Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Witam! Szukam teleobiektywu do swojej sześćsetki, zamierzam zająć się fotografią motoryzacyjną, koncertową i od czasu do czasu robię również sesje portretowe (w sumie zdarza mi się to dość często). Widziałem tutaj parę podobnych tematów odnośnie wyboru obiektywu, ale wolałbym, żeby ktoś mi doradził w związku z tym do czego mi ten obiektyw potrzebny.
W związku z tym, że chcę mieć coś co przyda mi się w fotografii koncertowej, poza lampą potrzebne mi jest jasne szkło ze względu na słabe światło.
Do portretów planuje również zakup canona 50mm 1.8 (ze względu na cene, poza tym chce się pobawić również w kręcenie filmów więc 50 wydaje się dobrym pomysłem, chociaż nie wiem czy to dobry wybór bo może być ciężko kręcić filmy o tematyce typowo motoryzacyjnej tym obiektywem).
W tym momencie mam tylko kita 18-55 mm. Nie wiem jaki zakup będzie odpowiedni w następnej kolejności, żeby ładnie dopełnić swój zestaw aby zmieścić się maksymalnie w kwocie 1500 zł.
mmmeksyk, mówiąc o fotografii motoryzacyjnej masz na myśli szerokie statyczne kadry, czy raczej rajdowe (gdzie odległość będzie większa)?
Jeżeli rajdy to używka C70-200/f4, chociaż tu może być ciężko ze znalezieniem w miarę świeżej sztuki (raczej okolice 1700-1800).
Zdecydowanie szerokie statyczne kadry. Nie interesuje mnie typowo sportowa fotografia motoryzacyjna, bardziej interesują mnie fotorelacje z eventów i sesje plenerowe, ale automotive.
edit.
pioroon napisał/a:
mmmeksyk, mówiąc o fotografii motoryzacyjnej masz na myśli szerokie statyczne kadry, czy raczej rajdowe (gdzie odległość będzie większa)?
Jeżeli rajdy to używka C70-200/f4, chociaż tu może być ciężko ze znalezieniem w miarę świeżej sztuki (raczej okolice 1700-1800).
Nie da się ukryć, że c70-200 może być dobrym wyborem, zwłaszcza przy fot. motoryzacyjnej (w portretach też napewno, więc byłby dość uniwersalny), ale czy takie gabaryty i tak duży zakres ogniskowej przyda mi się w fot. koncertowej?
mmmeksyk, do koncertów to przede wszystkim to szkło jest za ciemne
Zresztą to wszystko zależy jaki masz wjazd na dany koncert, czy możesz robić zdjęcia spod sceny, czy będziesz potrzebował takiego zakresu ... skoro:
1. Foto moto - szerokie kadry.
2. Foto koncerty - być może szerokie.
mmmeksyk, do koncertów to przede wszystkim to szkło jest za ciemne
Zresztą to wszystko zależy jaki masz wjazd na dany koncert, czy możesz robić zdjęcia spod sceny, czy będziesz potrzebował takiego zakresu ... skoro:
1. Foto moto - szerokie kadry.
2. Foto koncerty - być może szerokie.
... to może Tamron 17-50/f2.8 na początek?
Coś za coś, gdybym się tak nie bał używek to Twoją poprzednią propozycje brałbym bez większego zastanowienia, bo w portretach spełniłby się idealnie i w moto też (to dla mnie na tą chwilę najważniejsze) poza tym ładnie rysuje przy filmach. Może warto najpierw zająć się jednym, żeby z czasem dokupić coś jasnego do koncertów? Poza tym, czy nawet C 50mm/f1.8 nie byłby fajnym dopełnieniem na koncertach? Fakt, stałka, ale jasna! Ew C 50mm/f1.4 ale to już duża różnica w cenie. Po prostu nie wiem co robić, a bardzo bym chciał być zadowolonym z zakupu.
Skoro moto mają być statyczne i szerokie kadry to 70-200 nie spełniłoby swojej roli (za wąsko). Na szerokie kadry moto + szerokie koncertowe T17-50 na początek da radę. Poza tym do węższych ujęć koncertowych możesz się wesprzeć C50/1.8 (chociaż tu af nie da rady ), dlatego może lepiej na początek kup Tamrona i zbieraj na C50/1.4.
Moto statyczne, fakt.
Ale z tymi szerokimi kadrami to bym nie przesadzał, generalnie nie fotografuje się samochodów z użyciem małych ogniskowych, czy całkowicie szerokich kątów, czyli może się nie sprawdzić. Poza tym tele jest bardziej uniwersalne.
Z tymi koncertami to jest tak, że zanim zacznę to robić to może coś dokupie.
Tamron to dobry zamiennik kita, ale wątpie czy naprawdę sprawdziłby się w tym co chce robić. Jest kilka plusów na rzecz koncertów ale też kilka minusów na rzecz moto. (A bardziej zależy mi na tym drugim)
Cholera.. już nic nie wiem.
Co mogłoby być zamiennikiem tej Lki którą zaproponowałeś? Ale tańszym. Albo inaczej, takim żeby kupić nówkę?
mmmeksyk, minimalne 70mm to wąsko na to statyczne moto. Tak mi się wydaje, w końcu musiałbyś robić z dość dużej odległości (ładnych kilka metrów) te fotki. W ogóle to i rybim okiem się fajnie moto robi Może wrzuć jakiś przykład, żeby było wiadomo o jakie ujęcia chodzi + info czy to będą fotki na ulicy, w jakich warunkach itp. Pamiętaj, że tu dobry postprocess jest nieunikniony.
