Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sob 13 Lip, 2013 Wybór aparatu dla amatora. Sony A-58 czy Pentax K-30?
Witam. Noszę się z zamiarem zakupu pierwszej w życiu lustrzanki. Aparat będzie mi służył jedynie do robienia standardowych fotek tj. wakacje, imprezy, wypady poza miasto, wydarzenia sportowe. Bez żadnej zabawy w zawodowego fotografa. Zastanawiam się nad jednym z dwóch aparatów tj. Sony A-58 i Pentax K-30. Zależy mi na przyzwoitej jakości zdjęć i filmów. Trzymałem w dłoni soniaczka i muszę powiedzieć, że leży bardzo przyjemnie. Podobno robi też dobre filmy. Z drugiej strony jest Pentax, który pod względem jakości zdjęć - z tego co wyczytałem - bije na głowę A58. Czy moglibyście mi coś doradzić? Oba aparaty ze standardowymi obiektywami naturlich. Różnicę robi też cena (Pentax droższy o 600 PLN). Myślicie, że różnica w jakości zdjęć jest warta ten ceny? Z góry dzięki. PZDR
k30. I nie marudź, że Pentax to a tamto. Jak się chce, można do Pentaxa fajne szkła skompletować.
Polecam do kreatywnej fotografii jasną stałkę na początek, np. Sigma 30 1.4 - jest nowa wersja.
yomek napisał/a:
Oba aparaty ze standardowymi obiektywami naturlich.
To natürlich, daj se spokój ze szkłem, które kupisz po to tylko, bo je porzucić za jakiś czas...
Jeśli standardowy zoom to tamron 17-50 2.8 do k30, ale nie szkło typu 18-55 i światłem 3.5 - 5.6.
Czaisz? 5.6 wyjściowa przysłona przy 55 mm???
Ciemniej jak w murzyńskiej chacie w nocy i po zgaszeniu lampki.
Gdybym wiedział co to znaczy światło 3.5-5.6, to pewnie bym jakoś sensownie odpowiedział. Ale to dla mnie czarna magia. Dlatego się zastanawiam czy będę w stanie wykorzystać możliwości Pentaxa jako totalny laik. Stąd może sony będzie bezpieczniejszym rozwiązaniem?
Gdybym wiedział co to znaczy światło 3.5-5.6, to pewnie bym jakoś sensownie odpowiedział.
Poczytaj w necie.
Jasne obiektywy to f2.8, f2, f1.8, f1.4 itd.
Ciemne to powyżej 2.8 - choć to też kwestia umowna, bo czym innym będzie światłosiła obiektywu np. makro 180 f3.5, a czym innym w standardowym zoomie typu 17/18-... mm.
yomek napisał/a:
Ale to dla mnie czarna magia
Tylko lektura netu, czy książek pomoże Ci zrozumieć kilka kwestii:
wartość przysłony, czas otwarcia migawki, światłosiła obiektywu (z polskiego na nasze - im jaśniejszy obiektyw, tym krótszy czas potrzebny na otwarcie migawki - a to oznacza większą szansę na nieporuszone - czyt. otstre zdjęcia), głębia ostrości, czułość ISO.
Jeśli ogarniesz to troszkę, to po zakupie lustrzanki niekoniecznie będziesz cały czas jechał na automacie, tylko może zaczniesz od np. programu A, czy Av - czyli: Ty zadajesz przysłonę, a aparat dobiera automatycznie czas.
Jeśli ten jest za długi, to albo sam ustawiasz wyższe iso, albo dajesz AUTO ISO w zakresie np. 100 do 1600 a aparat sam za Ciebie ustawi to iso - czułość matrycy.
Kumasz?
P.S. To tak w telegraficznym skrócie, co byś się nie zniechęcił.
Odwagi!
yomek napisał/a:
Stąd może sony będzie bezpieczniejszym rozwiązaniem?
Ależ Sony to nie tylko automat, ale też puszka z tymi samymi dingsami co inne aparaty... czyli programy kreatywne itd.
Sam napisałeś, że k30 lepszy daje obrazek, zatem?
Wybór prosty?
P.S. Zważ, że Pentax ma stabilizację matrycy, potwierdzenie ostrości (docenisz po podpięciu jakiegoś manualnego szkła kiedyś), uszczelnioną obudowę (możesz pod kranem umyć nawet), najkrótszy czas otwarcia migawki: 1/6000 (Sony 1/4000 czyli nieznacznie gorzej), autofocus w k30 ma 9 punktów krzyżowych - czyt. jest precyzyjniejszy od Sony, który ma tych krzyżowych 3, kompensacja ekspozycji -5/+5 EV w k30 - czyli lepiej jak w a58, poza tym... wizjer.
W Sony masz elektroniczny, w k30 pentapryzmatyczny, w dodatku z pokryciem 100% kadru.
W Sony masz półprzepuszczalne, nieruchome lustro - SLT to nie lustrzanka - ściślej pisząc, w k30 - masz lustro. Klapie, aż miło.
