Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Canon 17-85 IS USM - nie łapie Autofocus - gubi się
Autor Wiadomość
jack78 
Nowy


Posty: 11
Skąd: Pszczyna
Wysłany: Pon 20 Sie, 2012   Canon 17-85 IS USM - nie łapie Autofocus - gubi się

Kupiłem na aukcji obiektyw Canon 17-85 IS USM, 2 dni temu podpiąłem go do body i sie okazuje że obiektyw na manualu działa OK, łapie ostrość, a na automacie działa w przedziale 18-35mm, natomiast między 35-85mm ciągle goni między 10m a nieskończonością i nie może złapać ostrości.
Łapie ją tylko jeśli przedmiot jest bliżej niż 1m, tak w granicach do 90cm od obiektywu.
Co się mogło uszkodzić i gdzie w okolicach Katowic lub Bielska można to naprawić?
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






lotofag 
Optyczny
*******



Pomógł: 41 razy
Posty: 1974
Skąd: WA-WA
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   Re: Canon 17-85 IS USM - nie łapie Autofocus - gubi się

A nie lepiej zwrócić go sprzedającemu zamiast bawić się teraz w naprawy? Chyba, że było zaznaczone, że obiektyw jest uszkodzony, a Ty świadomie, wiedząc o tym, go kupiłeś.
 
 
jack78 
Nowy


Posty: 11
Skąd: Pszczyna
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

Obiektyw był sprzedawany jako 100% sprawny, mało używany. Niestety przyszedł zakurzony w środku, a guma zoomu była brudna. Ale jakoś nie miałem potrzeby i go nie używałem przez tydzień. Teraz sprzedający się wypiął na mnie twierdząc że obiektyw był sprawny, a po takim okresie nie może go zareklamować u przewoźnika.
 
 
Kolek 
Nowy


Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

Miałem podobny przypadek tylko z używanym wózkiem dla dziecka, stelaż był wygięty i chciałem odesłać dla sprzedającego. Problem w tym, że za późno zauważyłem (po 11 dniach) – no i niestety – zostałem z wózkiem, który na jedna stronę jest przegięty. Jeżeli kupowałeś na allegro to sytuacja jest następująca:
– zwrot towaru dotyczy wyłącznie zakupów u przedsiębiorców (czyli kont Firma) i wynosi 10 dni, Ty piszesz ze kupiłeś używany na licytacji wiec sądzę że od osoby prywatnej i dlatego też nie możesz od niego egzekwować, żeby ewentualnie go przyjął (prawo stoi po jego stronie: http://allegro.pl/help_it...item=3552#q15). Wielka szkoda, że nie sprawdziłeś tego szkła od razu, ja ( i chyba wszyscy pstrykacze) wszystkie „gadżety” otwieram przy kurierze, a potem sprawdzam i testuje. Jeżeli chodzi o reklamacje u przewoźników to wady wewnętrzne (RTV - AGD) masz prawo zgłosić do 7 dni, gdyż trzeba je podłączyć do prądu.
A tak wracając do obiektywu, jak się nie mylę, jest to chyba „kitowy” obiektyw z f/5.6 przy dłuższych ogniskowych, wszystkie te obiektywy mają podobne problemy, jak brakuje oświetlenia to jeżdżą w tą i z powrotem. Najlepiej wysłać do serwisu, niektóre nawet wystawiają diagnozę za darmo (płacisz tylko za przesyłkę).
 
 
lotofag 
Optyczny
*******



Pomógł: 41 razy
Posty: 1974
Skąd: WA-WA
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

jack78, no cóż, sprzedawca najwyraźniej zrobił Cię w bambuko :neutral: A skoro od razu nie interweniowałeś, to teraz jest przepychanka co się kiedy stało, a może to kurier w paczce pobrudził i napchał paprochów, etc.

Co do ewentualnej naprawy, to chyba najlepiej standardowo - serwis Canona na Żytniej w Warszawie. Zadzwonić, umówić się i podesłać do sprawdzenia i wyceny.