Co do tele to Tamron 70-200/2.8 jest dobry, ale to te same pieniążki, za to lepsze światło.
Ciężko będzie znaleźć cokolwiek tańszego, co nie będzie porażką...
mmmeksyk, minimalne 70mm to wąsko na to statyczne moto. Tak mi się wydaje, w końcu musiałbyś robić z dość dużej odległości (ładnych kilka metrów) te fotki. W ogóle to i rybim okiem się fajnie moto robi Może wrzuć jakiś przykład, żeby było wiadomo o jakie ujęcia chodzi + info czy to będą fotki na ulicy, w jakich warunkach itp. Pamiętaj, że tu dobry postprocess jest nieunikniony.
Co do tele to Tamron 70-200/2.8 jest dobry, ale to te same pieniążki, za to lepsze światło.
Ciężko będzie znaleźć cokolwiek tańszego, co nie będzie porażką...
Ten Tamron przekracza moje możliwości finansowe o dużo za dużo, nie dorwę go nawet za 2 tys.
Nie umiem podać przykładów ujęć bo po prostu będą różne, jeśli chodzi o warunki to typowo plenerowe, co więcej można powiedzieć?
A może poszukać jakiś uniwersalnych zoomów? Jak 18-200? Ale np C 18-200 f/3.5-5.6 IS jest duuużo słabszy optycznie i juz bym mógł być zawiedziony.
A może poszukać jakiś uniwersalnych zoomów? Jak 18-200? Ale np C 18-200 f/3.5-5.6 IS
Tylko nie to
To może zamiast przykładów, powiedz czy zapinając ten twój 18-55 dużo ci brakuje na długim końcu? Tak tylko sprawdzam, czy jesteś pewien, że aż takich ogniskowych potrzebujesz.
Podsumowując to skoro to plenerki to mega światło ci nie jest potrzebne. Dlatego od biedy do szerszych kadrów użyjesz 50/1.8 lub 18-55, a do dłuższych ogniskowych wziąłbym jednak 70-200/f4. Ten co wklejałeś wygląda na prawdę nieźle, szczególnie to że nie jest stary (na necie można czasem spotkać i 10 letnie +).
A może poszukać jakiś uniwersalnych zoomów? Jak 18-200? Ale np C 18-200 f/3.5-5.6 IS
Tylko nie to
spodziewałem się, że tak zareagujesz.
pioroon napisał/a:
Ten co wklejałeś wygląda na prawdę nieźle, szczególnie to że nie jest stary (na necie można czasem spotkać i 10 letnie +).
Szczerze? brałbyś go? czy się zastanawiał? Nie boisz się używek? Ta cena wydaje się aż zbyt kusząca.
Jak to ktoś napisał wcześniej
"Szkiełko to nie ma stabilizacji. Zastanawiam się, czy przy wiekszych zbliżeniach możliwe jest wykonanie ostrego zdjęcia "z ręki", czy statyw lub jakiekolwiek podparcie jest obowiązkowe (przy założeniu, że czas jest względnie krótki)" Mam tą samą obawe.
pioroon napisał/a:
To może zamiast przykładów, powiedz czy zapinając ten twój 18-55 dużo ci brakuje na długim końcu? Tak tylko sprawdzam, czy jesteś pewien, że aż takich ogniskowych potrzebujesz.
Właśnie brakuje, fotografując moto nie robię zazwyczaj ciasnych kadrów ani bliskich ujęć a staram się uchwycić całość. Rzadziej są to kadry z odległości 2 m, może mniej. Cały czas próbuje wytłumaczyć również to, że chce z niego zrobić swój nr 1. Rzadko wtedy będe zakładał kita czy 50. Po prostu chce zrobić ze swojego zakupu obiektyw którego będe używał najczęściej (zrozumiałe, że w pomieszczeniach, czy gdziekolwiek gdzie nie mam miejsca użyje 50, czy od biedy kita). Ale zazwyczaj jednak robię zdjęcia w plenerze.
"Szkiełko to nie ma stabilizacji. Zastanawiam się, czy przy wiekszych zbliżeniach możliwe jest wykonanie ostrego zdjęcia "z ręki", czy statyw lub jakiekolwiek podparcie jest obowiązkowe (przy założeniu, że czas jest względnie krótki)" Mam tą samą obawe.
Jeżeli robisz statyczne zdjęcie to tylko wtedy IS by ci się przydał. Do dynamicznych ujęć IS się wyłącza (jeżeli się go ma). Poza tym kwestia światła Czyli jak masz takie warunki, żeby użyć krótkiego czasu (przy używalnym ISO) to jest dobrze. Generalnie większość ludzi potrafi utrzymać "czas/ogniskową", czyli w tym przypadku na długim końcu 1/200sek. Ja dla pewności z moim uchwytem robię 1/250 i krótsze.
Sprawdzić? Jak sprawdzisz? Dostaniesz i jak się okażę, że jest coś nie tak.. 1500 zł to dużo
Duże ryzyko ale wydaje mi się, że warto. Ciekawe czy jest tu jakiś szczęśliwy posiadacz tego szkiełka.
Najlepiej kupować gdzieś, gdzie masz blisko ... może uda się upolować.
Wtedy sprawdzasz szkła wizualnie + strzelasz testowe foty na bf/ff i jest git
Minusem jest to, że jeżeli wymagałby kalibracji to musisz niestety za to zapłacić na żytniej (to konkretne szkło już gwarancji nie ma).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11