Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Pon 21 Paź, 2013 Obiektyw na potrzeby zdjęć/filmów tkanin
Cześć,
Mam wielką prośbę o pomoc w doborze obiektywu dla jednego konkretnego celu: filmy produktowe tkanin. Nic więcej.
Poniżej przedstawię dokładnie listę tego na czym nam zależy by osiągnąć, na czym nam kompletnie nie zależy oraz opisze warunki w jakich filmy będą powstawać.
Warunki:
0) Filmy będą kręcone aparatem 5D MK3.
1) Filmy będą kręcone w studio gdzie będziemy mieli tyle światła ile tylko zechcemy.
2) Filmy będą kręcone w świetle ultra miękkim (halogeny 3000k) - chcemy osiągnąć efekt pochmurnego dnia, tylko wtedy tkaniny (szczególne te sztuczne) nie skrzą.
3) Filmy będą kręcone zawsze w identycznych warunkach oświetleniowych.
4) Ujęcia będą obejmowały powierzchnie tkaniny od 40cm x 30cm by pokazać strukturę materiału oraz 300 cm x 200 cm by pokazać cały materiał. Do obu ujęć chcemy użyć tego samego obiektywu.
Na czym nam zależy:
1) Absolutnie najważniejsze jest wierne oddanie kolorów.
2) Bardzo ważna jest ostrość by pokazać każdą niteczkę na tkaninie.
3) Na dużej głębokości ostrości - chcemy pokazać jak najwięcej materiału. W związku z czym będziemy operowali raczej na przesłonach między f/8 a f/12.
Na czym nam nie zależy:
1) AF może być wolny albo nawet może go tam nie być wcale. Ostrość będzie ustawiana ręcznie.
2) Odporność na warunki atmosferyczne - obiektyw nigdy nie opuści "sterylnego" studia.
3) Na marce - jeżeli to jest jedyne za co dopłacamy.
Zakładany budżet to 4000 zł. Jeżeli jednak naprawdę będzie warto dopłacić to dopłacimy.
Filmy będą kręcone w świetle ultra miękkim (halogeny 3000k)
Nie zajmuję się foceniam (ani też filmowaniem) tkanin ale wiem, że farby mają to do siebie, że lubią inaczej wyglądać przy różnym świetle. W związku z tym, pomysł stosowania ciepłego światła żarowego jawi mi się jako lekko kuriozalny. A porównanie go do temp oświetlenia zachmurzonego nieba - tym bardziej
No chyba, że na te halogeny założone będą filtry żelowe CTB (takie, by przesunąć o -130 miredów)
Exon napisał/a:
Absolutnie najważniejsze jest wierne oddanie kolorów.
To jak powyżej + wzorzec Color Checker Passport.
P.S.
Przy filmowaniu ta jakość obiektywu nie ma za bardzo wielkiego znaczenia przy używanej kompresji materiału wideo
Exon [Usunięty]
Wysłany: Pon 21 Paź, 2013
Cytat:
W związku z tym, pomysł stosowania ciepłego światła żarowego jawi mi się jako lekko kuriozalny. A porównanie go do temp oświetlenia zachmurzonego nieba - tym bardziej
Oczywiście temperatura światła dziennego jest zupełnie inna (6000k-6500k), ale o ile dobrze zrozumiałem wystarczy zmienić temperaturę światła w ustawieniach aparatu i wyjdzie praktycznie na to samo.
Wiem, że idealnie nie będzie (no chyba, że będziemy kręcić w RAW i wydamy fortunę na postprodukcje). Pisząc listę tego na czym nam zależy oraz tego na czym nam nie zależy miałem na myśli, że jestem gotów poświecić niektóre rzeczy na rzecz drugich.
2) Filmy będą kręcone w świetle ultra miękkim (halogeny 3000k) - chcemy osiągnąć efekt pochmurnego dnia, tylko wtedy tkaniny (szczególne te sztuczne) nie skrzą.
To, że będziecie używali halogenów, to nie ma absolutnie nic wspólnego z miękkością światła.
Exon napisał/a:
a f/12.
A to z którego szeregu przysłon?
A tak na poważnie:
Exon napisał/a:
1) Absolutnie najważniejsze jest wierne oddanie kolorów.
2) Bardzo ważna jest ostrość by pokazać każdą niteczkę na tkaninie.
3) Na dużej głębokości ostrości - chcemy pokazać jak najwięcej materiału. W związku z czym będziemy operowali raczej na przesłonach między f/8 a f/12.
Tylko, czy aby na pewno jest sens pokazywać to na filmach? Kompresja, mała kontrola nad wierną reprodukcją kolorów, kiepska rozdzielczość...
hijax_pl napisał/a:
farby mają to do siebie, że lubią inaczej wyglądać przy różnym świetle. W związku z tym, pomysł stosowania ciepłego światła żarowego jawi mi się jako lekko kuriozalny.