Pentax jest lepszym korpusem dla ambitnego amatora i do tego uszczelnionym ale...
jednak w tym wypadku rozsądnie zakładasz, że różnice mogą być dla Ciebie nieodczuwalne - łącznie z tą w obrazowaniu bo wbrew wielu opiniom, które tutaj znajdziesz, prawie każda współczesna lustrzanka cyfrowa oferuje bdb jakość obrazka na potrzeby przeciętnego amatora. aby nie być gołosłownym - masz tu linki do zdjęć z obu aparatów na wysokim iso (bo tam różnice robią się najbardziej znaczące)
http://s12.postimg.org/8k...06400_NR2_D.jpg http://s12.postimg.org/ul...LI06400_NR2.jpg
bynajmniej nie twierdzę, że Pentax obrazuje tak samo albo gorzej od Sony.
po prostu aby wyłapać różnice i kreatywnie je wykorzystać trzeba nieco więcej zaangażowania. dlatego właśnie uważam, że nie powinieneś czynić z tego względu decydującego aspektu przy wyborze z tych dwóch aparatów.
różnice stają się istotne gdy zaczynasz mocniej zagłębiać się w obróbkę materiału i jego charakterystykę. w każdym wypadku możesz jednak umiejętnie wykorzystać zalety danej konstrukcji.
co więcej, kolega wyżej niesłusznie zakłada, że wizjer optyczny to przewaga K-30 bo wyraźnie wspominasz o filmowaniu - a tu cyfrowy wizjer kładzie na łopatki ten optyczny, w którym obraz z uwagi na podniesione lustro nie pojawi się wcale podczas filmowania. do tego cyfrowy wizjer w znacznym stopniu ułatwia panowanie nad ekspozycją i uzyskiwanie pożądanych efektów nastawieniami ponieważ każda zmiana jest bezpośrednio obrazowana na tym monitorku. czyli jak będziesz np domykał przysłonę, a czas i czułość ustawisz na sztywno to obraz będzie się robił coraz ciemniejszy, zgodnie z tym co zobaczysz później na zdjęciu - to bardzo ułatwia początkującej osobie okiełznanie zjawiska jakim jest właściwa i świadoma ekspozycja.
zaletą konstrukcji sony jest też skuteczny AF w trybie video, który dla amatora będzie całkiem użyteczny (w K-30 niestety gorzej w tym względzie). do samego AFu trudno się przyczepić, a AF-C śmiga w serii aż miło.
do tego dochodzi odchylany ekran - wg mnie jedna z bardziej użytecznych fcji zarówno podczas filmowania jak i robienia zdjęć - szczerze wolę to niż uszczelnienia. taki posiada A58, a K-30 niestety nie. jak kolega już słusznie zauważył soniak pracuje też ciszej bo lustro nie majta - kolejna zaleta, i również posiada stabilizację i pomiar światła dla np szkieł m42. dla szkieł Sony i Minolty też masz potwierdzenie ostrości w trybie manualnego ostrzenia, a możliwość powiększenia fragmentu kadru w wizjerze znacznie ułatwia zabawę manualami.
moim zdaniem powinieneś poszukać A58 osobno dokupić Sony 18-135 - taki zestaw daje duże pole do eksperymentów bo szkło jest bardzo przyzwoite i z szerokim zakresem, co pozwoli dobrze określić Ci preferencje. poza tym taki uniwersalny spacerniak jest bardzo wygodny. za ~700 zł dokup jasną stałkę Sony 35mm f1.8 i będzie z tego sporo frajdy zarówno z robienia zdjęć jak i filmowania.
jeśli cenowo Cię to przerasta to kup A58 w zestawie z 18-55, a później poszukaj uzywki Sony 55-200 (~400zł) aby poszerzyć szklarnie o jakieś tele - oba obiektywy są lekkie bo plastikowe ale bardzo przyzwoite optycznie jak na swoją cenę (a niedrogie).
w którym obraz z uwagi na podniesione lustro nie pojawi się wcale podczas filmowania.
To oczywiste, bo wynika z konstrukcji. Pozostaje filmowanie przez monitor.
Co do wizjera elektronicznego. Jeśli już w SLT to ten z a99, albo taki jak nowy VF4 Olympusa.
Ten w a58... jest taki sobie i nie sądzę, żeby kontrola ekspozycji przezń była tak wybitna, dla której warto, odchodzący do lamusa SLT kupować...
pan.tadeusz [Usunięty]
Wysłany: Nie 14 Lip, 2013
muzyk napisał/a:
To oczywiste, bo wynika z konstrukcji. Pozostaje filmowanie przez monitor.
przez nieodchylany monitor czyli wersja zombi
muzyk napisał/a:
Co do wizjera elektronicznego. Jeśli już w SLT to ten z a99, albo taki jak nowy VF4 Olympusa.
Ten w a58... jest taki sobie i nie sądzę, żeby kontrola ekspozycji przezń była tak wybitna, dla której warto, odchodzący do lamusa SLT kupować...
A58 ma wizjer w tej technologii co A99 czyli OLED.
są tacy którzy twierdzą, że ten LCD w poprzednich modelach też ma swoje zalety bo przez niższy kontrast łatwiej wyłapać detal w cieniach więc to wszystko nie jest takie jednoznaczne w ocenie a SLT odchodzi ponieważ AF ewoluuje w kierunku matrycy.
czas pokaże na ile to już dojrzała technologia bo ten prosty zabieg z celofanem sprawdza się nader dobrze, zwłaszcza w AF-C.
prawdę mówiąc szukałbym A57 ponieważ... sprzedają go w kitach z 18-135 i w odróżnieniu od A58 ma LCD o porządnej rozdzielczości oraz metalowy bagnet. a jak ma być tanio i dobrze to nikon d5100 + 18-105.
względnie widziałbym tu poręcznego nex-6 zamiast lustrzanki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10