Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Czw 14 Mar, 2013 Niebieskie zdjęcia w studio// Balans bieli?
Witam,
zauważyłem u siebie taki problem, jak robie zdjęcia w warunkach studyjnych z 2 lampami błyskowymi z przodu i jedną z tyłu za kartonowym białym tłem, to zdjęcia mi wychodzą bardzo niebieskie... Ustawiam balans bieli na temp. barwową lamp 5500 i to samo, robie zdjęcie X-Rite Color Checkera powłoce do balansu bieli (ustawiam stroną do balansu bieli przed obiektywem, kadruje tak że widać tylko szare pole i pstrykam zdj, następnie robie ręczny balans bieli i wybieram wyknane zdjecie szarej powłoce), i nadal niebieski dominuje zamiast np biały. Poniżej zdjęcie wycięte z tła, na dole to plexia a do góry białe tło. plexia połozona na kawałku białego tła. Co robie nie tak?
tło jest kartonowe, białe ... a pleksa leży na tle bo rozwijam zawsze więcej, podkładam stolik i na to układam tło aby była jednolita barwa. Może jeszcze na jakieś ustawienia powinienem zwrócić uwagę?
Aparat to Canon 7D, obiektyw Canon EF 24-105mm f/4L IS USM
niemamloginu89, zmierz balans bieli na tle a nie wzorcu. Albo zobacz w PS/LR jaki odczyt w Kelvinach daje pomiar pipetą.
P.S.
To, że karto jest biały nie oznacza jeszcze, że nie jest niebieski - w procesie bielenia często stosuje się tak zwane wybielacze optyczne, które przesuwają de facto widmo w kierunku niebieskiego
tylko wtedy moge mieć przekłamania w kolorach przedmiotów prawda?
Tak
niemamloginu89 napisał/a:
A co do pomiaru to chodzi, w CameraRAW zrobić wzornik kolorów?
Nie - kliknąć na narzędzie do samplowania WB i ustawić gdzieś na tle. Będziesz widział jaka jest różnica między kolorem oświetlenia a tym co się odbija.
Nie - kliknąć na narzędzie do samplowania WB i ustawić gdzieś na tle. Będziesz widział jaka jest różnica między kolorem oświetlenia a tym co się odbija.
Niestety nie mam pojęcia jak to zrobić ...
To z jakiego białego tła najlepiej korzystać?
Softboxa?
niemamloginu89, Z jakiego programu do obróbki korzystasz?
Używam czasem zwykłego kartonu ze sklepu plastycznego do fotografii i nie miałem problemów z takim zafarbem. Jeśli masz Passporta, to spróbuj sfotografować go na tym tle i przy użyciu lamp. W sensie: nie zasłaniaj całego obiektywu Passportem, tylko ustaw go jako obiekt na tym tle. Spróbuj wtedy jakieś ustawienia balansu bieli dadzą białe tło i jak wtedy wygląda szara karta z Passporta.
A powiedźcie mi czy dobrze używam karty balansu bieli X-Rite Color Checker, robie w ten sposób:
Ustawiam aparat na statywie, rozkładam lampy, ustawiam przedmiot na tle. Kadruje sobie ogniskową na przedmiot i przed obiektyw ustawiam kartę do balansu bieli X-Rite aby zasłoniła cały kadr (przy pewnej ogniskowej, aparat i karta są poza lampami tak naprawdę (softbox)), przy wykonaniu zdjęcia balans bieli jest automatyczny. Zdjęcie zostało zrobione, przechodze do menu i ustawiam balans bieli na własny i wybieram wykonane zdjęcie (jest ono często dość ciemne), wtedy zaczynam pstrykać zdjęcia przedmiotu.
Czy ta metoda jest słuszna? Czy może miałbym wejść w pole lamp błyskowych i dopiero pstryknąć zdjęcie X-Rite? A może balans bieli przy wykonywaniu zdjęcia X-rite powinien być inny? Pomóżcie
Postaw CC koło motywy fotografowanego i chlaśnij pierwsze zdjęcie. Później go zdejmij i rób kolejne.
Po wrzuceniu fot na kompa z CC zbierasz info o WB i propagujesz na resztę zdjęć.
Oczywiście robiąc w RAW ten proces jest nieinwazyjny.
"W większości aparatów podczas ustawiania balansu bieli w trybie Custom WB neutralny obszar służący do określenia temperatury barwowej światła powinien obejmować co najmniej 90% kadru. Są jednak wyjątki – np. w Canonie EOS 20D i jego następcach oraz modelach 5D, 5D Mark II i 7D służy do tego centralny obszar kadru oznaczony w wizjerze okręgiem. (Fot. Canon)"
Czyli w związku z tym, wystarczy że White Balance Target znajdzie się w polu widzenia "kółka"?
fotografowanie White Balance Target jak najlepiej robić? z jakimi ustawieniami? Balans na auto? ma to znaczenie?
fotografowanie White Balance Target jak najlepiej robić? z jakimi ustawieniami? Balans na auto? ma to znaczenie?
Według instrukcji obsługi np. 50D - nie ma znaczenia ustawienie balansu bieli dla zdjęcia będącego wzorcem. Istotna jest prawidłowa ekspozycja białego obiektu. Instrukcja od 50D potwierdza też to, że biel nie musi wypełniać całego kadru tylko środkowy obszar. Zajrzyj może do instrukcji swojego aparatu, co?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11