Po zbalansowaniu bieli? Przynajmniej mają ciągle widmo.
hijax_pl napisał/a:
A porównanie go do temp oświetlenia zachmurzonego nieba - tym bardziej
Tu raczej o miękkość, a nie temperaturę barwowa chodziło.
hijax_pl napisał/a:
Exon napisał/a:
Absolutnie najważniejsze jest wierne oddanie kolorów.
To jak powyżej + wzorzec Color Checker Passport.
Po zbalansowaniu bieli? Przynajmniej mają ciągle widmo.
Wolę jednak filtr. Balans na aparacie to półśrodek w tym przypadku.
jaad75 napisał/a:
Tu raczej o miękkość, a nie temperaturę barwowa chodziło.
Mhm.
jaad75 napisał/a:
Do video?
No tak
Exon [Usunięty]
Wysłany: Pon 21 Paź, 2013
Cytat:
Przynajmniej mają ciągle widmo.
Tym (CRI) własnie się kierowałem.
Cytat:
Tu raczej o miękkość, a nie temperaturę barwowa chodziło.
Zgadza się, z rozproszeniem światła sobie poradzimy.
Kod:
Do video?
Kodek psuje swoje - ok, ale na Vimeo w FullHD nie wygląda to źle. Ktoś będzie chciał zobaczyć nieskompresowany film to sobie ściągnie na dysk. Tak czy inaczej na kodek wiele nie mogę poradzić. Mogę natomiast zrobić inne rzeczy: wybrać najlepszy do tego celu obiektyw.
Tak z ciekawości - jaki mają te lampy ten współczynnik? Oczywiście gołe, bez filtrów?
Halogeny? No przecież zawsze 100...
Exon [Usunięty]
Wysłany: Pon 21 Paź, 2013
Cytat:
Tak z ciekawości - jaki mają te lampy ten współczynnik? Oczywiście gołe, bez filtrów?
Światło żarowe z definicji ma CRI w okolicach 100.
[ Dodano: Pon 21 Paź, 2013 19:55 ]
Cytat:
Halogeny? No przecież zawsze 100...
Nie zawsze. Niektóre halogeny (te o temperaturach 3200k) są powlekane neodymową powłoką która wycina niektóre części pasma, co w rezultacie daje CRI w okolicach 80-90.
Dla mnie 100 oznacza pasmo ciągle, a takim żarowe nie jest. Ale fakt - jak widzę, niektórzy tak definiują, że skoro żarnik to de facto ciało czarne to musi mieć CRI=100
Nie zawsze. Niektóre halogeny (te o temperaturach 3200k) są powlekane neodymową powłoką która wycina niektóre części pasma, co w rezultacie daje CRI w okolicach 80-90.
A to ciekawe - nie słyszałem. W sumie halogeny mają typowo właśnie 3200K...
hijax_pl napisał/a:
Dla mnie 100 oznacza pasmo ciągle, a takim żarowe nie jest
Jak nie jest?
Exon [Usunięty]
Wysłany: Pon 21 Paź, 2013
Cytat:
Dla mnie 100 oznacza pasmo ciągle, a takim żarowe nie jest.
Światło żarowe jest ciągłe w paśmie światła widzialnego.
Odchodzimy od tematu Panie moderatorze. Przypominam. że wybieramy tutaj obiektyw.
[ Dodano: Pon 21 Paź, 2013 20:15 ]
Cytat:
A to ciekawe - nie słyszałem. W sumie halogeny mają typowo właśnie 3200K...
Nie mierzyłem tego osobiście - opieram się na artykułach z netu. Miedzy innymi poniższym:
Kod:
Note: all incandescent and halogen light bulbs, by definition, have a CRI close to 100. They are excellent at rendering color. However, except for some halogen bulbs, most incandescents produce a warm 2800K color temperature. The only way to achieve the bluish white appearance of daylight with incandescent bulbs is to use bulbs coated with neodymium. However, these bulbs have a CRI much lower than 90. They are not good for accurate color rendering across the spectrum. See neodymium light bulbs available from Topbulb.
Być może, tilt&shift byłby tu faktycznie najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem, tylko, że nie wiem, czy nie za bardzo upierdliwym przy filmowaniu. No i nie trzeba od razu Canonowej wersji, pewnie wystarczyłby Samyang...
Światło żarowe jest ciągłe w paśmie światła widzialnego
Tak, ale gorzej z tą intensywnością w poszczególnych podzakresach. Dlatego proponowałem filtry CTB.
Exon napisał/a:
Odchodzimy od tematu Panie moderatorze. Przypominam. że wybieramy tutaj obiektyw.
Nadal twierdzę, że i kitowym obleci, ale jeśli chodzi o duże głębie ostrości to też bym proponował TSy. Tyle, że nie mam pojęcia co to znaczy "filmować"?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11