Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Wto 07 Maj, 2013 Wywoywanie Rawu z ujęcia
Witam,
Mam takie pytanie (a ponieważ zawsze służycie dobrymi radami więc liczę że i teraz tak będzie )
Jak wykonuję zdjęcie RAW+JPG w aparacie Canon 5D mark 2 (który nie jest mój) i otwieram plik RAW w programie photoshop to mam ustawienia jak na ujęciu z poglądowego JPG czyli mogę np tylko lekko sobie wyostrzyć zdjęcie i otworzyć. Plik RAW otwiera się z zapisanymi ustawieniami podczas wykonywania zdjęcia.
Natomiast w aparacie Canon 7D gdy wykonam tak samo zdjęcie (RAW+JPG) to po otwarciu pliku RAW mam zupełnie "gołe" zdjęcie bez żadnych ustawień jakie użyłem podczas wykonywania zdjęcia. Czy da się jakoś ustawić, aby 7D trzymał ustawienia w RAWie tak jak JPG? Bo nie chce ustawiać wszystkich parametrów tak jak w pliku JPG aby dokonać drobnych korekt
W pierwszym wypadku widać RAWa jak JPGa a w drugim zupełnie "gołego" Rawa. Łatwiej by mi było manipulować plikiem RAW tak jak w pierwszym przypadku, gdzie otwiera mi się "jpg" nad którym mogę dopracowywać szczegóły
niemamloginu89, ustawienia "jak na ujęciu" (te polskie hasła wyglądają naprawdę dziwnie) tyczą się wyłącznie balansu bieli, ale to, że jest As Shot, wcale nie oznacza, że jest dokładnie taki sam jak w JPG, tylko to, jak wartość zapisana w RAW jest interpretowana przez ACR.
[ Dodano: Sro 08 Maj, 2013 13:52 ]
niemamloginu89 napisał/a:
W pierwszym wypadku widać RAWa jak JPGa a w drugim zupełnie "gołego" Rawa.
W jednym i w drugim przypadku masz "gołego" RAW-a.
Ja bym spróbował kliknąć w ten niebieski napis: "Automatycznie", poniżej suwaka Tinty Potem można jeszcze doprawić obraz szczyptą tego i owego. Nie przejmowałbym się w ogóle JPG.
Nie chce tworzyć nowego tematu ponieważ to również tyczy się tych moich Rawów i Adobe Photoshopa + X-Rite Color Passport
Zauważyłem, że szara karta do ustalania balansu bieli za mocno mi ociepla kolory, czy też macie taki problem? Przedstawie 3 zdjęcia:
1. Raw otwarty w Adobe:
2. Dotknięty pipetą w szarą kartę X-Rite
3. Prawidłowo dopasowany kolor:
Czy ja coś źle robie? Bo chyba nie w tym większej filozofii aby zrobić zdjęcie z szarą kartą X-Rite color Passport i później pipetą najechać na szarą karte ...
niemamloginu89, jak dla mnie to z pipetą na szarą kartę wygląda najlepiej. Pamiętaj jednak, że jeśli masz kilka źródeł światła oświetlających scenę, a szarą kartę oświetla tylko jedno z nich, to nie znaczy, że klikając w nią pipetą zbalansujesz biel do wszystkich źródeł. Podobnie jeśli umieścisz szarą kartę w miejscu, w którym odbicia światła ze sceny dają na niej dodatkowe zafarby...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10