksploracji kata widzenia". W czasach, gdy zoomy byly rzadkoscia, ten sposob poznawania fotografii byl propagowany ze wzgledu na realnosc finansowa takiego rotwiazania. Choc juz wtedy probowano tworzyc baze sprzetowa (kolka fotograficzne itd) by poczatkujacy nie byli skazani na jeden kat widzenia: "nie chcemy ksztalcic rzemieslnika a artyste".
Od kiedy jednak moja znajoma, po 6-cio miesiecznym kursie fotograficznym prowadzonym ta metoda zamienila aparat na sztalugi, jestem do niej przekonany. (Do metody...) I fakt, ze latami na wyposazeniu mialem tylko Heliosa 44 bardziej mnie wkurza niz... No!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10