Dużo dałeś za ten obiektyw? Warto kupować z drugiej ręki, ale bardziej z głową - minimum to dobre zdjęcia przedmiotu i jakieś sample, a najlepiej odbiór osobisty. Chyba że sprzedawca znany i godny zaufania ;)

[ Dodano: Wto 21 Sie, 2012 19:51 ]
Kolek napisał/a:

A tak wracając do obiektywu, jak się nie mylę, jest to chyba „kitowy” obiektyw z f/5.6 przy dłuższych ogniskowych, wszystkie te obiektywy mają podobne problemy, jak brakuje oświetlenia to jeżdżą w tą i z powrotem.

Owszem, można nazwać go "kitowym", bo był sprzedawany w zestawach z korpusami, a nie z tej przyczyny, że ma f/5.6 na długim końcu :lol:
 
 
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

Kolek napisał/a:
zwrot towaru dotyczy wyłącznie zakupów u przedsiębiorców (czyli kont Firma) i wynosi 10 dni,

A czy to przypadkiem nie dotyczy zwrotu z powodu "widzimisię"? Niezgodność towaru z opisem aukcji raczej powinna zawsze obowiązywać.

Radziłbym się dokładnie zapoznać z przepisami, bo mi się wydaje, że taka "rękojmia" może trwać dużo dłużej.
 
 
Kolek 
Nowy


Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 22 Sie, 2012   

mozer napisał/a:
Kolek napisał/a:
zwrot towaru dotyczy wyłącznie zakupów u przedsiębiorców (czyli kont Firma) i wynosi 10 dni,

A czy to przypadkiem nie dotyczy zwrotu z powodu "widzimisię"? Niezgodność towaru z opisem aukcji raczej powinna zawsze obowiązywać.

Radziłbym się dokładnie zapoznać z przepisami, bo mi się wydaje, że taka "rękojmia" może trwać dużo dłużej.


Tak, masz rację. Tylko jest mały problem, trzeba było reklamować na dniach jak otrzymałeś przesyłkę, a nie po tygodniu. Sprzedający obroni się tym, że wysłał produkt sprawny i mogłeś Ty go uszkodzić poprzez tygodniowe użytkowanie, każda zwłoka jest na korzyść sprzedającego, do tego powinieneś poinformować sprzedającego, że chcesz zwrócić towar (dopuszczalna jest forma mailowa oświadczenia) i masz na to 10 dni od daty otrzymania przesyłki, nawet jeżeli jest to osoba prywatna. Jeżeli tego nie zrobiłeś to możesz zapomnieć o pozwie. Dochodzi do tego jeszcze, że jest to produkt używany, a nie nowy (sądze że już bez gwarancji) i "licytowany", a nie "kup teraz". Ze sprawą mojego wózka byłem u koleżanki, która jest radcą prawnym, powiedziała mi, że gdyby nie te 11 dni spóźnienia to może coś bym jeszcze wywalczył. Ja za wózek dałem 1000 zł - powiedziała, że za takie pieniądze tylko szkoda nerwów i czasu. Trudno będzie Ci się obronić, że to nie Ty zepsułeś ten obiektyw. Dużo za niego dałeś?
 
 
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Sro 22 Sie, 2012   

Kolek, imho to co piszesz to bzdura. Zakupując towar u osoby fizycznej obowiązuje Was Kodeks Cywilny, który mówi, że rękojmia obowiązuje przynajmniej przez okres 1 roku. Również w przypadku rzeczy używanej. Do 6 miesięcy zakłada się, że wada była w momencie kupna.

Nie jestem prawnikiem, ale nigdzie nie spotkałem się z zapisem o 10 dniach rękojmi.
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Sro 22 Sie, 2012   

I słusznie, bo kolega Kolek coś gdzieś słyszał i zaczął udzielać "porad".
Nawiasem mówiąc, z tymi 6 miesiącami to też płyniesz.
 
 
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Sro 22 Sie, 2012   

MC napisał/a:
Nawiasem mówiąc, z tymi 6 miesiącami to też płyniesz.

A możesz sprostować jedynym choć zdaniem?
Dużo jest w sieci informacji o sprzedaży konsumenckiej, ale o umowach osoba fizyczna-osoba fizyczna ciężko coś znaleźć.

[ Dodano: Sro 22 Sie, 2012 11:43 ]
PS. jack78, na Twoim miejscu złożyłbym pisemną reklamację do sprzedawcy, którą on ma obowiązek rozpatrzeć.
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Sro 22 Sie, 2012   

mozer, przy rękojmi nie ma żadnych domniemań. Mylisz to z niezgodnością z umową.
 
