Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Witam!
Wyobraźmy sobie sytuacje w, której: jesteśmy na balu weselnym/studniówce/itp. Jesteśmy w sali w której prawie niema światła, ludzie tańczą. Jak w takiej sytuacji zrobić zdjęcia?
Możliwość pierwsza:
użyć lampy błyskowej
- moje uwagi do tej techniki:
cała sala jest oświetlona (ewentualnie używamy dyfuzora i strzelamy wprost), co skutkuje utratą "klimatu". I to co mi przeszkadza najbardziej, nie możemy robić trybem seryjnym (wiadomo możemy powtarzać zdjęcie ale...), przez to nie mamy żadnej kontroli nad wyrazem twarzy obiektu który fotografujemy.
Możliwość druga:
-używamy lampy światła ciągłego:
lekko oświetlamy nasz obiekt co skutkuje zachowaniem klimatu. Możemy używać trybu seryjnego dzięki czemu, możemy wybrać najlepsze ujęcie.
Osobiście nie mam lampy światła ciągłego, dlatego chciałbym się zapytać czy ktoś może zastosował taką technikę i jaki efekt ona dała?
cała sala jest oświetlona (ewentualnie używamy dyfuzora i strzelamy wprost), co skutkuje utratą "klimatu".
jak będziesz strzelał na wprost to nigdy nie będziesz miał klimatu, to żadna nowość.
michalwest napisał/a:
I to co mi przeszkadza najbardziej, nie możemy robić trybem seryjnym (wiadomo możemy powtarzać zdjęcie ale...), przez to nie mamy żadnej kontroli nad wyrazem twarzy obiektu który fotografujemy.
no niestety, taki urok fotografii z lampą błyskową, trzeba szukać momentu aż elementy na zdjęciu zamkną usta, na resztę bym zwracał mniejszą uwagę, to jest reporterka, nic na to nie poradzisz, o ile nie fotografujesz Hołowni powinno się udać.
michalwest napisał/a:
Możliwość druga:
-używamy lampy światła ciągłego:
lekko oświetlamy nasz obiekt co skutkuje zachowaniem klimatu. Możemy używać trybu seryjnego dzięki czemu, możemy wybrać najlepsze ujęcie.
nie słyszałem o takiej sytuacji, owszem jest ona możliwa ale nie słyszałem żeby ktoś poza kamerunami zadał sobie tyle trudu, żeby tak doświetlić ciągłym aby było przyzwoicie. Trzeba by mieć kawał kilku dobrych lamp ciągłego, gra nie warta świeczki tym bardziej na polskim ślubie.
Tryb seryjny nie zagwarantuje ci dobrego ujęcia, prędzej nisko szumiące wysokie iso
Wysłany: Czw 28 Mar, 2013 Re: Lampy światła ciągłego
michalwest napisał/a:
Witam!
Możliwość druga:
-używamy lampy światła ciągłego:
lekko oświetlamy nasz obiekt co skutkuje zachowaniem klimatu. Możemy używać trybu seryjnego dzięki czemu, możemy wybrać najlepsze ujęcie.
Osobiście nie mam lampy światła ciągłego, dlatego chciałbym się zapytać czy ktoś może zastosował taką technikę i jaki efekt ona dała?
Neil van Niekerk coś rzeźbił w tym temacie, ale -- o ile pamiętam -- było to w kontekście portretu. Zajrzyj na jego stronę, może znajdziesz coś interesującego?
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Czw 28 Mar, 2013
nowam napisał/a:
le -- o ile pamiętam -- było to w kontekście portretu.
nie no, oczywiście, ze światłem ciągłym wiele osób sobie dłubie, to nie jest żaden święty gral, z tym że w tym przypadku jest to przerost formy nad treścią.
Krzysztof Gierałtowski uzywa nawet dość specyficznych mocnych lamp produkowanych tylko w jednym miejscu ale nie jest to reporterka ślubna
Dwie, trzy, cztery tanie lampy manualne umieszczone w kluczowych miejscach sali, plus radiowe wyzwalanie, w miarę wysokie ISO i niezbyt krótki czas, żeby zarejestrować cokolwiek ze światła zastanego. To jest moja propozycja.
Primo, dziękuję za odpowiedź.
I tak zakładam używanie wysokiego ISO i max dziury (około f/2-2.8), natomiast trudno jest zejść poniżej 1/160. Pomyślałem o takich lampach po zobaczeniu najnowszych Manfrotto. W tej technice dla mnie kluczowym elementem było by lekkie dopalenie lampą twarzy. Dlatego zastanawiam się czy około 500-1000 luxów lampy światła ciągłego by wystarczyło?
Nie wiem jak uczestnicy imprezy zareagują na silne stałe światło, które nagle pojawi im się w jakim kącie sali. Błyskowe ma tę zaletę, że „ukrywa” fotografa dopóki nie następuje ekspozycja. Nie mam dużego doświadczenia w fotografii imprezowej, ale w sporej części imprez, które fotografowałem, najlepsze zdjęcia wychodziły wtedy, gdy osoba fotografowana nie była świadoma, że właśnie zamierzam zrobić zdjęcie.
Koszt czterech manualnych chińskich speedlightów plus koszt sensownego radia jest porównywalny z kosztem zakupu jednej topowej lampy systemowej typu 580EX II czy SB-900. Takie podejście to nie jest recepta na całe zło, ale sprawdza się w wielu sytuacjach. Mając ruch zamrożony błyskiem możesz z czasem naświetlania zejść na tyle nisko, by zarejestrować „klimat” zastanego. Oczywiście zależy od warunków, itd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10