 
Kolek 
Nowy


Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 22 Sie, 2012   

mozer napisał/a:
Kolek, imho to co piszesz to bzdura. Zakupując towar u osoby fizycznej obowiązuje Was Kodeks Cywilny, który mówi, że rękojmia obowiązuje przynajmniej przez okres 1 roku. Również w przypadku rzeczy używanej. Do 6 miesięcy zakłada się, że wada była w momencie kupna.


Tak, ale tylko teoretycznie. Kup sobie część używaną np. do samochodu, pojeździj przez 5 miesięcy albo nawet do roku, a potem złóż reklamacje, że ma wadę, która była przy zakupie. Zobaczysz wtedy jak prawo ma się w praktyce. Jak udowodnisz sprzedającemu (przed sądem), że nie używałeś produktu? Nie wiem ile czasu przesiedziałem na forach z moim wózkiem, pełno jest ludzi wydymanych tak na allegro.

Jack78 - oczywiście możesz złożyc pisemną reklamacje do sprzedawcy (lepiej to niż nic), może się "przestraszy" i się zgodzi na zwrot, ale z taką zwłoką to w sądzie z nim nie wygrasz. Jak mi nie wierzycie to zadzwońcie sobie nawet bezpośrednio do obsługi klienta Allegro, mają pełno takich przypadków i Wam powiedzą, że nie jest to taka prosta sprawa. Teoria teotrią - a w praktyce lipa. Miałem raz taki przypadek i się nauczyłem, teraz każdą przesyłkę z allegro sprawdzam wzdłuż i wszerz (nawet jeśli klient ma same pozytywy).
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Sro 22 Sie, 2012   

Kolek napisał/a:
Jak udowodnisz sprzedającemu (przed sądem), że nie używałeś produktu?

A z jakiego powodu ta okoliczność miałaby być istotna dla sprawy?
 
 
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Sro 22 Sie, 2012   

Kolek, ale jakie znaczenie ma ta "zwłoka"? Co za różnica, czy sprzedawca się wypnie po 9 dniach, czy po 21? Nie ma tu żadnej magicznej wartości "10 dni". Jak kolega wyżej zauważył, tu nie chodzi o nieużywanie, tylko o to, że ktoś sprzedając Ci przedmiot poręcza, że jest on sprawny i nadaje się do dalszego użytku (i oczywiście jest zgodny z opisem w aukcji).
Do allegro bym się nie odwoływał, bo oni mają gdzieś klienta - liczy się tylko prowizja od sprzedaży.
 
 
Kolek 
Nowy


Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 22 Sie, 2012   

Bo dla sądu jest i opcja, że przesylkę otrzymałeś w pełni sprawną i że to Ty ją mogłeś uszkodzić używając np. przez tydzień czasu, przewoźnika trzeba stąd wykluczyć, bo do niego nie wpłynęła żadna reklamacja w terminie 7 dni (tak chyba tam pisałeś). Jeżeli sprzedający ubezpieczył ją jeszcze dodatkowo to plus dla niego, gdyż sąd rozpatrzy to pozytywnie na jego korzyść, dla Ciebie negatywnie, że ją nie sprawdziłeś w przeciągu kilku dni. Wpisz w google "zwrot allegro" i poszperaj trochę, dużo ludzi i historii jest na ten temat. Na Twoim miejscu (tak jak pisze Mozer) napisałbym do niego pisemną reklamację, którą on ma obowiązek rozpatrzeć.

[ Dodano: Sro 22 Sie, 2012 13:37 ]
mozer napisał/a:
Kolek, ale jakie znaczenie ma ta "zwłoka"? Co za różnica, czy sprzedawca się wypnie po 9 dniach, czy po 21? Nie ma tu żadnej magicznej wartości "10 dni". .


Nie będę się kłócił, gdyby nie było to aż takie ważne to by np. również nie było "czasu reklamacji u przewoźników", nie istniała by definicja "gwarancja na rok" no i oczywiscie multum negatywnie rozpatrzonych pozwów przez sąd. Suma sumarum - gdyby było to takie proste to by nie było tyle takich problemów w np. takiej aukcji jak allegro czy eBay.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11